Saako Suomessa käyttää pippurisuihketta itsepuolustukseen?
Ulkomailla asuessani kannoin aina pippurisuihketta mukanani. Mulle se antoi lisää turvallisuuden tunnetta, että mulla oli edes jotakin, millä puolustaa itseäni ja yrittää pelata aikaa.
Saanko käyttää tätä myös Suomessa, jos joku yrittää käydä käsiksi tai käyttäytyy uhkaavasti?
Kommentit (26)
Naisen on levitettävä jalkansa ja annettava raiskata. Karkuun juokseminen toinen vaihtoehto, mutta täytyy olla siis vikkelä ja hyväkuntoinen, että miehen voittaa.
Kaikenlaiset fyysiset vammat raiskaajassa tuovat uhrille syytteen.
sitten minun nimeni on Abraham Lincoln.
huutaminen ei sitten ole suotavaa, ainakaan kovaäänisesti. Häiritset muita kanssaihmisiä.
Ja ainakin älä huuda 22-08 välisenä aikana.
sitten minun nimeni on Abraham Lincoln.
Raiskarit, pedot ja kaikenmaailman paloittelijaihmissyöjät saavat ilmaisen oikeusavun ties keneltä Heikki Lampelalta, mutta uhrin maksettava koko lysti itse. Lisäksi itseään ja omaisuuttaan sekä läheisiään ei saa puolustaa. Voipi tulla pipi sille hyökkääjälle.
Jokaisen syytetyn kuuluu saada ilmainen oikeusapu. Kukaan ei ole syylliseksi tuomittu ennen oikeudenkäyntiä.
Eikä myöskään ne kaikki raiskareiksi ja pedofiileiksi syytetyt ole oikeasti syyllisiä.
Vai meinaatko että pitäisi tuomita jo ennen oikeudenkäyntiä ja valita, keille "oikeudenmukaisesti" voidaan ilmainen oikeusapu tarjota?
Otit turhan vakavasti. Kyllä on Suomessa niin monet kerrat nähty, että uhrista tehdään itsepuolustus tilanteissä törkeästi syyllinen, että ottaa kupoliin pahasti! Raiskaajat ja muut kriminaalit saa vain ymmärrystä ja päänsilittelyä. Näkeehän sen kouluissakin kuinka hampaattomia ollaan koulukiusaamis tapauksissa liian usein ja aletaan ymmärtämään vahingon tekijää.
.
Pippurisuihke ei vahingoita silmiä, sen pitäisi ärsyttää vain hetken ja antaa uhrille aikaa juosta karkuun.
[/quote]
sillon ku joku sitä sumua naamaansa saa ni siinä ainaki 30min-tunti uhrilla juosta karkuu jos sumutettu ei kanna vettä mukana..
Rikolliset ovat käyttäneet paprikasuihkeita jo ainakin -80 -luvulta saakka. Sokeutunut tuskisteva uhri on ryöstäjälle helppo nakki. Aikanaan em. värkkejä sai ostettua vapaasti ainakin Ranskasta.
Käpy
[quote author="Vierailija" time="19.08.2010 klo 15:00"]
Ulkomailla asuessani kannoin aina pippurisuihketta mukanani. Mulle se antoi lisää turvallisuuden tunnetta, että mulla oli edes jotakin, millä puolustaa itseäni ja yrittää pelata aikaa.
Saanko käyttää tätä myös Suomessa, jos joku yrittää käydä käsiksi tai käyttäytyy uhkaavasti?
[/quote]
Ei saa käyttää
[quote author="Vierailija" time="19.08.2010 klo 15:02"]
saathan kantaa vaikka hiuslakkapulloa, sitäkin voi suihkuttaa silmiin.
[/quote]
Silloin saa itse tuomion pahoinpitelystä
[quote author="Vierailija" time="19.08.2010 klo 15:20"]
sinä päivänä kun siitä tulee laiton niin kaikki ro****t on pidätettävissä. Ainakaan vielä ne ei ole joten veitsi tuskin on laiton
[/quote]
Veitseä ei saa kantaa mukana. Eikäs sitä saa käyttää itsepuolustuksessa
Ei saa käyttää, mutta ei kukaan kiellä sua kantamassa mukanaan hiuslakkapulloa ja sytkäriä
saathan kantaa vaikka hiuslakkapulloa, sitäkin voi suihkuttaa silmiin.
pippurisuihkeeseen tarvitsee luvan. eli ammatti täytyy olla sellainen että mahdollisesti sitä tarvitsee
En tiedä saako yksityisihminen lupaa.
maassa rikollisen oikeudet käyvät kaiken muun edelle. Itsepuolustus on suurempi rikos kuin itse päällekarkaus.
Mistä olet suihkeen hankkinut?
Jos ulkomaisesta alan liikkeestä -laiton.
Jos kotimaisesta tavaratalosta -miedon "turvasuihkeen"- niin laillinen.
koulutus ja olla lupa sumuttimeen (poliisilta). Muuten saa itse syytteen käyttäessään sumutinta, vaikka kuinkakin itsepuolustukseksi.
Itslläni on sumutin ("pippuri") työni vuoksi. Käyttölupa kattaa myös työmatkat.
En asu Suomessa, vaan edelleen ulkomailla. Olemme kuitenkin palaamassa Suomeen loppuvuodesta ja halusin tarkistaa, voinko tuoda pippurisuihkeen mukanani.
En tiedä onko suihke ns. mieto vai vahva, mutta pullon kyljessä sanotaan, että tuote on sinänsä vaaraton, mutta aiheuttaa noin tunnin ajan ärsytystä silmissä.
Joku ehdotti hiuslakkapulloa. Eikö se aiheuta enemmän haittaa silmille? Pippurisuihkeen vaikutus loppuu aikanaan ilman seurauksia.
Suomessa ilmeisesti ei saa puolustaa itseään muuten kuin huutamalla ja yrittämällä juosta karkuun?
Tuomio tulee ampuma-aseen käyttörikoksesta.