Saako Suomessa käyttää pippurisuihketta itsepuolustukseen?
Ulkomailla asuessani kannoin aina pippurisuihketta mukanani. Mulle se antoi lisää turvallisuuden tunnetta, että mulla oli edes jotakin, millä puolustaa itseäni ja yrittää pelata aikaa.
Saanko käyttää tätä myös Suomessa, jos joku yrittää käydä käsiksi tai käyttäytyy uhkaavasti?
Kommentit (26)
sinä päivänä kun siitä tulee laiton niin kaikki ro****t on pidätettävissä. Ainakaan vielä ne ei ole joten veitsi tuskin on laiton
Suomessa ilmeisesti ei saa puolustaa itseään muuten kuin huutamalla ja yrittämällä juosta karkuun?
suurin piirtein. Tästä on aivan uskomattomia oikeustapauksia...
Se että haluan puolustautua vaaratilanteessa -esimerkiksi jos joudun metsälenkillä lähentelyn tai raiskausyrityksen uhriksi, ei tee minusta väkivaltaista.
Pippurisuihke ei vahingoita silmiä, sen pitäisi ärsyttää vain hetken ja antaa uhrille aikaa juosta karkuun.
ap
sinä päivänä kun siitä tulee laiton niin kaikki ro****t on pidätettävissä. Ainakaan vielä ne ei ole joten veitsi tuskin on laiton
teon laillisuutta harkittaessa ei ole merkitystä sillä, onko lupaa vai ei. Se on sitten eri asia, että voi tulla tuomio luvattomasta hallussapidosta, mutta se on pieni hinta jos esim. siitä sumutteesta oli hyötyä.
Pippuri sumutteeseen tarvitset erillisen luvan mitä normaali ihminen tuskin saa. Itse puolustukseen voit käyttää kyllä esim. hiuslakkaa mutta se sokaisee vain 30sek. tai vähemmän kun tas pippuri sumute voi sokaista noin 20min.-1tunti.
tuot, älä kerro kellekään.
Lupaa et moiseen tavallisena ihmisenä saa.
Mutta toimiihan se luvattomana yhtä hyvin...