Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä miten kestää treffit viisastelevan suurperheen äidin kanssa

Vierailija
19.08.2010 |

kun itsellä pieni vauva ja elämä vasta opettelua eikä kaikki ole ollut ruusuilla tanssimista. Näen jo sieluni silmin arvostelun ja tyhmät kommentit! Tsempatkaa mua!!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen aina tietoisesti välttänyt neuvojen ja ohjeiden antamista ja omista kokemuksistani kertomista tuoreille äideille! Jos joku suoraan kysyy, kerron mielipiteeni mutten muuten koska uskon että se ärsyttää suunnattomasti kokemattomampaa äitiä, minua ainakin aikanaan.

Vierailija
2/6 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on suurperhe ja äidilläni vain yksi lapsi. Silti hän tietää KAIKEN enkä minä osaa mitään, omasta mielestään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta on se niinkin, että niitäkin löytyy, jotka ajattelevat tietävänsä paljon lapsista, kun heillä on kokemusta monesta omasta lapsesta. Siinä sitten helposti unohtuu se, että niissä omissa lapsissa on usein paljon samaa, ne kun on samoista vanhemmista syntyneitä. Ja sitten ei tulla ajatelleeksi, että ihan eri aineksista luodut lapset voivat olla hyvin toisenlaisia.

Ja jos ap:n lapsella on jotain erityisongelmia, niin eipä niistä saata toinen tietää ja ymmärtää paljon, jos ei ole omaa kokemusta - vaikka olisi kuinka monta tervettä omaa lasta. Eikä kaikilla äideillä ole automaattisesti mahtava empatiakyky.

Vierailija
4/6 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- siis äidiltä, jolla on aika hiivatin paljon enemmän kokemusta lastenhoidosta kuin sinulla? Taidat olla alemmuuskompleksinen ja asenteellinen :D

Vierailija
5/6 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "ai, ihanko totta?" ai, näinkö se tehdään?" No onpa hyvä että kerroit", jne.

Pyörittele silmiä vielä päälle, niin eiköhän se siitä.

Toinen, ehkä paremman mielen antava tapa on vyöryttää kaikki paha olo ulos, pitää puheenvuoro itsellä. Anna ymmärtää, että tarvitset kuuntelijaa.

Vierailija
6/6 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta 4 lapsen äiti, ja muutamalla kaverilla on eka lapsi. Olen ihan täpinöissäni höpötellyt heille kaikenlaista, kun on niin kivaa kun ollaan VIHDOIN samassa tilanteessa.

Mä en ainakaan halua arvostella, en haluais lisätä toisen pahaa oloa. Tyhmiä kommentteja voi tän kotiäidin suusta toki tulla... :)

Ohjeeksi sulle, ota rennosti! Sä olet kuitenkin SUN vauvan paras asiantuntija!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi