Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et ollut tyytyväinen Mirena-kierukkaan?

Vierailija
19.08.2010 |

En halua vastauksia niiltä, kellä ei ole ollut mitään ongelmia.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi käytän lisäehkäisyä, koska en elä parisuhteessa.

Vierailija
2/25 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osui jonkun sanomana silmään, ja itse epäilen samaa. Gyne tosin vakuutti aikoineen, ettei voi olla mahdollista. Kyselenkin nyt teiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa on tullut lisää, käytös muuttunut äkkipikaisemmaksi ja vittuuntuneeksi...

Vierailija
4/25 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain kolme kuukautta ehti olla, jatkuva tiputtelu ärsytti, mutta olisi kenties tasoittunut. Varsinaisia muita oireita en havainnut.

Vierailija
5/25 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja alkoivat sitten uudelleen. Nyt parin vuotta laittamisesta ja kuukautiset todella runsaat. Parin viikon välein. Iho kukkii ja pms-oireet pahat. Olen haluton myös.

Mutta se onkin vaikeampi sanoa, että mikä johtuu mistäkin. Kaippa se asennusta edeltävä raskaus ja synnytyskin jotain elimistössä muuttaa?

Vierailija
6/25 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvotusta, ruokahaluttomuutta,finnejä ym. ym. En saanut sterilisaatiota ennenkuin olen kokeillut kierukan. Vielä muutama kk kestettävä.

Vierailija
7/25 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkat eivät jääneet pois "lupauksista" huolimatta, alavatsakivut. Kierukan langat kiduttivat miestä sekä pitkinä että lyhyinä. Tamponien käyttöä ei suositella kierukan kanssa, enkä halua käyttää siteitä. Ehkäisynä oli kyllä tehokas.

Otatin härvelin pois ja oma luonnollinen kierto palautui. Nyt on mukava ja tasapainoinen olo, tunnen miten oma kroppani toimii ja elän kierron vaihteluiden mukaan. Ikinä en enää hormoneja kroppaani tunge, ellei sitten todella pahoihin vaihdevuosioireisiin. Kumeilla mennään ja hyvä niin.

Vierailija
8/25 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielialaongelmat, haluttomuus, kk-kierron muuttuminen täysin epäsäännölliseksi (ennen tarkka 28 vuorokautta, kierukan kanssa vaiheteli 21-35 vrk välillä), niukat, mutta kauan kestävät vuodot (jopa 10 vrk!)

Vierailija
9/25 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku laittaa kierukan. sehän on sama kun tekisi joka kuukausi abortin. kierukkahan estää alkion kiinnitymistä..

Vierailija
10/25 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävi niin, että kierukan jälkeinen puoli vuotta meni aivan järkyttävien raskausoireiden kanssa painiessa. Oli alavatsakipuja, oksettava olo, olin itkuherkkä, väsytti yms. minulla oli myös masennusta.

Kun mainitsin oireista lääkärille hän totesi, että nyt tehdään niin, että lopetat imetyksen(!) ja aloitat hormonihoidon noita oireita vastaan. Sinnittelin sitten vielä kaksi kuukautta vaivojen kanssa ja lopetin imetyksen ja aloitin lääkehoidon kun vauvani oli kahdeksan kuukautta vanha.

Raskauden oireet hävisivät hormonihoidolla, masennuskin helpotti vähän, mutta palasi heti kun kuuri loppui.

Otatin kierukan pois puolentoista vuoden käytön jälkeen. Masennus hävisi parissa viikossa ja olosta tuli pitkästä aikaa normaali.

Mies myös tunsi narut ja niitä lyhennettiin. Plussaa ainoastaan siitä, että ei tullut kuukautisia.

Vierailija
11/25 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkkoja kamalat PMS-oireet. En tiedä johtuiko siitä vai ei. Moni sanoi että kierukka pahentaa PMS oireita ja uskoin.

Otatin kierukan pois ja stten vasta ongelmat alkoivatkin (huimaus, hikoilu, mahakivut, pinna tiukalla koko ajan jne..)

Seuraavan kerran kun menkat alkavat menen laittamaan mirenan takaisin. Elämä oli silloin paljon tasaisempaa ja helpompaa.

Vierailija
12/25 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole varma johtuuko nämä mirenasta, mutta painon nousu, mieli apeana melkein koko ajan, väsymys ja yleinen vitutus. Iso + että menkkoja ei ole ollenkaan, se onkin ainoa syy miksi pidän kierukkaa, mutta olen kyllä miettinyt pitäiskö noiden "oireiden" perusteella ottaa se pois ja kärsiä menkoista..

Vierailija
13/25 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekat 6 kk oli tiputteluvuotoa. kun se loppui, tuli normaalit kuukautiset 30 päivän välein. harmittaa, sillä luulin että kuukautiset loppuu. näin lupaili gynekin, ei loppunut. mutta raskaaksi en ole tullut joten se on toiminut hyvin.

Vierailija
14/25 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku laittaa kierukan. sehän on sama kun tekisi joka kuukausi abortin. kierukkahan estää alkion kiinnitymistä..

Eikös se ole tuo kuparikierukka mikä tekee moisen, eikä hormonikierukka...

Vierailija
15/25 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kun mietin että onko tämä kierukkaa vai jotain muuta, mutta laitatin Mirena-kierukan kolmisen kuukautta sitten, ja sen jälkeen olen lakannut himoitsemasta työkaveriani (jonka kanssa mulla ei ole seksisuhdetta, mutta jota himoitsin ennen kierukkaa aivan mielettömästi). Tämä käänne on siis tavallaan positiivinen (miestäni en himoinnut ennen enkä jälkeen kierukan), mutta mietin että johtuuko se oikeasti kierukasta vai vain siitä etten jaksa loputtoman kauan olla kiinnostunut miehestä jota en voi saada...

Vierailija
16/25 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hormonikierukassakin hedelmöitys pääsee tapahtumaan. Hedelmöittynyt alkio ei vain pääse kiinnittymään.

Vierailija
17/25 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Mirenasta ollut aluksi ihan hirveitä pääkipuja. Oksetusta joka päivä (nyt jo 1v 2kk). Näppylöitä naamassa, kaulalla yms. Ihan hirveitä masennuskohtauksia (itsetuhoajatusiin asti -- ei ole ennen ollut), jonka jälkeen menee 2 pv ja tulee taas finnejä. Jatkuvaa turvotusta. Vatsaa nipisteli ikävästi ekat 6kk joka päivä.
Aion ottaa pois.

Vierailija
18/25 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin koko ajan ihan turvoksissa, tissit oli kuin silikonitssit, ihan pinkeenä ja pystyssä koko ajan, eipä tarvinnut push-upeja. Oli kaikin puolin tukala olo ja joka paikkaa kiristi

Vierailija
19/25 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme viikkoa kuukaudessa.

Vierailija
20/25 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halunnut miestäni, en halunnut ketään muutakaan. Poistatin kierukan kun en jaksanut enää antaa vain säälistä toista kohtaan vaan halusin itsekin tuntea jotain.

Muuten sopi loistavasti, ei menkkoja, ei tiputtelua, ei migreeniä!