Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvoja kuinka voisin luopua vihasta ja antaa anteeksi

Vierailija
19.08.2010 |

koska nämä tunteet käyvät itselle raskaaksi. Olen riidoissa lähisukulaisen kanssa. Hän ei ole pyytänyt tekoaan varsinaisesti anteeksi mutta haluaisin unohtaa menneet koska en itse kestä tätä tunnetta. Kuinka sen tekisin? Miten pääsen eroon vihasta?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt varmasti miettinyt tämän ihan loppuun asti?

myötätunto

kaikki teemme aina parhaamme, jotkut pystyvät vaan parempaan kun toiset. tämä on totta.

olemme vain ihmisiä ja teemme kaikki virheitä ja on hyvä opetella antamaan anteeksi myös itselle

Vierailija
2/20 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen käytös ja että haluat sen loppuvan tähän paikkaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen käytös ja että haluat sen loppuvan tähän paikkaan!

Vierailija
4/20 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne. Kyse ei ole lähisukulaisesta. Mutta pitäisi kuitenkin pystyä olemaan tekemisissä. Se on niin vaikeaa, kun se toinen tekee kaikkensa loukatakseen ja nolatakseen... Meidän tilanteessa ei tule koskaan tapahtumaan, että hän pyytäisi anteeksi. Kyseessä on täysin empatiaan kykenemätön narsisti.

Mitä tämä HENKILÖ on tehnyt?

Vierailija
5/20 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynyt käsiksi,pokailu sun miestä/naista?

Huutaa rivouksia?

Vierailija
6/20 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidit on ärsyttäviä mutta jos et nyt muuta se nainen ripustautuu sunhun kovempaa ja kovempaa.

oma vanhempi, joka nolaa minua "tietämättään" tai ajattelemattomuuttaan jatkuvasti. Koen kovaa häpeää näissä tilanteissa mutta niitä tulee ja menee jatkuvasti. Ei siis yksi ainoa tilanne vaan jotenkin asiat on menneet niin että saan aina "nokilleni" kun olen hänen kanssa jossakin. Harmittaa ja surettaa.

ap

Vierailija
7/20 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntemattomalle? Muuta nyt pois.

Älä kerro äidillesi enää ihan kaikkea.Mitä vanhemmaksi se tulee sen höppänämmäksi ja puhuu vahingossa ohi suunsa.

Hän siis nolaa ja tajuaa sen vasta kun hänelle sen sanoo. Katuu tavallaan (mutta ei pyydä anteeksi). Mutta asia toistuu heti kohta uudestaan, eli ei sisäistä asiaa. Mitä voi tehdä ja miten hyväksyä hänet kun suututtaa niin paljon?

ap

Vierailija
8/20 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1: Sanot hänelle suorat sanat. Vaikka kirjoitat itsellesi etukäteen ylös, tarkasti miettien, mitä oikeasti haluat sanoa, mikä eniten mättää. Sitten annat palaa - tykität tuntemuksesi hänelle joko livenä tai puhelimessa paperilta suoraan ja lopuksi lyöt luurin korvaan :D

2: Katkaiset välit häneen ja mielikuvien tasolla mietit, mitä sinun oikeasti olisi pitänyt sanoa missäkin tilanteessa, kun hän on nolannut sinut. Tällä metodilla, "historian uudelleen kirjoittamisella", olen itse päässyt irti koulukiusaamisen aiheuttamasta surusta. Nyt tiedän, mitä minun olisi oikeasti pitänyt rohkeasti sanoa - mikä olisi tosiaan osunut kiusaajien heikkoihin paikkoihin. Ja jos tämän kakkosvaihtoehdon käyttöönoton jälkeen tuo ongelmayksilö ottaisi sinuun yhteyttä, etenisit hänen reagointinsa mukaan - joko ottaisit käyttöön keinon 1 tai jotain pehmeämpää.

Vierailija
9/20 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko oikeaa sukua toisillenne vai uusioperhe?

Vierailija
10/20 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sellaista riitaa voi olla mitä ei voisi sopia.

En ymmärrä.Olen ymmärtämätön.

Vierailija
11/20 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sitä niin vain anneta anteeksi. Joudut aivan varmasti tekemään paljon tunnetyötä itsesi kanssa ja käsittelemään vihan tunteesi - voi kun tietäisinkin miten se tapahtuu!

Vierailija
12/20 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toimi hänen ohjeidensa mukaan.

Anna ensi itsellesi anteeksi, sitten sille toiselle. Pääset tunnekoukusta.

http://www.hs.fi/omaelama/artikkeli/Anna+anteeksi+itselle+ja+toiselle/H…

Minä pystyin pääsemään tunnekoukusta ja nyt tuo ihminen/ihmiset ovat vain minulle enää. Siis eivät tuota vihaa tms. He vain ovat.

Suosittelen lämpimästi!

Vierailija
13/20 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOisitko soittaa ko henkilölle ja sanoa, että haluat sopia asian?

Vierailija
14/20 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myötätunto

kaikki teemme aina parhaamme, jotkut pystyvät vaan parempaan kun toiset. tämä on totta.

olemme vain ihmisiä ja teemme kaikki virheitä ja on hyvä opetella antamaan anteeksi myös itselle

Vierailija
15/20 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylppärin lattialla heidän kylläilessä ja tulit raskaaksi etkä tehnyt aborttia ja pidit lapsen?

Vierailija
16/20 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska nämä tunteet käyvät itselle raskaaksi. Olen riidoissa lähisukulaisen kanssa. Hän ei ole pyytänyt tekoaan varsinaisesti anteeksi mutta haluaisin unohtaa menneet koska en itse kestä tätä tunnetta. Kuinka sen tekisin? Miten pääsen eroon vihasta?

Vierailija
17/20 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne. Kyse ei ole lähisukulaisesta. Mutta pitäisi kuitenkin pystyä olemaan tekemisissä. Se on niin vaikeaa, kun se toinen tekee kaikkensa loukatakseen ja nolatakseen... Meidän tilanteessa ei tule koskaan tapahtumaan, että hän pyytäisi anteeksi. Kyseessä on täysin empatiaan kykenemätön narsisti.

Vierailija
18/20 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa kului hieman, mutta se kannatti.

Vierailija
19/20 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma vanhempi, joka nolaa minua "tietämättään" tai ajattelemattomuuttaan jatkuvasti. Koen kovaa häpeää näissä tilanteissa mutta niitä tulee ja menee jatkuvasti. Ei siis yksi ainoa tilanne vaan jotenkin asiat on menneet niin että saan aina "nokilleni" kun olen hänen kanssa jossakin. Harmittaa ja surettaa.

ap

Vierailija
20/20 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän siis nolaa ja tajuaa sen vasta kun hänelle sen sanoo. Katuu tavallaan (mutta ei pyydä anteeksi). Mutta asia toistuu heti kohta uudestaan, eli ei sisäistä asiaa. Mitä voi tehdä ja miten hyväksyä hänet kun suututtaa niin paljon?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme