Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toukoista keskiviikkoa!

12.10.2005 |

Aloitanpa murheellisesti tämän ketjun. Oli eka ultra ja lääkäri löysi vain sikiöpussin, joka vastasi viikkoja 6+4, sen sisältä ei löytynyt mitään (nyt pitäis olla 9+0). Antoi uuden ajan parin viikon päähän, vaikka taitaa se turhaa olla. Tuhruvuoto alkoi just silloin 6+4 ja sitä on ollut nyt 2,5 viikkoa ja runsaammaksi muuttuu. Viikon verran on kyllä ollut " menkkakipujakin" sen verran, että on hirvittänyt. Taitaa siis tulla pois. Poistun listalta kuitenkin vasta sitten kun seuraavassa ultrassa ei edelleenkään mitään löydy.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pam-pu-la ja my_selene miekin olen menossa Porvooseen synnyttämään (jos sinne asti päästään). Viikkoja nyt 7+2 ja toista lasta odotellaan. Esikoinen 11 kk. Onpa hauskaa, että täällä on muitakin samalta paikkakunnalta :).

Vierailija
22/55 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voiko tämä olla totta, sillä jo toinen päivä alkaa ilman kuvottavaa oloa!!!?? Vaan heti sitä sitten eilen jo huomasin ajattelevani, jotta onkohan kaikki kunnossa, kun ei enää okseta. Mutta niin sitten meni kolme tuntia Hulluilla Päivillä, ettei huomannutkaan, kun olo oli niin hyvä=)

H-R rv 8+3

Kiva kun viikko pino sai osakseen ainakin kokeilun, niin on helpompi tosiaan seurailla kaikkien kuulumisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...siis Tervehdys kaikille!

Hieman esittelyä, että tutummaksi tullaan. Olen 33v. ja minun lisäkseni perheeseen kuuluu mies ja Tyttö n.1v. Pikku kakkonen on siis tulossa. Tampereella asustellaan ja heti kärkeen kyselen onko muita Tamperelaisia paikalla?

Joo, toivottavasti siis saan pysyä joukossanne. Mitään varmistusta ei pienestä elämän alusta vielä ole. Paitsi tietty väsymys ja etova olo, niin ja testi tietysti. Ensi viikolla mennään ultraan, jippii...

Itseäni hieman näet hirvittää, että jos siellä ei olekkaan ketään. Hieman jäi traumaa, sillä eka raskaus kun oli tuulimuna. Siis viikolla 9 käytiin ultrassa eikä siellä ketään ollut. Voima-hali Justiinalle, jos on samanlailla käynyt ja toivottavasti tietysti ei. Siis en halua olla pahanilman lintu, mutta... No, seuraava raskaus alkoikin melkein heti kaavinnan jälkeen ja tulos nukkuu tuolla makuuhuoneessa. Onkin sellainen touhu tyttö, että toivottavasti ehdin tänne kirjoitella. No, ainakin käyn lukemassa teidän juttujanne.

Hauskaa syksyä kaikille

Typy ja masukki rv.7+6

Vierailija
24/55 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samat sanat, mukava lääkäri ja hintansa arvoista, vaikka maksoinkin 76 euroa.

Mutta nyt kun kerroit L-M:n halvemmasta hinnasta, niin tuleepa mieleen, että kävisinkö vielä kurkkaamassa " vauvaa" (6 mm ;D) toiseenkin kertaan parin viikon päästä. Lääkäri nimittäin sanoi, että voisimme miettiä vielä asian varmistusta, koska sikiön koko ei vastannut viikkoja. (Joskin meillä on täysin todennäköistä että raskaus olisikin alkanut myöhemmin.)

Enpä tiedä, luulempa näin yhden kerran kokemuksella, että tuohon ultraruudun katselemiseen voi jäädä koukkuun. ;)

K. rv 6-7?

Vierailija
25/55 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, ei taaskaan pahaa oloa =) Taitaa sitten pikkuhiljaa kokoa ajan helpottaa enemmän ja enemmän!!

Väsymyksestä ei sitten niin vaan eroon pääsekään.

Tuli mieleen, oletteko aiemmin synnärillä ottaneet perhehuoneen? Mitä maksoi, ja oliko sen arvoinen..? Ja muitakin kokemuksia olisi kiva kuulla. Ajattelin että jos nyt tän kakkosen kohdalla varaisin perhehuoneen, en usko että pystyn olemaan esikoisesta erossa, ja poden kovaa koti-ikävääkin...

Vaan siihenpä kyllä on vielä aikaa =D

Kristiina rv 8+6

Vierailija
26/55 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa yöllä yhtä tuskaa. nuorin tyttö heräs ja hääräs pari tuntia. mikään ei kelvannu. aamulla väsytti niin h**ve*isti. nytkin vois ihan hyvin mennä nukkumaan jos ois mahollisuus.

Eilen tuli tosi raskaana oleva olo kun katoin kuvia vastasyntyynestä työstä. mun kaverin pikkusisko sai pari viikkoa sitten esikoisensa ja mun kaveri lähetti sit kuvia. aloin itkeä ja en pystyny millään lopettaa. hän oli niin ihana ja muistin heti kaikkea mahollista mikä liittyy vauvoihin ja sain niin hirrrrveen vauvakuumeen. onneks mies ei oo kotona muuten se naurais mulle monta vuotta. =)

Elli: Juuh..porvoon sairaalaan ollaan menossa. kiva et pääset mukaan. =) mun molemmat lapset ovat syntyneet PS:ssa. olen ihan tyytyväinen. meillä on onneks about 5-10 min sairaalaan koska uskon et tämä lapsi tulee aika nopeesti. noh..siihen on vielä tooooosi kauan.

Yes! huomenna tulee isäntä kotiin ja yllätän häntä: mennään ulos syömään. äijä on valittanu et armeijan ruoka on ihan p*rs**stä. anteeks kovasti mun kielenkäyttöni...

Ai niin, tuli vaan mieleen..löytyykö meiän keskuudeltamme muita ruotsinkielisiä?

Hyviä vointia mamit ja masut!

rv 7+3

Vierailija
27/55 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa kuulla, että monilla alkaa pahoinvointi pikku hiljaa helpottamaan. Väsymys tosiaan kiusaakin sitten pitempään, eivätkä öisin pissalla ravaaminen ja monta kertaa yössä heräävä esikoinen ainakaan paranna tilannetta.

Elli28: tervetuloa vaan samalle synnärille, tätä menoahan meitä on siellä osasto täynnä :). My_selene kyseli ruotsinkielisiä. Mä olen kyllä ihan suomenkielinen, mutta tuli mieleeni että esikoista odottaessa kävimme läpi ruotsinkielisen perhevalmennuksen (asutaan sellaisella alueella, jossa valtaosa on ruotsinkielisiä.). Siitä olikin sitten yllättäen hyötyä, kun huonekaveriksi osui ruotsinkielinen, niin pystyin edes vähän juttelemaan hänen kanssaan " om förlossningen" .

Viikkopino vaikuttaisi kyllä toimivalta. Aluksihan noita päiväpinoja tehtiin, jotta saatiin yksi pino per päivä (alkuaikoina kun saattoi olla monta aloitusta samalle päivälle), mutta saman asianhan tuo viikkopinokin ajaa.

Jaaha, yläkerrasta kuuluu kiljuntaa. Esikoinen ei nukahtanutkaan heti päikkäreille... gotta go.

Pampula

Vierailija
28/55 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan kerrankin hyvällä tuulella ja pirteänä. Nukuin nimittäin viime yönä ekan kerran vuoteen koko yön heräämättä! Heräilyistähän saan syyttää pikku-neitiämme, joka edelleen vaatii rintamaitoa öisin. Neuvolassa kuitenkin sanoivat, että olisi pakko lopettaa imetys HETI, että masuvauva saa tarpeeksi ravintoa. Nyt sitten saakin mies heräillä ja äiti nukkuu rauhallista untaan toisessa huoneessa:)

Joku kyseli perhehuoneesta, kritiinako? Meillä ei ekan kanssa sellaista ollut, mutta nyt aattelin kyllä ottaa, jos vain löytyy. Maksaahan se hurjasti, mutta lasken sen varaan, että pääsen pian kotiin vauvan kanssa. Meillä mies kuitenkin jää saman tien synnytyksestä isyyslomalle, niin ei hänen tarvitse yksin esikon kanssa kotona kykkiä.

Eipä muuta kuin ihanaa päivänjatkoa, on niin hieno ilma, että taidan suunnata ulos!

Pricilla 7+6

Vierailija
29/55 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas todella väsysen aamun jälkeen.

Paha olo velloo taas oikein olan takaa. Aamiaisen jälkeen en ole syönyt kuin yhden satsuman, ei vain kartakaikkiaan pysty kun mikään ei maistu.

Jospa viikkojen edetessä helpottaa niinkuin olen jo monella huomannut helpottavan..

Pitäisi vaan jaksaa odottaa, mutta väsyttää jo kovin ja selkäkin temppuilee.. (vali vali vali mutta itku tässä tulee)

Tytön kanssa ulkoiltiin, onneksi tuossa on leikkimökki ja liukumäki omassa pihassa ja haravointia jäljellä niin riittää tekemistä.

Mut nyt lukemaan vaikka kirjaa, jospa paha mieli häipyisi.

Huomisiin =)

pidelipom 9+5

Vierailija
30/55 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppäämpäs ketjuun taas pitkästä aikaa, tuntuu että aika menee siivillä eikä kotonakaan saa tehtyä muuta kuin nukkumiset.

Eilen kävin eka neuvolan. LA muuttui 21.5, mutta sehän voi muuttua vieläkin, siitähän päättää vauva.

Tutkimuksissa oli kaikki arvot hyvin ja odotus jatkuu onnellisena. NP-ultra on sitten marraskuun alussa. Muistaakseni joku kirjoitti tuolla alussa hammaslääkärin röntgenkuvista, minulta otettiin kuvat myös sillä viikolla kun loppuviikosta tein raskaustestin. Kysyin tästä neuvolasta ja sanoivat ettei syytä huoleen. Solut ovat korjaantuneet siinä vaiheessa aika joutuisaan jos ovat vaurioituneet.

Pahoinvointia on täälläkin ollut taas tänä aamuna ilmassa. Ajateltiin viikonloppuna kertoa vanhemmille sillä olen lähdössä parin kaverin kanssa reissuun muutaman viikonpäästä ja jos pahoinvointi jatkuu " joudun" ehkä paljastamaan heille syyn ja haluan kuitenkin että vanhemmat saavat tietää ensin. Muille kerrotaan vasta 12-viikon jälkeen.

t. Nasu ja masu rv 8+4

Vierailija
31/55 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]typy72[/b] tervetuloa joukkoon mukaan! Laita esittelyä tuonne toukotoiveiden la:t, synnärit ja esittelyt -listalle niin lisään sut sitten sinnekin. Ja Tampereen vierestä olen itse. Opiskelen Tampereella, joten toistaiseksi siellä tulee päivittäin käytyä.

Täällä aamusta vähän yökötti kun oli aikainen herätys ja taas näitä katkonaisia öitä... mutta muuten onneksi on tuo yökötys kyllä alkanut hellittää. Paitsi tänään työharjoittelussa meinas tehdä vähän pahaa kun olin luomenpoistossa mukana. Enpä muista koska olis viimeks tehny tuon opiskelun puolesta joku pahaa... Väsymys on edelleen melkoinen ja melkein joka päivä on joutunut päikkärit ottamaan. Tänään jää väliin kun pitää lähteä kyläilemään. Saapahan sitten viikonloppuna nukkua.

Nyt kauppaan...

[color=red]pikku-milli & paco 11+3[/color]

Vierailija
32/55 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja varmaa on että sen naisen vastaanotolla ei mua tule uudestaan näkymään. Terveydenhoitajalla olen valmis jatkossakin käymään mutta seuraavat lääkärikäynnit aion hoitaa yksityisellä. Itkua onneksi pystyin pidättämään siihen asti että istuin autossa mutta mies oli kauhuissaan kun tulin kotiin ja itkin. Ajatteli tietty että vauvalla joku huonosti. No, sitä nyt ei vielä tiedätä mutta ultraan olla ihan lähiaikoina menossa.

Lääkäri oli aivan kauhea. Ei katsonut kertaakaan päin, sanoi asiat todella lyhyesti ja töykeästi. Kuulemma olisi voinut laihduttaa parikymmentä kiloa ennenkuin hankkiutuu raskaaksi. Ja vähän vanhempikin voisi olla.

Pahalla mielellä Br1t ja MErcedes 11+1

Vierailija
33/55 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen ja tänään Hulluilla päivillä heti aamukahdeksalta ja sen jälkeen kaikki normaalit päivähulinat joten oli ihanaa nukkua. Harmi vain ettei mies ollut laittanut ruokaa valmiiksi lapsille jotka tulivat juuri sopivasti sisälle huutamaan nälkäisinä..

Olo on ollut parempi kun saan juoda mehua,syödä mustaleimaista juustoa ja jäätelöä jne.

Odotan kovasti ultraa ensi maanantaina,saa nähdä mitä sieltä löytyy :)

my_selene : täältä löytyy myös yksi ruotsinkielinen!

Hyvää loppuviikkoa! Jas 7+3

Vierailija
34/55 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun kävin ekan kerran neuvolalääkärillä ja mulla oli kans sama homma. painoa oli aivan liian paljon, ikää oli aivan liian vähän (olin silloin 17 v) ja kauheinta olis jos opiskelut jää kesken et kouluun pitäis mennä heti kun pääsee synnärilt kotiin. itkin siinä kotona ja päätin sen jälkeen olla kuulematta. kävin siellä katsastamassa jos kaikki ok ja sen jälkeen lähdin menee. mun asiat kuuluu mulle. asiat yhest korvasta sisään ja toisesta ulos. onnea odotukseen ja muista et vaikka lääkäri on olevinaan tietäväinen kaikesta niin olet paras äiti sun lapselle! haleja..

rv 7+3

Vierailija
35/55 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli perhehuoneesta. Me oltiin perhehuoneessa viikko esikon synnyttyä, mutta kyllä oli hintansa väärti. Vaikka itse en sektion takia saanut heti vauvaa nostella ja hoitaa, pystyimme kuitenkin pitämään vauvan koko ajan vierihoidossa omassa huoneessa ja isi pääsi heti alusta alkaen vauvanhoitoon mukaan. Oli ihana harjoitella perhe-elämää, kun ei tarvinnut keskittyä mihinkään muuhun kuin meihin kolmeen. Mies haluaisi nytkin perhehuoneeseen, en sitten tiedä miten se onnistuu esikon kanssa? Onko kellään kokemusta, että vanhempi lapsi asuu myös perhehuoneessa? Vai onko se edes mahdollista?

Täällä pahoinvointi ja kamala väsymys vain jatkuu. vain aamut ovat hyvää aikaa, kuvotus ja yökötys alkaa lounasaikaan ja jatkuu iltaan asti. Vuorotellen pitää yrittää syödä suolaista, makeaa, kirpeää... ei tahdo saada olotilaa millään balanssiin. Huono omatunto vaivaa, kun ei saa mitään tehtyä, ei yksinkertaisesti pysty ja jaksa. Itkuinen olen iltaisin, mutta mies sitten aina muistuttaa minkä takia tätä kestetään ja eihän tämä ikuisesti jatku.

Hyvä homma tämä viikkopino, sillä itse en kerkeä koneelle joka päivä niin on helpompi lukea yhdestä ketjusta pitemmän ajan kuulumiset kerralla.

Lutu rv 10

Vierailija
36/55 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu, vapaa vloppu kun lapset menee isälleen, ja rakas avomies tulee kotiin kertauksilta. aion nukkua kokonaisen vuorokauden. ensin aion yllättää mieheni ja siivota ennen kuin hän tulee kotiin ja kynttilä-illallinen odottaa häntä kun hän astuu ovesta sisään. =)

Onko kellään jotain hyviä kasvis ohjeita? olen miettiny tehdä pihviä ja sitten joku hyvä lämmin salaatti tai kasvis höystö tai jotain vastaavaa. ja tietysti äijä haluu lohkoperunoita.

pitäis varmaan ostaa pari pulloa siideriä kun viini ei kelpaa äijälle! =)

vaaleenpunainen my_selene rv 7+4 jo!! heh..

Vierailija
37/55 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan alkuun Br1t, jos tuollasia lääkäreitä vielä tänäpäivänä jossain on, niin jätä ihan omaan arvoonsa!! Älä anna pahoittaa mieltäsi!!

Typy72: Tampereen liepeiltä ollaan, mutta täällä töissä ja synnytykseen sitten keväällä TAYS:iin.

Omaa napaa: Todellakin oksettava olo näyttää menneen sen siliän tiän, sillä jo kolmas päivä alkaa ilman kuvotusta=) Muuten kaikki ennallaan. Maha tuntuu kamalan turvonneelta, vai lieneekö syy syömisessä??=;)

Mukavaa viikonloppua kaikille ja nautitaan syksystä!

H-R rv 8+4

Vierailija
38/55 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, taas mulla vaihtui uusi viikko! Ei tuota ajankulua edes huomaa, menee tosi nopeasti.

Eikä jälleenkään pahaa oloa, kai se täytyy uskoa että " pahin" on jo takana =)

Ihan hyvä juttu tosiaan tämmöinen viikkopino, löytää kaikkien kuulumiset paljon helpommin.

Aamutoimet kutsuu.....

Kristiina rv 9

Vierailija
39/55 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, nyt sitten olen siinä pisteessä, että voin sanoa heipat toukotoiveille. Aiemminhan oli ollut 2-3 viikkoa tuhrua ja ihan alusta asti supistelua. Keskiviikkona ultrassa ei löytynyt kuin sikiöpussi ja lääkäri arveli tuulimunaa. Eilen illalla sitten tuli kovat supparit ja kunnon vuoto. Sikiöpussikin tuli kokonaisena ja tyhjähän se oli. Vuoto loppui aika lyhyeen ja supparit myös ja nyt on onneksi ihan ok olo.

Viikolle 9 päättyi siis tämä eka raskaus. Vaikka harmittaa, mieli on kuitenkin aika hyvä. Mulla oli supistuksia jo aivan alusta asti ja ne koveni tässä viime viikkojen aikana niin, että töiden jälkeen pystyin suunnilleen vaan makaamaan. Ajattelinkin jo, että aika kauheeta on raskaana olo, jos ei koko aikana pysty muuta kuin makaamaan.

Joku tekniikkataitoinen voi siis poistaa mut toukokuisten listalta. Teille jäljelle jääville haluan toivottaa onnellista odotusta! Teidän mahoissanne kasvaa pikkuihmisiä, joille te olette vielä pitkään maailman tärkeimmät ihmiset!

Lämmöllä

Justiinaa

Vierailija
40/55 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi :( Paljon voimahaleja sinne, ei osaa edes kuvitella kuinka kovasti tuollainen harmittaa! Toivottavasti onnistutte tekin pian!!! Ja mä hoidan sen listalta poistamisen :(

Omaa napaa... tänään oli eka aamu tällä viikolla kun aikainen herätys ei aiheuttanut yökkimistä. JEE! Ihana ilta tulossa, mies kysyi eilen ihan yllättäen, että mentäiskö tänä iltana leffaan ja syömään. On niiiiin harvinaista, että se saa perjantaina tai lauantaina illan vapaaksi.

[color=red]pikku-milli & paco 11+4[/color]