TAMMENTERHOJEN keskiviikko
En ainakaan huomannut tälle päivälle vielä pinoa, joten aloitanpa sellaisen. Ja jos sellainen jo oli, niin syytetään niitä kadonneita aivosoluja ;)
-äitiliini ja masukki 23+1
Kommentit (51)
kun kirjauduin sisään,olikin tää pinon alku ilmaantunut :) melko saman aikaasta :D
Ei mulla tähän aikaan oo ees asiaa,kun vasta ekaa kuppia juon kaffia,niin turha oottaa mitään järkevää.(kuten ei mihinkää muuhunkaa vuorokauden aikaan !)
Neiti 9vee on laitettu jo koulua päin pyörällä ja herra 7vee viedään sitten yhdeksäksi..
Pitääpäs muuten laittaa muistilappu otsaan,että muistan tänään alkavan näytelmäkerhon likalla...*hokee:muista,muista..*
Ny lisää kaffia ,herääs tähänki päivään :)
Maria ja himpula 21+3
Huomenta vaan kaikille,
olipahan yö ;) Menin hyvissä ajoin nukkumaan (mies kyllä herätti mut sinne sohvalta, joten olin nukkunut siis jo sitä ennenkin) ja en sit saanut sängyssä unta, kun mies alkoi heti kuorsaamaan vieressä. Yleensä miehellä se nukahtaminen on vaikeaa ja hän pyörii ja pyörii..
No, nousin ylös, kävelin vähän ja aloin lukemaan sit kirjaa. Pääsin jopa 3 sivua eteenpäin ja huomasin nukkuvani kirjan kanssa.. No, kirja pois ja valot samoin ja nukkumaan.. Menihän se hyvin vähän aikaa, sit tyttö tuli herättämään, että äiti mua pissattaa.. No, käytin hänet vessassa, selvisi kyllä itse, mutta piti vissiin olla äiti tueksi ja turvaksi, kun apua ei varsinaisesti tarvinnut..
No, tämän pissareissun jälkeen heräsin joka välissä siihen, että suonta veti jaloista. Vuorotellen eri jaloista ja sit vielä eri kohdista, välillä pohkeista, välillä oli koko jalka ihan krampissa jne.. Joten ei ollut kiva sit aamulla, kun kello soi.. Ei olis millään jaksanut herätä, mutta pakko oli töihin raahautua ja täällä sitä nyt sit ollaan ja kirjoitellaan listalle, kun työtkään ei oikeen vielä maita ;)
No, onneksi tänään saa tehdä vähän lyhyemmän päivän, kun pitää viedä tyttö iltapäivällä neuvolaan. Sanoi kyllä aamulla hoitoon vietäessä, että en lähde sinne neuvolaan ;) Saa nähdä, että pitääkö väkisin raahata, toivottavasti ei. Sit pitäis mennä sen neuvolan jälkeen hoitamaan asioita, on vielä kaikkee hoitamatta tämän reilu viikko sitten tapahtuneen muuton seurauksena. Ja tuntuu, että aivot ei toimi ihan täysillä ja sit aikaakaan ei oikeen aina oo kaikkeen, mihin pitäis.
Mun sposti-osoite on aitiliini78@luukku.com, jos vaikka Oulun seudun tammisten tapaamista suunnitellaan, niin voi kirjoitella.. Ja muutenkin saa kirjoitella, jos joku haluaa vaihtaa ajatuksia privaatisti jostain.. Zeppeliini kuulostaa ihan kivalta tapaamispaikalta, eikös Zatu ehdottanut sitä. Siellä on monenlaista juttua, joten eiköhän me siellä jotain keksittäis.. Niin ja sekin on tosiaan ok, vaikkei porukkaa kovin paljon oliskaan, ehtiipähän paremmin tutustumaan heihin, ketä paikalla on. Minun puolestani se on ok, että lapsia on mukana, mutta itse ehkä mieluummin lähden liikkeelle ilman lapsia, koska meidän 2,5-vuotias poika ei pysy hetkeäkään paikallaan ja silloin hänen perässään pitää juosta koko ajan ja siitä seuraa se, ettei ehdi juttelemaan laisinkaan, kun kaikki aika menee vain siihen pojan vahtimiseen ;)
Sitten sitä piti vielä kysymäni, että olisiko lauantai sit paras päivä? vai ehtiikö Zatu arki-iltana tänne asti? Itsellekin kyllä paremmin sopis joku lauantai, entäs muille?
Mutta nyt taidan aloittaa työt, että ehdin jotain tekemään ennenkuin pitää lähtee viemään tyttöö sinne neuvolaan ;) palailen asiaan ehkä myöhemmin, viimeistään huomenna ;)
-äitiliini ja masukki 23+1
Vähän kyllä ahistaa et mitä jos se sf-mitta ei oo yhtään kasvanu eikä omakaan paino noussu..No, mitäs sitä nyt etukäteen murehtimaan, mut tällainen mä oon. Ja vielä kun pitää yksin mennä sinne ni on aika mälsää.
Sain ainakin nukuttua viime yönä, menin 20.30 nukkuun ja heräsin seiskalta ja pidempäänki ois nukuttanu:)
No, tuun kertomaan kuulumiset heti neuvolan jälkeen ainakin jos ne oli huonoja. Jos ne sattuski oleen hyviä ni sit en ehkä ennätä kun vasta illalla:)
Pitäkeehän peukkuja!
Beijaflor rv 22+2
Huomenta!
Ihmeen pirteänä tänä aamuna, vaikka hirveästi ei tullut nukuttua viime yönä... No, se ehkä kostautuu iltapäivästä.
Äitiliini & Zatu, mulle sopii myös Zeppelin ja lauantai. Onhan siellä kahviloita ja ainakin Lindexissä mammavaatteita, jos haluaa käydä kattelemassa. Ja ottakaa vaan lapsia mukaan, jos pystytte/haluatte. Mäkin ottaisn, jos olis... :) Ja sitten vaan päivämäärää miettimään.
Haju-Gallup, mulla ei enää eiryisemmin hajut lyö nokkaan. Toki herkempi hajuaisti on kuin yleensä, mutta alkuraskaudessa oli ihan älytön se kaiken haistelu. Raskauden aavistin kun haistoin toukokuun alussa sulan maan, ruohon ja suon tuoksut auton sisälle asti. Sitten ruokaa tehdessä parsakaali ja jasmiiniriisi tuoksui niiiiin ihanalle että piti tuoksutella koko ruuanlaiton ajan. Sen jälkeen mitään ihanaa ei enää haistanutkaan, jääkaapin avaus oli tuskaa ja ruokaostoksilla olo vielä tuskempaa. Loppui samoihin aikoihin kun pahoinvointi, noin rv 12.
Talvitakki-G, taisin jo aiemmin mainita kun löysin muuton jäljiltä vanhan toppapukuni, jonka luulin heittäneeni muuton aikana roskiin. Pari vuotta sitten ostin epähuomiossa miesten malliston L-koon toppa-asun (enkä ollut edes raskaana!! blondi...) ja se on aika reilu. Menee varmasti isonkin mahan kanssa, pitää vaan pestä se nyt kun se on ollut lähinnä tallikäytössä muutaman kerran ja pölyttyy nyt varastossa. Mutta menee mainiosti. Ja miehellä on useampi iso toppatakki käyttämättömänä kaapissa, kun saa töidensä puolesta mainostakkeja ym. Eli eiköhän niillä selvitä. Tuo oman asun löytyminen sai kyllä superonnelliseksi, kun aiemmin olin ajatellut että täähän menee hyvin sitten kun joskus on raskaana ja murehdin jo sitä että olin luullut heittäneeni sen roskiin.
Syksy tekeekin sitten tiukkaa, kun mulla on kevät/syystakki tosi niukkalinjainen. Ei varmaan mee edes nytten päälle. Aattelin käyttää toppaliivi/villapusero -yhdistelmää, aiemmin ehkä jotain ponchoa.
Maito-Gallup, ei oo tullu vielä tipan tippaa. Milloinkas sitä voi alkaa ootteleen näin niinku esikoisen ollessa kyseessä?
Heh, meillähän tulee tuosta KappAhlin beigestä haalarista kohta Tammenterhojen virallinen univormu ;)
Kataya, millanen maha sulla on jos mummos sanoi tyttömahaksi? Kun mäkin luulen että mulla ois ns. tyttömaha...?
Köppäänen, tervetuloa iloiseen joukkoomme!
Ardisia, asuitko sä jossain Göteborgin lähistöllä? Mulla asuu täti perheineen Sjuntorpissa Trollhättanin lähellä, aikomus olisi ehkä ensi kesänä mennä käymään. Ja tuuhan sääkin käymään täällä Oulussapäin, järkätään sitte uusi tapaaminen jos pääset mukaan.
Nimimerkki-G, mulla oli kaverilla koira nimeltä Sindi ja siitä tämä väännös ja syntymävuosi perään. Ei oikein tahtonut löytyä muutakaan... Eli ei sen mielikuvituksellisempi tarina tällä nikillä.
Huomenna onkin sitten ultra aika monella, mulla, Äitylillä ja Sunmomilla ainakin, oliko muita? Yksi yö enää ja työpäiväkin pitäisi ennen sitä kärvistellä (tai kaksi, jos tämä päiväkin lasketaan). Hui, jännitys nousee....
(.) Ennallaan. Mullakin alkanut tulla noita suonenvetoja, mutta en tiiä johtuuko enimmäkseen siitä että nukutaan vielä ikkuna auki ja varpaat on ihan jääkylmät. Mulla vetää helposti suonta jos varpaat kylmät ja useimmiten ne on. Seksistäkin oli juttua, meillä kyllä on ihan päin vastainen tilanne... Kai se on se keskiraskauden ihannetila, josta aina kerrotaan. Hormonit hyrrää ja saharasta ei tietoakaan, niagara pikemminkin... Mutta varmaan tilanne muuttuu vielä, pitää nyt ottaa kaikki ilo irti.
Onko teillä muilla alkanut ihmiset kattomaan mahaa? Mulla jotenkin hämmentää, kun ekaa kertaa tässä ollaan, niin kaupungilla tai kaupassa ventovieraat ihmiset luo katseen heti mahaan ja sitten vasta kasvoihin. Outoa. Ja monet hymyilee, tuntuu kuin olisi julkista riistaa ai suurennuslasin alla, vaikka ompa noita muitakin isomahaisia, niinku tässä ainut olis... Mutta kai siihen tottuu, pitää kantaa vaan ylpeänä massunsa. Jänskättää, kun miehen puoleinen suku ei vieläkään tiedä, jos joku sattuu tuleen vastaan kaupass atai muualla, niin voi olla hieman että ohhoh... No, ne kyllä tiesi näistä keskenmenoista, joten ei varmaan tuu hirveenä yllätyksenä.
Mutta nyt töiden pariin...
Sinda & Nipsu rv 20+4
[color=blue] Hui miten paljon olette eilen kirjoitelleet, en ehtinyt vielä edes lukea kaikkia. Pitänee selata loput tekstit tän viestin jälkeen.
Sinda: Mun maha on sellainen aika kookas ja kasvaa " eteenpäin" . Mummo sanoi että sillä on 4 tyttöä ja 1 poika ja kaikki tytöt näytti samalta kuin mulla. Mun esikoinen on myös tyttö ja mummo sanoi silloinkin mahasta että selvä tyttö. Saas nähdä osuuko mummo oikeaan. Muutkun tuppaa sanomaan että tyttö leviää sivuille ja poika kasvaa eteenpäin. Esikoisen aikaan mulle tuli alkuvaiheessa kamalasti finnejä ja tällä kertaa iho on ollut heleä. Siitä alkuun ajattelin että varmaan poika tulossa tällä kertaa. En tiedä vaikuttiko mummon sanomiset, mutta itelläkin taitaa olla nyt enempi tyttöfiilis.
Se on aika yksilöllistä milloin sitä maitoa alkaa tulemaan, mutta muistaakseni omalla kohdalla esikoisenkin aikaan maidon tulo alkoi suunnilleen tässä vaiheessa raskautta.
[color=red] Mulla on eilisestä asti ollut tosi ilkeitä kohdun kasvukipuja. Molemmilla puolilla sivuilla alhaalla ( selkeetä ?!? ) repii ja jommii. No, toivottavasti menevät taas parissa päivässä ohi, niinkuin viimeksi kun kohtu otti spurtin. Nyt kun olis tukivyö...
Hajugallup: Mua ei hajut pahemmin ole etoneet, mutta kahvi ( normaalisti juon muutaman kupin päivässä ) ei mene vieläkään alas, vaikka alkuvaiheen kuvotuksetkin on jo historiaa. Olen siis ollut koko raskauden teelinjalla.
Takkig: Syksytakki löytyy kun mulla on niukkalinjaisten lisäksi yksi sellainen musta Lindexin kahiseva takki. Se on ihanan väljä. Talvella voipi tulla takin kanssa ongelmia.
Nimimerkkig: Kataya; kaveri sen väänsi Katista joskus yläasteella. Enpä pahemmin ole sitä käyttänyt, mutta yhdessä mun luokkasormuksessa lukee niin.
Eipä kummempia tällä kertaa.
Rv 21+1
[color=blue]Tuiskua [color=violet]ootpa sit vähän pärtsäilly ajatuksissas ;) mulla on kans joskus tullu mietittyä, ett hei mä oon jo täällä montahan mummoo kumosin huomaamatta matkalla :/
[color=blue]Maria-79 [color=maroon]heh äkkiä voi saaha ihan eri käsityksiä, ku vaihtaa äät ja ööt aaksi ja ooksi. Esimerkkis oli tosi osuva :D
[color=blue]Fable [color=violet]entä jos sulla ois vaan pahasti jumissa joku paikka selässä? Ookko käyny hierojalla? Mulla työ teki tepposet viime talvena. Säällä ku säällä piti lähtee jakaan sapuskaa eli toppaa päälle paksusti, ku ulkona -30 astetta ja sit hyppäät vähä väliä sisälle. .Siinä sai kivasti kylmää ja kuumaa niin, että riitti ja piisas. Yks työreissu sit alko sattuun tosissaan toiseen kylkeen eikä tienny miten päin ois siinä ajellessa istunu.
Sit selkä meni niin etten kärsiny yhtään olla selällään pötköllään. Löysin onneksi mahtavan vanhemman ukko hierojan ja se oli ensin tyyliin " eihän noin nuorella voi olla mitään jumissa. .OHO miten ihmeessä nämä kylkilihakset näin" . Kun kuuli työstä niin eipä ihmetelly enää. Vihjaili vähä ett ois parempi suojata selkänsä. Mulla sattu sillon toisen paian alla oleen lyhkäsempi toppi. Luuli kai mun töissä siten viuhahtelevan.
[color=blue]Sählinkejä/ja jotain ekasta vauvasta [color=maroon]mä huolehin usein, ett nukkuuhan akka kylellään. Pönkäsin selän taa vilttiä, mut eipä siittä aina ollu apua. Varsinki ku oppi pyörähtään esteistä huolimatta. Nukahettua tuli akan ollessa tissillä ja sit säikähti hirveesti!
Akka oli jotain kuukausia eli osas jo pyörähtää ympäri vai kuinka vanha sitä lapsi sillon on. . .no kummiski se ei oo nyt pääasia niin olin ottanu akan viereen tuhiseen kunnei ollu pinnikseen rauhottunu. Eiköhän se pyörähtäny lattialle mun nukkuessa! Hirvee huuto ja siinä itkettiin molemmat. Minä hätääntyneenä soitin heti neuvolaan, että mitä nyt ja hävetti, ku aattelin ettei kellekkään koskaan oo voinu sattua tällasta. Sain ohjeita seurata lasta ja varsinki sen unta. Onneks selvittiin säikähyksellä, mut sen jälkeen ei akka nukkunu varsinkaa laidan puolella eikä ilman, että ois ollu miljoona tyynyä lattian ja sen välissä.
[color=blue]Monttu [color=violet]ei meilläkään varmaan nyt niin kiireistä oo peiton alla, varsinki ku masu on alkanu kasvaa. Mun hormoonit lyö ylikierroksilla ja mitä kaikkee. Onneks usein on yhtä aikaa ns. haluttomat jaksot. Yleistä tuntuu olevan akoilla nää saharavaiheet ja se varmasti verottaa.
[color=blue]Sulina [color=maroon]vieskaan meiltä on matkaa lähemmäs sata tai sit jopa sata. .pätkii nyt vaihteeks. En viiti täs paljastaa tarkkaa sijaintia, ku täällä on niin pienet ympyrät juu nöy. Mut laita ihmeessä mulle privana mailia. Eilisessä kasautumassa on munki osote :)
[color=blue]Kokoontumisesta [color=violet]ett mulle käy ainaki paremmin lauantait, ku ukko kotiutuu viikolla vasta puol viien aikoihin. En pääsis ilman akkaa lähteen ehkä muuten. Tai no perjantaisin oon jo kahelta " vapaa" tarvittaessa. Että perjantaisin iltapäivisin tai sit tosiaan lauantai ois mulle mahollista.
Mielellään mä kans lähtisin ilman koekappaletta, ku se on sellanen tohottaja ettei mitään rajaa. Tai sit ujostelee ettei mistään sittenkää tuu mittää. Mut suunnitellaan :)
[color=blue]Beijaflor [color=maroon]bdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbd :)
[color=blue]Masun tuijottelusta [color=violet]ett on sitä ollu ilmassa. Täällä ku monet tietää/tuntee mut niin muutaman kerran oon huomannu turhan kiinnostuneita katseita. Ja mä kun tykkään, ett jokainen pitäs huolen omista asioistaan. Ja nyt oon ollu erityisen tarkkana tästä " salaisuuesta" , ku viime vuonna oli keskenmenoja.
[color=darkviolet](.) masu oli jotenki pinkeenä viime yönä. Syytän siittä simppoja. .tosin kukapa siittä tykkäis, jos oven takana käytäs kolisteleen ja sotkemassa. . ;D
Niin siittä puhe mistä ylitarjonta, eikös se näin mee.
Tällä viikolla näillä näkymin joudun jättään hyvästit mun ihanalle kumppanille, joka on niin uskollisesti ollu mun alla ja totellu mun jokaista liikettä. . .eli Sierralle :( Ukko kerpele meni sit tekeen niitä kauppoja ja vaihto toiseen kotteroon näyttäs aika varmalta kuulemma. Lauantaina tapahtuu tuo päikseen vaihto jollei kukaan tarjoo rahaa sille jätkälle sen kotterosta.
No, katteli ukko sit mun surkuttelun kuultuaan tilalle lähes toista samanlaista. Eipä tainnu löytää tarpeeks hyvää. Haluaisin vereksempää, mut ukko jarruttelee kunnei meillä oo tapana velalla pirssejä hankkia. Siinä on kyllä järkee, ku nyt mullekki kieltämäti riittää tää mökkivelka.
Pitää kipasta kahvinkeittimen tykö. .
Z ja Säde 19+5
[/quote]
Palasin neuvolasta. Ihan hyviä uutisia siinä mielessä, että kohtu oli kasvanu sen 2 cm, mutta terkka ei vieläkään vakuuttunu ja määräs mulle kontrollin kahen viikon päähän. Ja siitä viikon päästä onkin sitten jo lääkäri. Tasan siellä alakäyrällä oon, joten siksi se kuulemma haluu sitä seurata.
Ja mitä tulee painoon ni sitä oli tullu 950 g kahessa viikossa:) Hyi yök, nyt kyllä loppu suklaan syönti kun terkka sano et nyt on paino ihan ok. On ollu kyllä aika ällö lihotuskuuri, mutta näköjään tuotti tulosta:)
Kaikki arvot oli tosi hyvät ja vauva vaan heitteli kuperkeikkaa kun yritettiin sydänääniä kuunnella. Saatiin sit vihdoin kuulumaan se jumpsutuskin eikä vaan se viuh viuh-ääni:) Syke oli taas siellä 154 hujakoilla.
Mä oon nyt ihan laho päästäni, en muista yhtään et pitiks mun jotain kommentoida..Taidan mennä tekeen sosekeittoa lounaaksi ja sit pitääkin jo lähtee luennolle. Illalla on ensimmäinen äitiysjoogakerta:)
Ai niin: Onko täällä joku joka tietää blogeista jotain? Sitä lähinnä haluisin tietää et onko netissä jotain paikkaa jossa vois pitää suljettua blogia eli antas sukulaisille ja tutuille salasanat ni ne vois käydä lukemassa?! En haluis sellasta jota kuka tahansa voi käydä kattomassa.
Beijaflor
#A52A2Asaankohan värit toimimaan?!
Kyllä ois aamulla nukuttanu, voi taivas!
Täytyy myöntää, että kuppi kaffia saa paremmin liikkeelle kuin teekuppi. Oon alkanut raskauden aikana juomaan uudestaan kaffia, se kun maistuu niiin hyvältä. Yleensä on ollut kyllä just toiste päin. Sama juttu monessa muussakin asiassa tässä raskaudessa. Esim. tuo valkovuoto. Edellisissä raskauksissa sitä on tullut herttileeri paljon, nyt ei aivan niin paljon.
#A0522D(.) Ruoka maistuu ja painoa on tullut. Laitoin eilen paistin uuniin ja olisin voinu syödä sen kilon palan ihan yksikseni, kaljan kanssa! Kun nyt en aivan kaikkea söis mikä ei edestä pakene.. Yöpissut on palannu ohjelmistoon ja kylläpä ne verottaakin yöunta.
#FF4500Beijaflor: Peukut pystyssä neuvolareissulle!
Nyt tökkii ajatus vielä sen verran, että parasta lähteä heräämään tyttäjen kanssa vaikkapa.. puolukkamettään!
Hyviä vointeja, voikaahan paksusti!
L
[color=maroon]hyvältähän tuo kuulosti :) Eihän kaikilla niin käyriä jutut seuraa. Haluavat tietenki ottaa varman päälle ja sehän on hyvä. Ei tuu sellanen liukuhihna meininki, ett kirjataan tiedot ylös ja seuraava.
Tärkein, että asukas liikkuu ja sykkeet hyvät :)
Pikapyrähdys koneelle...
Ei täällä reissun päällä kauhiasti ehdi keskittyä lukemaan, pikaisesti vähän selailla. Ja tosiaan, kun vielä nää aivot tuntuu kutistuneen entisestään, niin ei meinaa sit mikään pysyä päässä.
Eilen olin siskolikan kanssa koko päivän shoppailemassa ja iltapäivällä piti soittaa jo ugeli hakemaan. En sitten päässyt kävelemällä takas, kun tuli niiiin kovat poltot tuonne masuun ja selkään. Pelästytti kyllä ihan hurjasti! Pitkään istuin ja lepäilin, mutta aaltoili ne poltot aina uudestaan kiusaamaan. Olikohan ne supistuksia sitten vai mitä? Mulla jäi ekasta synnytyksestäkin nuo supistukset vähän pimentoon, jotta mitä ne on kun kaikki kävi niin nopeaan ja epiduraalin sain nopeasti myös ja vei kivut.
Pitkin eilisiltaa sit särki masua ja selkää, tänään pitää ottaa rauhallisemmin.
Yks sukulaiseukko kävi moikkaamassa ja meinas hihat palaa, kun hirmu tivaaminen, että näytä nyt sitä mahaas ja ompas se pieni jne kommenttia! Ja on kuulemma varna tyttömaha jne... Kyllä ärsyynnyin!
Voi, täytyy lähteä seuraavaan osoitteeseen tästä pikkuhiljaa!
Postia saa laittaa osoitteeseen kreisikala@gmail.com
-tau79- & masueeva 20+4
ps. eilen tuli ystävältä vauvauutisia =) Oli synnyttänyt pienen prinsessan 35+! Oli vaan lapsivedet hulahtanut ja se oli menoa. Koko yön näin sit vaan vauvaunia ja aamulla oli ihan herkkisolo, kun heräsin.
Sun pitää laittaa ne koodit hakojen väliin niinku näin[b] [color=sitten se koodi] [/b]ja kun haluut lopettaa sen värin laitat taas hakasten väliin näin:[b] [/color] [/b] eli pelkästää toi,ei sitä koodia enää..
takas siivoo..yöks,piti eilen jo mutta jäi puali tiähen..laiska minä!
Maria-79:
Sun pitää laittaa ne koodit hakojen väliin niinku näin[b] [color=sitten se koodi] [/b]ja kun haluut lopettaa sen värin laitat taas hakasten väliin näin:[b] [/color] [/b] eli pelkästää toi,ei sitä koodia enää..takas siivoo..yöks,piti eilen jo mutta jäi puali tiähen..laiska minä!
eli lopetus on sitten näin : [b] [ /color ] [/b] ilman noita välilyöntejä tuolla sisällä hakojen!
Niin on lapset taas hoidossa ja mamma tietokoneella - rauha maassa =)
Ihanan hyvin nukuttu yö takana, en herännyt ees pissalle kertaakaan!
beijaflor: Kiva, että nlakäynnillä kaikki hyvin. Älä stressaa painos ja noitten sf- mittojen kanssa.. Mulla esikoista oottaessa paino nous hyvin hittaasti (laskikin alkuun?) ja alakäyrillä meni koko raskauden ajan. Pieni, mutta terve poitsu syntyi kuitenkin. Ärsytti vaan ja huoletti kun neuvolantäti sekä omat läheiset vanhemmat naiset kauhisteli masuni pienuutta. Tokalla kerralla olikin eri ääni kellossa, kun maha ja vauva kasvoi liian ISOKSI :)
Äitiliini: Koita jaksaa töissä. Olen kuullut, että kylmyys saattaa aiheuttaa noita suonenvetoja. Villasukat jalakaan :)
Lydi@: Mie taijan aavistaa minkäsorttista vauvaa teillä ootetaan ;) Joko sulla on muuten parempi mieli sen polikäynnin jäliltä? Saithan mieheltä paljon haleja ja symppiksiä jälkeenpäin...?
Maria: Mie sulle oon yrittänyt mailia laittaa, ne tulee kuitenkin failurena takassin. Miksihän? Ilimota jos ne sulle kuitenkin on perille tullunna..
Sinda: Juu Göteborgin seudulla asustellaan. Ja tulen varmasti tapaamisiin :)
Zatu: Nyt mua vaivaa mistä päin sie oot... Meiltäkin (siis mun kottoota) on Ylivieskaan 100km suunnilleen... Ja Oulun eteläpuolella..
Se on kyllä jännä miten noihin pirsseihin kiintyy. Mun ukko vaihtelee autoa vähän liian usein mun mielestä, ihan ihme syihin vedoten. Mulla on onneksi oma mazda typ tosivanha, josta en luovu ennen kuin sen saa suoraan autojen hautuumaalle hinata. Niih.
( . )
ON ISO. Ja sitä on vähän joka puolella. Selkäänkin on tullut makkara ;) Jos tuo vauva onkin joku käärmevauva ja se on luikerrellut mun ympärille? ;) Potkujakin meinaan satelee ihan joka puolelle, pyörii vissiin kun väkkärä.
Tänään lähden käymään työpaikalla kahveella. Pitäs leipoa sämpylät sinne tuliaisiksi, nami. Voi, että tuoreet lämpöset sämpylät on hyviä kun laittaa paljon voita ja vähän edam- juustoa ja hörppää kylymää maitua päälle. NAMI.
Palataan astialle...
/Ardisia + luukas 20+3 kai
[color=teal]Ai mullako tylsää töissä...ei kait. ;)
[b]Blogeista Beijaflorille[/b], mä pidän salasanalla suojattua blogia vuodatus.netissä. Mun mielestä tuo vuodatus.net on todella hyvä ja helppokäyttöinen, voi lisätä kuvia ja niihin on olemassa valmiita pohjiakin. Saa ulkoasun sellaiseksi kun haluaa. Suomenkielinen, selkeä opastus. Jos innostut, voin mielelläni auttaa. Olen pitänyt blogia alusta asti, " julkistan" sen sukulaisille ja kavereille sitten lähellä synnytystä. Jatkan sitä myös vauva-aikana, kätevää kun on sukulaisia Ruotsissa asti. Saavat sitten seurata vauvan kehitystä. Ei muuta kun kaikki bloggaamaan!
Tuli muuten mieleen että oiskohan ideaa perustaa salasanallinen blogi meille Tammenterhoille, voisi laittaa masukuvia ja sitten myöhemmin vauvakuvia. Onhan se tietty se Yahoon palsta, mutta kun mä ainakin oon mieltynyt vaan tänne kirjoitteleen... Ja jos perustais sen pienemmällä (tällä) porukalla... Onko ideaa?
Ilmoittauduin äitiysjoogaan, joka alkaa 30.10. Aika sopivasti, synnytys alkaa varmaan olla jo mielessä ja lomallakin jo olen. [b]Äitiliini[/b], joko olet ilmoittautunut? Se eka joogaryhmä oli kuulemma täynnä, yksi varallakin. Luulin ettei juuri ketään oo menossa, sanoikin että joskus on jouduttu ryhmiä perumaan. Sillä kyselin kun pelkäsin että tuleeko siihen myöhempään ryhmään ketään. Nyt on jo 3 ilmoittautunut, vaikka viim. ilm. oli vasta 16.10. Ihan kiva juttu! Kuntojumpan aattelin aloittaa ensi viikolla, kun se on sellainen vähän rauhallisempi niin varmaan ihan mulle passeli hikiaerobicin " korvike" .
Jaahas, lähtiskö syömään....
Sinda[/color]
[color=00E5EE]Tervehdys Terhot ja kivaa keskiviikkoa kaikille!
Otsikko on jokseenkin harhaanjohtava, sillä mulla ei ole mitään uusia kuulumisia :) Samoilla mennään kuin eilenkin :)[/color]
Ardisia: [color=00E5EE]Eikö vain sämpylät (tuoreet ja itsetehdyt) ole ihania. Mä niitä juuri hehkutin maanantaina, ku mulla on monta viikkoa tehnyt jo niitä mieli ja nyt sit leivoin. Loput laitoinkin pakkaseen, että voi sieltä sit niitä sulattaa mikrossa pahimman himon yllättäessä.[/color]
Beijaflor: [color=00E5EE]Kiva, et neuvolakäynnillä todettiin kaiken olevan kunnossa! Oletko sä itse minkä kokoinen ihminen? Tarkoitan pituuttasi, sillä jos äiti on pieni, niin miksei mahakin voi kasvaa alakäyrillä?
Mun pitäis tänään lähtee kirjastoon. Oon varaillut sieltä muutamia kirjoja, joihin olen teidän kirjavinkeistä saanut inspiraation. Ja nyt ne varatut kirjat odottelee mua tuolla kirjastossa. Tämä päivä onkin vapaapäivä. Ainoa sellainen tällä erää. Huomenna pitäis taas mennä töihin kahdeksi päiväksi. Pitkästä aikaa viikonlopun olenkin vapaalla. Ihanaa!
Mut nyt tyhjentämään pesukonetta.
Sulina + Papu rv 23+6
Toi oli kiva toi Sindan idea yhteisestä blogista. KANNATAN! ( Vaikka en varmaan sitten osaa käyttää sitä )
...olin ma ja ennenkuin painoin jutun tehtyäni OK:ta niin maalasin koko tekstin ja painoin ctrl+c !!! ONNEKSI koska tämä hieno palstapalvelu heitti mut OK:n jälkeen ulos koko palvelusta ja mun teksti olis menny taivaan tuuliin....kyllä olis ottanu Marya kupoliin ja vauva-palautepalsta saanu tulikivenkatkuisen viestin =)
[color=A020F0] [b] Eilen illalla se sitten tapahtui!!![/b] Olen täällä marissut, kun en tunne liikkeitä ulospäin vielä yhtään ja eilen illalla maate mennessäni tunnustelin taas niinkuin aina ennenkin ja HAA!!! vaavi potkaisi ihan kunnolla vasemmalle sivulle. Innostui potkiin oikein monta kertaa, mieskin tunti toiselta puolelta. Aamulla oli sama juttu, oikein tunsin kun kävi kauhea juoksu. Älyttömän mukava huippu juttu (laittakaa tää viesti talteen ja heittäkää mun silmille kun sitten loppuvaiheessa potkii niin ettei saa nukuttua ja sitä täällä marisen :/ )
[color/]
Köppäänen
Tervetuloa joukkoon kummaan.
Sulla on semmonen nikki, notta se ei voi oikein kauas Seinämäjoesta heittää ;-)
No jo sulla oli ihme rakenneultra! Kyllä ainakin itseä jäisi kaivelemaan nuin hajanaiset tiedot, missä kävit, Seinäjoellako?
Mä muuten alustavasti kyselin Felicitas-klinikalta 4D ultramahkuja ja aikoja.. Niillä on aikoja vain ma-to ja kertoivat, että paras 4D ultrahetki olisi vkot 25-30. Hinta on tietysti suolainen joku 200¿, josta omavastuu n.150¿ (Kela korvaa loput). Kiinnostaisi silti kun on niin kovasti aidon näköinen kuvatus ja mies on niin vähän päässyt katsomaan ja kun se olisi vain meitä varten ei mitään muita tutkimuksia/mittauksia yms. ootteko muut harkinneet?
Hei, onko teillä tietoa löytyykö TAMPEREELTA 4D ultraa ?!??
Äitiliini
Mulla on kanssa nyt kesän jälkeen alkanut vetään pohkeesta suonta. Raskautta ennen mulla ei juuri koskaan vedä, joskus uimahallissa varpaasta. Sattumoisin tänä aamuna neljän aikaan heräsin kauheaan kiroiluun ja säikähdin oikein vietävästi: isännällä veti suonta reidestä! Kaamea pallo oli suorastaan ja kun tuota reittä ei saa edes mitenkään venytettyä, niin hassusta kohdasta vetää. Siinä tuo sitten käveli rinkiä takan ympäri.
Mukavaa tapaamista Oululaisille!! Kävinkin pikaisesti siellä Zeppeliinissä viime kuussa mutta en jaksanu kierrellä, tuntuu olevan mukava kauppakeskus kun löytyy kaikki tarvittavat liikkeet saman katon alta. Vähän niinkuin Turun Mylly, jossa kävin kans kesällä " mammaostoksilla" .
Joo tuo mahan tuijottaminen on nyt tullut parin viikon sisällä täälläkin ajankohtaiseksi. Täällä meilläpäin oli viime viikonloppuna semmonen tapahtumaviikonloppu ja lauantaina oli tossa keskustassa väkea ja lähettiin illalla sinne käveleen myös. Mulla on syssytakkina semmonen samettitakki, joka on aika niukkalinjainen mutta mahtui hyvin päälle, tosin kyllä se kieltämättä korosti mahaa aikas tavalla. Ajattelin ettei siellä pimeessä kukaan mitään nää kun kietasin vielä kaulahuivinkin pitkäksi ja kun kaljoissa on väki. No toisin kävi ja uutena piirteenä tuli nämä vatsaantaputtelijat :\
Ihan hyvää tarkoittavat ja ovat " hellussia helluttelijoita" mutta mutta.. SON MUN MAHA!
Kataya
valitteli kasvukipuja ja niitä tuntuu täälläkin " mukavasti" . Joskus tuntuu että taa raskaus menee ihan sen neuvolasta sadun VAU kirjan mukaan hmm.. Siellä sanottin että niitä tulee näillä viikoilla ja niin tuli.
Beijaflor
Mukava kuulla hyviä uutisia neuvolasta !!! Vaikka nyt kontrolliin jouduitkin! Ne on kanssa ne korttien käyrät semmosia..kaikkien pitäisi aina sopia samaan muottiin.
Jaa blogeista, katsoppa www.liberovaipat.fi, sinne voi ainakin tehdä omat kotisivut omasta vauvasta/odotukesta ja sinne voi tehdä käyttäjätunnuksen ja salasanan, jonka voi sitten antaa kenelle haluaa! Jos en väärin muista niin sukulaistytölläni oli tuolla sivut odotusaikana ja oli tosi kiva käydä katsomassa kuulumisia. Siellä oli lisäksi vieraskirja johon sai jättää terkkuja yms. Mä vielä häneltä varmistan, että oliko hänella tuolla vai missä.
Miten teillä muilla muuten tuota sf-mittaa mitataan? Meidän neuvolassa mitattiin oikein kunnon vanhanajan mittanauhalla! Eli siitä ajattelin, että miten tarkkoja noi mittaukset oikein ovat kun tuommosella mitataan.
Ardisia ja Fable
toivottelen sulle rauhallisempia mahan liikkeitä!
-buah hah_ terkkuja vaan käärmevauvalle =) Siinäpä onkin oiva nimitys selkäpuolen löysille ;-)
Ariellalle oikein mukavaa Kreetan reissua
*kateellisena unelmoi itsensä piitsille köllimään*
Naurattaa tosissaan tuo Marian kertoma Ä/A sisällön muutos pelkillä pisteillä... *hihittelee itsekseen*
Sinda heitti ihan hyvä idean tästä blogista! Ainakin ultrat sun muut olis kiva laitttaa..tiedä ny viittiikö sitä mahaansa muille esitellä *yhtäkkiä noloona* 8-o ja sitten vaavikuvia ja vaikka niitä vitsejä ja vaikka mitä!! Tuosta mahasta vielä, että eilen illalla nauroin ihan kippurassa mahalleni kun kokeilin tehdä sängyssä mahalihasliikkeitä, niin johan oli aivan ihmeellisen mallinen kun lihakset (<-- on niitä!!) jännitty: keskelle mahaa nousi semmonen kolmiomainen harja ja maha levis sivuillepäin aivan hirveesti! sen jälkeen se vaavi alkasti potkiin, taisi hermostua =)
Teistä oli parit menossa joogaan, meilläpäin ei tietääkseni oo semmosta. Mutta mä ilmoittauduin bailatino tunneille, olikohan viisasta? Tykkään kauhiasti latinomusiikista ja sen mukana on hienoa liikkua ja saahan sitä tehtyä omaan tahtiinsa, eka tunti olis huomen illalla.
Näistä mun jutuista tahtoo tulla aina romaaneja, yritän lyhentää vastaisuudessa, mutta kun nuita ukkoja pyörii tuossa ja aina keskytyy jutustelu, nytkin äsken lähti jotain maanmittausukkoja. Siinä muuten syy siihen, mikäli tää juttu tuntuu hyppivän asiasta aivan viidenteen joka lauseen jälkeen.
Mary ja tänään TADAA: 21+0 *hiukka ylppis*
[color=maroon]niin olikko neuvolasta kysyny vielä suppareista? Sori mulla tää raskausdementtia vaivaa. .
[color=blue]Maria-79 [color=violet]mä en ruukkaa laittaa loppuun tuota kenoviivaa ja color tekstiä ja värinvaihto onnistuu siittä huolimatta. Tosin en oo kokeillu viel noilla nrosarjoilla eli mie kirjotan värin nimen.
[color=blue]Ardisia [color=maroon]laitoin sulle privana postia :)
[color=blue]Blogeista [color=violet]ei oo kokemusta yhtään ja tuo Sindan ehotus kuulostaa hyvälle. Eri asia opinko käyttämään sitä :/ nimim. mullako käsi keskellä eiku. .
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8269663&p=1&tmode=1&smode…