Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toukoista keskiviikkoa!

12.10.2005 |

Aloitanpa murheellisesti tämän ketjun. Oli eka ultra ja lääkäri löysi vain sikiöpussin, joka vastasi viikkoja 6+4, sen sisältä ei löytynyt mitään (nyt pitäis olla 9+0). Antoi uuden ajan parin viikon päähän, vaikka taitaa se turhaa olla. Tuhruvuoto alkoi just silloin 6+4 ja sitä on ollut nyt 2,5 viikkoa ja runsaammaksi muuttuu. Viikon verran on kyllä ollut " menkkakipujakin" sen verran, että on hirvittänyt. Taitaa siis tulla pois. Poistun listalta kuitenkin vasta sitten kun seuraavassa ultrassa ei edelleenkään mitään löydy.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja tuuliselta näyttää ulkona.

Sinne pitänee kuitenkin kohta uskaltautua. Pääsee Pöppis hieman puistoon keinumaan ja riekkumaan. Tänne ajattelin ensin poiketa teitä moikkaamaan.

Etova olo alkaa tosiaan hellittää. Kiva. Toisinaan sitä on ajatellut, että olenko hullu, kun raskaaksi hankkiuduin, kun on tuo Pieni tuossa jaloissa pyörimässä. Mieskin on ollut koko viikon töissä aamusta iltaan. Me täällä Tytön kanssa yritetään pärjäillä. On vaan niin väsynyt olo, että ei oikein jaksaisi tuon Tytön touhuja. Niin, että onneksi nyt on parempi olo. Jee kyllä tämä tästä.

Niin viimeksi taisi unohtua mainita, että la on 26.5 (nettilaskurin mukaan). Esittelypinoon ilmoittaudun sitten virallisesti ensi viikolla ultran jälkeen. Hyvä, kun tänne uskaltauduin. :)

Justiinalle voima-hali. Tulevaisuutta kohti ja uutta yritystä, sitten kun olette valmiita. Itselläni oli eka raskaus tuulimuna ja toisen tulos pyörii nyt tuossa lattialla. Onnea tulevaisuuten.

typy ja masukki rv.8

Vierailija
42/55 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan kovasti et palaat tänne odotus-palstaan nopeasti ja pysyt loppuun asti!

my-selene

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ansaitse menettää pienokaista missään vaiheessa. Toivotaan että olet pian uudestaan odottajien joukossa, ja loppuun asti.

Voimia sinulle! *halaa* :)

Huomasin tuossa että olen laskenut rv:t viikolla pieleen. Eli kohta on 8 viikkoa täynnä, ei vielä yli. Näin sitä innostuksissaan luulee olevansa pidemmällä kuin onkaan. ;)

Red_Cat rv 7+5

Vierailija
44/55 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiina: pahoitteluni, toivotaan että palaat pian!

Br1t: Oikeesti, koita olla välittämättä moisesta käytöksestä, vaikka todella törkeää onkin! Mullekin on joskus huomauteltu painosta, vaikkei ylipainoa ole paljoakaan. Hmm, kumma ettei iästä ole sanottu, varmaan jollakin löytyisi siitäkin aiheesta valittamista, olenhan vasta 20v., toisen lapsen odottaja:)

Meillä meni päivärytmit sekasin esikon kanssa, kun muskari olikin tältä erää peruttu. Harmi tämä äiti nimittäin odotti innolla, että saisin itkuisen ja kiukkuisen ipanan hymyilemään:)

Viime yö oli jo liikaa sohvalla! Nyt on paikat NIIN kipeät ja jumissa, etten uskalla edes päätä liikuttaa! Mutta positiivista on se, että tyttö nukkuu paljon paremmin isän viekussa sängyssä, kun maidolta tuoksuva äiti ei ole samassa huoneessa.

Jaa, oiskohan taas kotihommien aika:(

pricilla 7+6

Vierailija
45/55 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Br1t ja pricilla_84: kiva et löytyy nuoriakin odottajia. ite 21 v (vm. -84) ja kolmatta odotan. paljon oon saanut kuulla iästäni mut niin varmaan yli 35 v odottajatkin. joillakin on vaan paha olo ja mua se ei enää häiritse.

pitäis alkaa kohta tehä juhla-illallista mut ei oikein tee mieli kattoa ruokaa. pahoinvointi vaan kiihtyy koko ajan. ei mulla ollu tämmöistä edellisissä odotuksissa. hmm..voisikohan olla poika tulossa (kaks tyttöä on jo).

Hyvää viikonloppua mamit ja masut! =)

Mietteliäs my_selene rv 7+4

Vierailija
46/55 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tosiaan, että löytyy nuoriakin odottajia. My_selene, minäkin oon -84, mutta siis loppuvuodesta syntynyt:) Kumma kyllä mulle ei tosiaan oo ikinä kukaan sanonut iästä mitään. No, voi johtua siitäkin, että oltiin menossa jo lapsettomuus-tutkimuksiin, kun ei tätä lasta tullut toiveista huolimatta kun vasta kahden vuoden päästä... Tai sit näytän niin vanhalta!!! (kohta iskee ikäkriisi:)

Joo mutta taas gotta go!

pricilla, joka innostui palstailemaan:)

Vierailija
47/55 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viestistäsi liittyen lääkärikäyntiini. Edelleen olen sitä mieltä että haen yksityiseltä sen paperin jonka kela tarvitsee raskauden kestosta. Tiedän saavani sieltä ihmisarvoista kohtelua, kuten olen jo monen vuoden ajan saanut.

Ai niin, tuolloin oli viikkoja 11+1 ja sydänäänet eivät kuulneet. Onko kokemuksia, millä viikoilla teillä ovat kuuluneet? Sain ultra ajan nyt reilun viikon päähän ja jännittää ihan kauheasti! Pitää toivoa että ovat kaupungin sairaalassa mukavia. Äijätosin sanoi että saan mennä ultraan yksityiselle taas jos haluan. Käyn nyt kuitenkin kokeilemassa millaista tuolla on.

Huono olo jatkuu, nyt jopa oksensin kerran. TIetenkin töissä, onneksi ehdin vessaan eikä se tapahtunut asukkaan nähden.

Tuo ikäkysymys se vaan ottaa minua päähän. En ymmärrä, että jos olen lapsen syntyessa 20-vuotias, ammattiin valmistunut, naimisissa, mieheni on 26 ja lähes valmis maisteri, mikä ei sovi lapsi kuvioon? Minkö ikäinen oikein tarttis olla että onnistuis miellyttämään lääkäreitä?

NOh, pahalla mielellä edelleen, mutta ei sinne onneksi enää tarvitse mennä.

Br1t ja Mercedes 11+3

Vierailija
48/55 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän vieroittaa yksivuotiastamme yömaidosta (heräilee n. kahden tunnin välein eikä rauhoitu kuin maitopulloon), joten viime yö oli taas aika tuskaa. Kunpa ymmärtäisin, miksi poika heräilee niin osaisin asialle jotain tehdäkin. Korvat on tarkistettu, johtuisiko sitten taas hampaista kun niitä pukkaa monta yhtaikaa. Mutta jotain hyvääkin, tuleva isoveli otti eilen ensimmäiset kunnon askeleensa (15 kpl)! Olen häntä tässä 3 kk talutellut, joten ihanaa että viimein uskalsi lähteä ihan omin jaloin liikenteeseen.

Mies on lauantain töissä ja lähtee siitä vielä kutsuvierastilaisuuteen, joten olemme taas pojan kanssa kaksin. En tiedä, jaksaisinko pyytää jonkun kaverin seuraksi, toisaalta tekisi mieli vain nukkua. No, ensi viikonloppuna mies aikoo ajaa mut ihmisten ilmoille jotta saan vähän omaakin aikaa :)

Br1t, kirjoittelinkin noista sydänäänistä jo aiemminkin, eli usein kuuluvat vasta viikoilla 12+. Riippuu kohdun asennosta, istukan paikasta, äidin vatsanpeitteiden paksuudesta ja tietty neuvolan dopplerin laadusta.

Lohdun sanoja kaikille iästä tai painosta kommenttia saaneille: nainen ei nähtävästi koskaan ole oikean ikäinen tai painoinen eikä etenkään lasta odottaessa. Sitten kun vatsa kunnolla näkyy, sitä vasta ollaankin kaikkien yhteistä omaisuutta. Joko vatsa on niin iso, että odotat kolmosia tai sitten et varmasti ole muistanut syödä riittävästi kun vatsa on niin pieni. Me päälle kolmikymppiset olemme itsekkäitä, kun olemme " lykänneet" lapsentekoa näin kauan ja parikymppiset sitten kai " olisivat voineet muutaman vuoden vielä odottaa" .

Ihan niin kuin sopiva aika lasten saantiin olisi kalenterista katsottavissa! Minusta on ihanaa, että parikymppiset jo perustavat perheen, mutta esimerkiksi itse olen vasta kaksivitosena löytänyt miehen, josta olisi lapsilleni isäksi. Sitten kun oli opiskelut ja talonrakentamiset, emme edes ajatelleet lapsia. Puhumattakaan sitten niistä, jotka yrittävät saada vauvan vuositolkulla, ja samalla ympäristö painostaa että " eikös teidänkin nyt jo olisi aika" ...

No juu, tässäpä pieni purkaus. Joka tapauksessa, älkää välittäkö noista ajattelemattomista kommenteista.

Mukavaa vikkonlopun jatkoa,

Pampula, poika ja Sintti 8+0

Vierailija
49/55 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on viimeinki vapaa päivä. Ihanaa. Tuolla ne Esikon kanssa syövät keittiössä. Minä voin hieman rentoutua.

Tuohon ikä asiaan piti kommentoida. Ei kannata välittää, jotkut ihmiset vain luulevat tietävänsä asiat paremmin kuin muut. Itse olin yli kolmekymppinen, kun Esikko syntyi ja oli tosi ikävää, kun aiemmin kävin pillerireseptiä uusimassa. Siis kun ikää alkoi olla yli 25v. niin aina sai kuulla, kuinka sinä vielä pillereitä, eikö olisi aika lasta hankkia... Empä viitsinyt kommentoida, että joo mikäs siinä, mutta ei kyllä ole miestä, mutta kai niitä siittäjiä baarista löytää. :) Niin, että puhukoot ihmiset mitä puhuvat, eivät kuitenkaan mitään asioista tiedä.

Iloista tuulista päivää kaikille...

typy ja masukki 8+1

Vierailija
50/55 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippas kaikille! Olipas ihana kun sai tänä aamuna nukkua vähän pitempään. Käytiin äsken pitkällä ajelulla uudella autolla. :) On ollut ihan ihmeellistä eilisestä asti kun tuo ukkokulta on ollut vapaalla. Äsken vasta lähti töihin. Eilen käytiin illalla syömässä ja leffassa pitkästä aikaa.

Joku kyseli sydänäänten kuulumisesta. Tyhjä pää on kun ehti jo unohtua kuka se oli, mutta mulla kuului hyvin kun viikkoja oli 10+3, mutta lääkäri kyllä sanoi moneen kertaan, että ei saa pettyä jos ei kuulu kun tuskin ne vielä tässä vaiheessa kuuluu.

Olenkohan mä sitten jotenkin juuri sopivan ikäinen kun kukaan ei oo mun iästä mitään kommentoinut =) Ikää siis on 23 ja mies ehtii täyttää ennen vauvan syntymää 29. Mulle ne ainoat kritisoivat kommentit on liittynyt siihen, että on opiskelut kesken, mutta ihan pari ihmistä siitäkin vaan on sanonut.

Tänään onkin ollut hyvä päivä voinnin suhteen. Oli niin ihanaa kun sai kunnon yöunet!

[color=red]pikku-milli & paco 11+5[/color]

Vierailija
51/55 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiinaa: *voimahaleja* Toivotaan et parin viikon päästä näyttää paremmalta. omaan ultraan vielä monta viikkoa ja toivon et kaikki kunnossa. ilmoittele sit miten kävi.

Tänään on väsyttäny ihan hirveesti. onneks lapset menee tänään iltapäivällä muutamaks tunniks niitteen isälle. siivoota pitäis mut saa nähä jos jaksaa. ruoka ei oikein maistu tänään. paitsi kaikki kielletyt. ai jos sais maksamakkara voikkarin..

rv 7+2

Vierailija
52/55 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alkuun, toivon kipinöitä Justinalle, toivotaan nyt kuitenkin vielä, että kaikki kääntyy parhain päin!!bd

Niin sitten tähän ehdotukseeni, kun nyt ollaan aloitettu joka päivä uusi pino, on mielestäni hankalaa seurata mitä muille kuuluu esim. eilen olleen ultran jälkeen. On siis kaivettava pinon syövereistä eilinen ja katsahdettava se, jotta jos on ehtinyt nimimerkki jo sinne kirjoittamaan. Mua kuitenkin kiinnostaa mitä teille samassa " veneessä" oleville oikeesti kuuluu. Ja kun täältä on niin monesti löytynyt " kohtalo" sisar, niin että taas jaksaa puskea eteenpäin.

Joten siis, voitaisko ajatella, että aloitetaan vaikka joka viikko uusi pino ja kirjoitellaan sitten siihen viikon verran?? Pitkähän siitä tulee, mutta haitanneeko tuo?

Onko kukaan muu samaa mieltä, vai olenko yksin vaan tehnyt tästä vaikeahkon?

H-R rv 8+2 (jihaa, enään viikko toiseen ultraan=))

Vierailija
53/55 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Justiina, olen pahoillani =`( Roiku vielä täällä meidän mukana!

Taas on aamu ilman sen kummempaa huonoa oloa.. Mua on ihan tosissaan alkanut pelottamaan, nimittäin mähän kävin ihan alkuviikoilla hammaslääkärissä jossa otettiin röntgenkuvat ja en silloin tiennyt olevani raskaana. Terkkari ja hammaslääkäri kyllä vakuuttivat että ei syytä huoleen, mutta kun näitä palstoja on lukenut niin kaikki sanoo että EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA saa kuvata jos on raskaana...=/ hui......

No ei auta murehtia, neuvolaan on vielä aikaa ja ultraa ei ole edes varattu vielä.

Kristiina rv 8+5

Vierailija
54/55 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiinaa - Voimahaleja ja pidetään peukaloita että toinen ultra olisi positiivisempi.. =)

Kristiina- Älä turhaan huoli, yleensähän sanotaan etti silloiset asiat ei vahingoita lasta jolloin et vielä tiennyt olevasi raskaana. Eli esim jos on sattunut juomaan alkoholia, enkä usko tuon röntgeninkään olevan vaarallinen koska ihan alussa muna vasta kiinnittyy kohtuun.

Toivottavasti huoli ja olo helpottuu..

Noh, täällä ollaan taas yökkäilty, mutta tyttö kavi innokkaasti kerhokuvassa ja nyt ollaan lähdössä koko perheen voimin uimaan kun isilläkin on kerrankin vapaapäivä. Pitää varmaan ottaa ihan eväät mukaan ettei heikkous iske! =)

Mutta ihanaa aurinkoista päivää kaikille.

Pidelipom 9+4

PS: ehkä viikkopino voisi olla hyvö ajatus, vaikka tosi pitkä siitä tulisikin.. Onko sitten hankala pitkää lukea?

Vierailija
55/55 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista ja haleja justiinaalle!

Tänään on ollutkin vaikea aamu. Käytiin esikoisen kanssa neuvolassa ja koko aamu oli ihan yhtä känkkäränkkää ja itkua. Asiaa ei helpottanut yhtään munkaan väsymys, joka nyt tuntuu iskeneen ihan kunnolla päälle! Aamulla ei meinaa saada silmiään auki ja päikkärit on pakko nukkua.

No, onneks tää on ohimenevää...

Väsyn lisäksi ei edelleenkään ole muita oireita, mutta eipähän ollut ekassakaan raskaudessa, vaan olin suorastaan elämäni kunnossa:)

Mun mielestä viikko-pino ei olis hullumpi ajatus. On helpompi sitten etsiä aiempia viestejä.

Mutta, mutta kotityöt kutsuu, jos vaikka jaksais tiskata vaihteeksi...

pricilla rv 7+5