Päiväkodista..kierrätetäänkö hoitajia, etteivät samat hoida koko ajan pieniä? (ev)
Kommentit (9)
Mutta on sellaisiakin päiväkoteja joissa tuota ei tehdä. Joskus taas työntekijällä saattaa olla sairaus joka estää esim. pienten ryhmässä työskentelyn selkäsairauden takia.
mutta eivät suostu tulemaan pieniltä isojen puolelle meillä.
samoin vakiotyöporukka ei muuttunut kahden kukauden aikana
mutta on sellaisiakin päiväkoteja, että kun uusi toimintakausi alkaa syksyllä, "ottaa pienten hoitaja mukaansa edellisessä kaudesssa 3-vuotta täyttäneet ja aloittaa työt isojen puolella näiden lasten kanssa. Hoitaja on saattanut olla pari vuotta pienten ryhmässä.
Isoista lähtee vuorollaan hoitaja pieniin, sitten vuosi-pari, niin takaisin isompiin ottamalla mukaansa tutuksi tulleet pienet jotka ovat kasvaneet n.3v-vuotiaiksi...
On olemassa "varhaisen vuorovaikutuksen merkitys lapselle"-systeemi, jossa nimenomaan oma hoitaja siirtyy mukaan pienistä isoihin ja on näin ollut mahdollisesti useamman vuoden samassa ryhmässä lasten kanssa, aloittaen sitten taas...
Mutta ei ole mitään järkeä kierrättää muutaman kuukauden välein pienistä isoihin jne. Olen ollut 22 vuotta päiväkodeissa työssä, eikä missään kuukausittain vaihdeta paikkaa. Jos esim. on huono selkä, nii alun perin on hakeuduttava isoihin tai pyydettävä siirtoa.
itse tykkään nimenomaan olla isojen puolella ja niiden pienten kanssa ei kyllä pää kestäisi yhtään.
en ymmärrä miksi eräs äiti sanoi minulle että sinne minne olin lastani viemässä, olisi just ollut tota kierrätystä. Pienten ryhmässä oli aina samat, ja nyt isompien ryhmässä omat hoitajat mitkä ei oo kyllä mihinkään menossa. Ja edelleen samat pienten puolella mitkä oli silloin.
n. vuoden välein vaihdetaan hoitajat ryhmissä. Ainakin muutamassa päiväkodissa mitä minä tiedän.
kierrätystä on. Samoin määräaikaisissa työsuhteissa olevia lastentarhanopettajia viskellään päiväkodista toiseen.