Kenen moraali antaa myöten?
..viedä hoitoon tenavat ja palata kotiin koisimaan.
Ja tämä tapahtuu MINUN=VERONMAKSAJA kustannuksella.
Kommentit (47)
"Päiväkodin pihassa kuultua: Lapsi totesi toiselle: Äiti tulee hakemaan mut. Kyllä tulee. Ensin hän nukkuu kotona. Hän ei jaksa hoitaa mua."
Päiväkodin pihassa kuulee vaikka mitä. Ei kannata uskoa ihan kaikkea kuulemaansa. Lapset sepittävät mitä kummallisempia juttuja ja matkivat aikuisten puheita, radiosta kuultua, toisten lasten juttuja, televisiosta näkemäänsä...
Mutta tuo on niin totta!!
Miksi olet halunnut/tehnyt lapsia jos haluat sysätä heidät toisten hoitoon joskus jopa suurimmaksi osaksi hereilläoloaikaa? Mikset viihdy haluamasi lapsen kanssa? Mikset voi opetella viihtymään haluamasi lapsen kanssa?
Sen vain haluan virikelasten vanhemmilta kuulla, MIKSI?
Ja syynä ei voi olla subjektiivinen oikeus päivähoitoon, vaan ja ainoastaan se syy miksi???
Mutta tuo on niin totta!! Miksi olet halunnut/tehnyt lapsia jos haluat sysätä heidät toisten hoitoon joskus jopa suurimmaksi osaksi hereilläoloaikaa? Mikset viihdy haluamasi lapsen kanssa? Mikset voi opetella viihtymään haluamasi lapsen kanssa? Sen vain haluan virikelasten vanhemmilta kuulla, MIKSI? Ja syynä ei voi olla subjektiivinen oikeus päivähoitoon, vaan ja ainoastaan se syy miksi???
Pakko oli mennä töihin, siinä oli syy mun töihin menolle. Mä halusin lapsia, rakastan niitä kaikesta rasittavuudesta huolimatta. Onneksi ovat jo isompia.
WAKE UP! Esim. meillä 5v on ollut nyt 3,5 vuotta päiväkodissa kuntoutussyistä! Ja itse olen kotona 2v6kk pikkuveljen kanssa ja meille on pian syntymässä uusi vauva. Pojan "vamma" ei näy päälle eli lasta voi luulla ihan normaaliksi lapseksi.
..sitten olevan puolet päiväkotilapsista...
Mutta tuo on niin totta!! Miksi olet halunnut/tehnyt lapsia jos haluat sysätä heidät toisten hoitoon joskus jopa suurimmaksi osaksi hereilläoloaikaa? Mikset viihdy haluamasi lapsen kanssa? Mikset voi opetella viihtymään haluamasi lapsen kanssa? Sen vain haluan virikelasten vanhemmilta kuulla, MIKSI? Ja syynä ei voi olla subjektiivinen oikeus päivähoitoon, vaan ja ainoastaan se syy miksi???
Pakko oli mennä töihin, siinä oli syy mun töihin menolle. Mä halusin lapsia, rakastan niitä kaikesta rasittavuudesta huolimatta. Onneksi ovat jo isompia.
Pari viimeistä iltatuntia. Rakkauteen kuuluu myös ne itkut ja raivot ja opettelut potalle, saksille, piirtämään, olemaan ihminen. Rakkauteen kuuluu myös se tunne että vitutuksesta ja väsymyksestä huolimatta osaa ja jaksaa olla lapselle ÄITI.
Sem kaiken sinä sysäät vieraille ja "rakastat" niitä lapsiasi sen pari tuntia illassa, kun vieraat ovat oikeasti opettaneet lapsillesi kaiken tuon.
Älä ainakaan puhu kaiken voittavasta rakkaudesta, puhu mieluummin itsekkäästä rakkaudesta..
Pari viimeistä iltatuntia. Rakkauteen kuuluu myös ne itkut ja raivot ja opettelut potalle, saksille, piirtämään, olemaan ihminen. Rakkauteen kuuluu myös se tunne että vitutuksesta ja väsymyksestä huolimatta osaa ja jaksaa olla lapselle ÄITI. Sem kaiken sinä sysäät vieraille ja "rakastat" niitä lapsiasi sen pari tuntia illassa, kun vieraat ovat oikeasti opettaneet lapsillesi kaiken tuon. Älä ainakaan puhu kaiken voittavasta rakkaudesta, puhu mieluummin itsekkäästä rakkaudesta..
Että sellasta!
antaa joillekin pipipäille kivan varaventtiilin. Kaipa se on parempi keuhkota täällä kuin mennä lyömään lapsiaan. Tai naapurin lapsia. Mitä noin aggressiiviset yksilöt nyt haluaakin tehdä.
mä voin aivan hyvin olla vapaapäivällä ja pistää lapset päivähoitoon, no problem, meidän hoitojärjestelyillä lapset ovat lyhyitä päiviä hoidossaa ja alle 5 pv viikossa.
Meillä ei ole mummoja, kummeja tms. tukiverkostoa hoitamassa lapsiamme, ei se sen moraalittomampaa ole pistää lapset tarhaan vapaapäivänä, kuin viedä ne viikonloppuna mummolaan.
Ja nautin omasta ajasta vauvan kanssa. Saan tehdä myös kotiaskareet rauhassa ja sitten illalla voidaan touhuta päiväkotilasten kanssa. Leiki sä vaan ap marttyyria ja hajoo ittees! Mulla on vaan yksi elämä ja aion elää sen omalla tavallani. En tarvi hyväksyntääsi.
jälkeen? Olisiko parempi, että olisin terveyteni kustannuksella ja jopa lasten turvallisuutta vaarantaen valveilla monta päivää putkeen?
t. sairaanhoitaja
sillä keskustelin asiasta päiväkodin johtajan kanssa pitkään ja hän oli sitä mieltä, että lapseni on helpompi olla kun on päässyt ryhmään eikä hänen tarvitse tulla kesken "vuoden" päiväkotiin takaisin kunhan palaan äitiyslomalta kouluun.
Aikaisemmin vanhempi lapseni (5v) tuli siis kesken vuoden hoitoon ja ei päässyt enää ryhmään oikein mukaan, eikä saanut kavereita.
Niimpä meillä minä vien lapsen 4 tunniksi joka arkipäivä hoitoon ja vietän sen ajan vauvan kanssa, milloin mitäkin tehden. Lapsi nauttii päiväkodista, eikä tahdo jäädä sieltä pois (kysytty on) ja saa hoitoa ja ikäistänsä seuraa, jota kotona ei ole tarjolla. Itselläni on asiasta pahamieli, mutta tein ratkaisun lapseni parasta ajatellen.
En silti sääli teitä muita veronmaksajia, maksetaanhan minunkin verorahoillani narkkien, juoppojen yms. elämistä, enkä minä siihen voi vaikuttaa, joten eiköhän yksi päiväkotilapsen hoito siihen samaan paskaan mene!
kun on kaksi uniongelmaista lasta, joiden vuoksi yöunet jää usein muutamaan tuntiin. Hyvä kun olen pystyssä pysynyt takaisin kotiin saakka.
..viedä hoitoon tenavat ja palata kotiin koisimaan.
Ja tämä tapahtuu MINUN=VERONMAKSAJA kustannuksella.
ainakin minun. Ja sitten?
kun on kaksi uniongelmaista lasta, joiden vuoksi yöunet jää usein muutamaan tuntiin. Hyvä kun olen pystyssä pysynyt takaisin kotiin saakka.
Uniongelmaisia lapsia ei olekaan, jos heidät osaa opettaa nukahtamaan/nukkumaan..Opeteltavissa sekin taito pienillä on, mitäpä teit silloin, kun sen aika oli? Katsoit bb:tä ja annoit vauvan valvoa...?
Lapsia ei viedä yövuoron jälkeen hoitoon, eikä varsinkaan jos ollaan muuten loppu.
EI! Aina pidetään lapset kotona.
myöhemmin neuvolapsykologilla ja toimittu ohjeiden mukaisesti. Mutta lopulta vain aika näyttää auttavan kunnolla. Ovat kohta 4v ja pikkuhiljaa helpottaa. Saatan siis ottaa kohta pois hoidosta (minimipäiviltä).
Uniongelmaisia lapsia ei olekaan, jos heidät osaa opettaa nukahtamaan/nukkumaan..Opeteltavissa sekin taito pienillä on, mitäpä teit silloin, kun sen aika oli? Katsoit bb:tä ja annoit vauvan valvoa...?
Lapsi jatkoi siellä ihan normaalisti. En mä mitään nukkunut. Tapailin kavereita, shoppailin, harrastin jne.
Kivaa aikaa.
"Uniongelmaisia lapsia ei olekaan, jos heidät osaa opettaa nukahtamaan/nukkumaan..Opeteltavissa sekin taito pienillä on, mitäpä teit silloin, kun sen aika oli? Katsoit bb:tä ja annoit vauvan valvoa...?"
Uniongelmilla on monia syitä: astma, allergiat, atooppinen iho, autismi, kehitysvammat, toistuvat korvatulehdukset...
Mutta ap: Mikä sinua oikeasti risoo? Miksi sinulla on paha olo? Miksi olet vihainen?
Aamiainen syödään kotona, klo 9 aikaan vien hoitoon, puoliltapäivin haen kotiin (olen juu vanhempainvapaalla). Mittaa hoitopäivälle tulee siis kolmisen tuntia. Miten tämä eroaa vaikkapa kunnallisista päiväkerhoista, jotka myös verovaroin kustannetaan? Nehän kuitenkin ovat täysin hyväksyttyä, jopa suositeltavaa lapsen aktivointia ja sosiaalistamista.
"Haa..haa..joopa joo....joku täällä maksaa 'veroja' ja koisii kotona. Ne on murusia ne kotilusmuilijan verot."
Ihmiset maksaa veroja paljon muustakin kuin palkasta -jos et vielä tiennyt. Joillakin on katsos omaisuutta, vuokrakiinteistöjä, osakkeita, sijoituksia, metsää... Sitä paitsi joidenkin puoliso (tai puolison yritys) maksaa paljon enemmän veroja kuin kaksi tavallista työssäkäyvää duunaria yhteensä.