Uon kolomen räkänokanj äetee Kuopijosta, kehtaatko kysyä jottaa?
Kommentit (11)
meidän siellä meijän vai meiän? Mun mies siis sieltäpäin ja kun haluaa oikein murteella kirjoittaa (jotain tyhmää siis...) kirjoittaa meiän. Eikö kuulu muka olla J välissä?
Suat olla ylypee! Muista vuan, että minä on aina minä! Sitä ej sua taevuttaa! Pittee vuan ossoo kaaniisti iäntää loppuosa, pueljtoeasta iä-kirjaenta pittää sanoo, vaekee kirjottoo.
Kyllä ulukosavolaeset on emä tärkee voema Suomenmuassa! Huastele vuan rohkeesti savvoo, kerran ossoot! Ei se ou mikkään häppee!
= viitsitkö
vai
= estääkö häpeä tekemästä
että syyväänkii tai sitten ej syyvä.
Emminä tuon sanan merkitysä ossoo tämän paremmin selittöö. Kelepooko?
helepompi lausuva ku kirjottoo. Pitäes olla puolikas kirjaan monasti perässä. Niinku tuossakii mitä tuo yks kyssyy.
Aeka moni kyllä tiälläkkii huastelloo ihan kirjasuomee, nii eähän se semmonen uo mistään kotosin! Savon kielj se on niin kaanista!
Suat olla ylypee! Muista vuan, että minä on aina minä! Sitä ej sua taevuttaa! Pittee vuan ossoo kaaniisti iäntää loppuosa, pueljtoeasta iä-kirjaenta pittää sanoo, vaekee kirjottoo.
Kyllä ulukosavolaeset on emä tärkee voema Suomenmuassa! Huastele vuan rohkeesti savvoo, kerran ossoot! Ei se ou mikkään häppee!
Uutisvieterj-lehtee? Kesäisin ilimestyy. On kommee avviisi, on kaekki jutut ja ilimotukset kiännetty savoksi! Ihan silimä leppää kun sitä lukkoo! Tiällä sitä luetoon ja kyllä sitä kieljtaetosille turisteillekkii suositellaanj`.
Oljko tuo otsikko mitenkä savolaesesti viännetty? Mummolassa huastelivat aena sillä laella.
Ossoonko minä savvoo sinusta?
T. Entine piäkaapuntiseeutulaene, nykyne (piäkaapuntiseeuvun) nuapurjpitäjän asukki