Onko 3 km koulumatka tokaluokkalaiselle paha??
Kommentit (14)
Meiltä on 3,5km kouluun ja jo eka luokalla lapsi kulki tätä omasta tahdostaan pyörällä (ei talvella kun koko matkaa ei ole pyörätietä) nyt neljännellä ja tänä vuonna joutuu kulkemaan oli keli mikä hyvänsä niin pyörällä tai kävellen kun kuljetuksia ei tuon ikäisille enää ole ja miehen kanssa olemme töissä 9-17.
Viedään ja haetaan autolla. Ensi vuonna saa alkaa kulkea kävellen tai pyörällä. On kyllä silti jotenkin sääli. Varsinkin jos sataa vettä tai on pakkasta 20 astetta.
Eikä meidän lastenkaan mielestä. Matkaa melkein neljä kilometriä, kävelevät tai pyöräilevät ympäri vuoden ekaluokkalaisesta alkaen.
onhan se ihan älytön matka aikuisellekin kävellä aamuin illoin pimeellä ja räntäsateessa1
Puhumattakaan pienestä (tai vaikka isommastakin) koululaisesta!
Jos vielä on vilkasliikenteisiä tai sit valaisemattomia teitä, niin huh huh! Onnee vaan koululaiselle, että pääsee joka päivä hengissä perille!
Ja turha tulla taas sanomaan, että "kun minä olin pieni..."
miettikääs omia vanhempianne, onko niitä kuskattu kouluun? milläs ne on mennyt? pyörällä, kävellen, suksilla??? eikä oo matkan pituudesta valitettu, lähdetty kouluun vaan sen verran ajoissa että ehtii.
Joo ja kyllä mulla on lapsia ja itse olen joutunu kulkemaan 3 km matkan pyörällä, eikä oo tullut mieleenkään että se olis ollut pitkä matka.
MEillä ainakin eka ja toka luokka kuljetetaan taksilla kun bussit ei kulje.
Soitat sinne kouluun ja sanot että teidän lapsi kulkee pyörällä tai ei tule ollenkaan kouluun.
En itsekään kävelisi moista töihin ja takaisin..
Meiltä on 2,6 km ja ainakin eka sekä tokan syksy kuskataan kouluun ja ip:stä kotiin. Tokan keväällä ehkä saa alkaa kulkea pyörällä ja sitten kun talvella ei voi ajaa pyörällä, kuskataan varmaan vielä lukioonkin.. :)
Meillä ei ole katuvaloja läheskään koko matkalle ja pyörätietäkään ei ole ekaan kilometriin. Asumme reilusti taajaman ulkopuolella.
Meidän kunnassa 1-2 luokkalaiset saavat kunnan puolesta koulukuljetuksen, jos on yli 3 km. Myös pienempi matkalaiset saavat, jos koulumatka vaarallinen.
Meidän lasten matka oli vaarallinen, kun oli vartioimaton tasoristeys (junarata), mutta kun siihen tuli puomit (jotka eivät läheskään aina toimi..) matka ei ole enää 7-8 vuotiaille vaarallinen..
sen lähes joka päivä jos emme pysty järjestämään kyytiä. Bussipysäkille on niin vaarallinen reitti ettei sitä voi käyttää!
kulkea täysin sysipimeässä. Jos matka on valaistua pyörätietä niin OK, jos maalla maantietä niin kiitos ei.
MEillä ainakin eka ja toka luokka kuljetetaan taksilla kun bussit ei kulje. Soitat sinne kouluun ja sanot että teidän lapsi kulkee pyörällä tai ei tule ollenkaan kouluun.
täytyy vanhempien itse huolehtia kuljetuksista.
ap.