Mikä olisi kiva euroopan kaupunki johon uskaltaa vähän matkustaneet lähteä? ov
Olen ajatellut että jos varais yllärimatkan minulle ja miehelle. Hommaisin vielä lastenhoitajankin.
Mies osaa hiukan englantia. Itse muutaman sanan. ainakin sellanen jossa pärjää englannilla.
Itse olen käynyt 2 kertaa pakettimatkalla aurinkorannalla ja niistä oli ainakin helppo aloittaa.
Ei välttämättä mikään miljoonakaupunki.
Kommentit (48)
Upea kaupunki, riittävän iso, mutta vielä inhimillisen kokoinen, ihanat kahvilat.
Kaikki puhuu hyvää englantia, itävaltalainen palveluasenne on kohdallaan ja kaupungissa on todella helppo liikkua; metro on nopea ja selkeä.
lentokentältä pääsee keskustaan Cat-junalla viidessätoista minuutissa. Museoita ja kauppoja.
Suosikkini.
paljon matkustaneena meinasin ensin ehdottaa myös Lontoota mutta jos koko pelottaa niin Wien! englannilla pärjäät, ihmiset ystävällisiä, historiaa. kaunista!!
Ootte kyllä aivan ihanasti jaksaneet antaa vinkkejä eri kohteista. Tiesin että täällä on paljon matkustaneita;)
Nyt mietin vielä Budapestin ja Wienin välillä...
Wien olisi siinä mielessä helpompi koska on eurot käytössä.
Toisaalta haluaisin Budapestiin, mutta mietin että tuottaako ongelmia rahanvaihto?
Sorry jos kyselen tyhmiä, mut oon hiukan kokematon..
Toisaalta jos nyt kävisi toisessa niin keväällä vois mennä toiseen;)
niin ei ongelmia. Vai millaisia ongelmia ajattelit?
Mä tykkään matkustaa saksassa, koska hintataso on suht edullinen ja kaikki toimii hyvin. Ei huijata ja ollan kohteliaita, museot on hienoja ja hyvin rakennettuja, julkinen liikenne toimii hyvin ja ohjeet on selkeät. Saksahan on vanha kulttuurimaa...
Mä tykkään matkustaa saksassa, koska hintataso on suht edullinen ja kaikki toimii hyvin. Ei huijata ja ollan kohteliaita, museot on hienoja ja hyvin rakennettuja, julkinen liikenne toimii hyvin ja ohjeet on selkeät. Saksahan on vanha kulttuurimaa...
No nyt mä en voi muuta kuin ihmetellä!
Onko tää joku ovela provo, vai voiko todellakin olla aikuinen ihminen joka luulee, että Wien on Saksassa?
Was!
Vietin siellä juuri toukokuussa muutaman päivän enkä nähnyt yhtään. Ja minä olen aika hyvä bongaamaan niitä. Dublin oli helppo, ystävällinen, viehättävä, kaunis ja kaikin puolin mukava kaupunki eli sen voi hyvin lisätä listalle. Aer Lingus lentää sinne varsin kohtuuhinnalla.
Valinta on vaikea, kivoja, sopivan kokoisia kaupunkeja kun on valtavasti. Dublinin lisäksi oma listani sisältäisi Prahan, Krakovan, Riikan, Wienin, Munchenin ja Köpiksen. Budabestkin on ihan jees ja kuulemani mukaan myös Vilna, mutta se on minulta vielä tsekkaamatta.
Toki on muuttunut 90-luvusta paljonkin, mutten tunnistanut aiemman kirjoittajan kuvauksesta. Kiva paikka, olen ollut myös pariskuntamatkalla, mutta hieman aiheen vierestä myös lapsille (6 ja 9v.) löytyy mm. tosi mielenkiintoisia museoita sekä taidekeskus The Ark, jossa työpajoja. Rakastivat The Farm -luomu/lähiruokaravintolaa.
Hyvä, että teillä on ollut positiivisia kokemuksia Dublinista! Itse yövyin siellä vain pikaisesti nyt kesällä yhden yön lentokenttähotellissa ja kävin ikeassa. Keskustassa en käynyt ollenkaan.
Uutisten ja lehtikirjoitusten perusteella Dublin kuulostaa pelottavalta, juoppujen ja narkkarien kansoittamalta ja ränsistyneeltä. : O Toisaalta irkuthan rakastavat dramatiikkaa ja liioittelua, joten ehkäpä ongelmia on siis paisuteltu... Nythän hallitus toisaalta valmistelee just kerjäyksen kieltävää lakia, koska kerjäläiset kuulemma karkoittavat turistit Dublinista.
Pitäisi varmaan ihan itse käydä siellä, eikä uskoa kaikenmaailman kesätoimittajia. : )
Saksassa on paljon kivoja kaupunkeja ja siellä on helppo liikkua. Suosittelen vaikka Müncheniä, hampuria, Kölniä, berliiniä yms. Tai mites olis Amsterdam, Bryssel, Krakova, Praha. Tai Köpis? barcelona?
Mie varmaankin tykkäis käydä jossakin historiallisessa paikassa ja itse haluaisin myös shoppailua.
Barcelona ja Praha varmaan vois ollakkin. Minkähänlainen olisi Köpeenhamina?
Olis lähellä. 3 päiväksi olisi helpompi saada hoitajakin:)
ap
Paljon nähtävää ja loistavat shoppailumahdollisuudet. Lisäksi pääsee halvalla (Ryanair) ja lentokentältä suora junayhteys Lontoon keskustaan. Myös metro helppo ja selkeä. Oma suosikkini.
käyny Prahassa ja tykkäsin kyllä kovasti! Edullinen paikka, ihania ruokapaikkoja, shoppailu mahdollisuuksia paljon, ihania nähtävyyksiä.
Siellä paljon ystävän luona reissanneena voin vakuuttaa, että helppo liikkua, kauniita historiallisia paikkoja, hyvät ostosmahdollisuudet, kulttuuria jne kompaktisti eli ei liian iso kaupunki. Hyvä tunnelma!!
Prahaa tai Dublinia. Molempiin halvat lennot ja helppo liikkua. Toki syksyllä ei Dublinissa ole yhtä hyvät säät kuin mantereella.
Kööpenhamina on mielestäni vähän tylsä...
Tukholma on tietenkin aina kiva. Ja Tallinna, jos ei halua lähteä kovin kauas.
vähän matkustellutta ap:ta Lontooseen tai Barcaan O :
Köpis tai Tukholma voisivat olla mukavat vaihtoehdot.
Köpis eksoottisempi kuin Sto. Tai ainakin eurooppalaisempi.
Budapestia, Prahaa tai Amsterdamia, myös Köpis on minunkin mielestäni varteenotettava vaihtoehto. Dublinia olisin myös kannattanut mutta tuo paikallisen kommentti ei kuulostanut hyvältä, omasta käynnistäni siellä on jo 10v ja silloin oli ihana kaupunki. Lontoo ei mielestäni ensikertalaiselle ole paras mahdollinen, on niin suuri ja liikaa nähtävää. Budapestissa on erittäin helppo julkinen liikenne ja on sopivan kokoinen sekä sopivasti nähtävää. Jos sinne päädytte niin käykää täällä jos miehesi on historiasta kiinnostunut http://old.hdke.hu/index.php?changelang=eng