Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaiskohan myydä?

Vierailija
17.08.2010 |

Taloyhtiössämme on myyty 3 asuntoa viimeisen vuoden aikana.

5h+k+s+p 179000€ (muistaakseni 115m2, myytiin ihan juuri)

4h+k+s+p 149000€ (93m2, 1v sitten)

2h+kk 89000€ (pikkuinen muistaakseni 44m2, myytiin n 3kk sitten)

Mulla olisi myös 4h+k+s+p. Erona naapurin kämppään on se että meillä on käytetty laadukkaampia materiaaleja. Naapurilla lattia oli muovia, mulla parkettia. Kylppäri rempattu jokunen vuosi sitten ja on huomattavasti myyvämpi kuin naapurilla.

Me ostettiin tää asunto 3v sitten hintaan 130000€. Se oli silloisilla markkinoilla alhainen hinta, mutta meillä kävi tuuri kun myyjillä oli kiire. Testimielessä laitettu tarjous meni läpi heti.

Nyt olen laskeskellut, että voitaisiin saada tästä nykyhintoihin suhteutettuna yli 150000€. 2000€ laitettaisiin kämpän ulkoasun paranteluun, eli parvekelasitukseen ja tapettipinnan uusimiseen. Lainaa on jäljellä n 120000€, eli kybätonnilla on lyhennetty (mies joutui työttömäksi melkein heti muutettuamme ja maksoimme korkoja niin kauan kunnes sai uuden työn).

Mun tekisi niin mieleni vaan kotiuttaa voitot ja muuttaa vuokralle pariksi vuodeksi. Onkohan järkeä? n 30000€ jäisi tilille.

Pohdin tällaisia vain siksi, että olen raskaana ja haluaisin jäädä kuopuksen synnyttyä kotiin muutamaksi vuodeksi. Vanhempien lasten aikana ei ollut varaa pitkään hoitovapaaseen. Töihin menin lasten täytettyä 1v. Siihen asti sinniteltiin jotenkin.

Mitä mieltä olette?

Vuokra tällä seudulla n 1100€/kk hiukan isommasta asunnosta. Nykyisen asuntomme vastike on 360€ ja korkoja maksellaan tällä hetkellä suunnilleen 500€/kk. = 860€. Lisäksi tietty lyhennetään nykyistä muistaakseni suunnilleen 400€/kk.

Meille jäisi kuukaudessa käteen pari sataa euroa enemmän jos muutettaisiin vuokralle ja saataisiin tuo pieni pesämuna kotiutettua.

Sanokaa suoraan onkohan järkeä?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme