Syksy on tullut :-(
Huomasin sen kun mua alkoi yllättäen paleltamaan.
Nyt sitä sitten taas saa kärsiä vilunväristyksiä seuraavan puoli vuotta. Oli niin tavattoman ihanaa kun kesällä oli lämmin! Olen niin surullinen, että ihan itkettää. Kaikki hyvä loppuu aina liian äkkiä.
Kommentit (16)
pimeät illat, voi poltella kynttilöitä ja jaksaa tehdä vaikka mitä kun ei oo liian kuuma!
Vauva viihtyy ja nukkuu paremmin, tää kesä oli ihan kauhee vastasynteen kanssa olla tollasilla helteillä.
Onneks niistä selvittiin hengissä. Nyt ihania paukkupakkasia oottelemaan :)
Syksyt ovan minulle elämän ja uudistumisen aikaa.
Tykkään viileistä ilmoista, paksuista vaatteista, kynttilänvalosta ruskan väreistä.
Ihanaa päästä tunnelmoimaan iltaisin =)
Olen aina rakastanut.
Kirpeät syyspäivät. Aurinko paistaa mutta on ihana kylmä kirpeys joka puraisee poskista ja nenänpäästä. Lehdet kellastuvat ja tippuvat pikkuhiljaa pois puista. Luonto "rauhoittuu ja hiljenee". Illat pimenevät mutta päivät ovat vielä tarpeeksi pitkät.
Oi, syksy on ihanaa aikaa! :) Tosin syksy ei ole vielä minusta täällä. Sitten on kun päivälämpötila nousee enemmillään 10 asteeseen ja yöllä saattaa jo mennä nollaan.
Tuli ihan paha mieli kun aloin vastauksia lukemaan.
Kiitos nyt vaan kauheasti. :-(
En kyllä yhtään enää ihmettele miksi Suomessa on niin paljon masentuneita ja onnettomia ihmisiä kuin ihmisten empatiakyky on tuota luokkaa.
Tää on keskustelupalsta ja saa sanoa oman mielipiteensä.
Tommonen ei ole normaalia. Ensinnäkin että kesän loppuminen itkettää ja se että sulle tarttis vaan hymistellä ja paijata.
Eilinen juoksulenkki sujui ennätysvauhtiin, eikä tullut tuskahiki, vaatetta oli yhtä vähän kuin 15 astetta sitten.
Yöllä lämpötila laski alle kymmeneen asteeseen ja nukuin avonaisen ikkunan alla kuin tukki, en herännyt kertaakaan, en yhteenkään kolahdukseen. Herätessä palelsi varpaita ja sai kaivaa villasukat taas käyttöön. Aamulla oli energiaa vaikka mihin, pyykit oli ihana ripustaa pihalle kuivumaan kun tuoksui niin raikkaalta ja välipalaksi söin puusta pudonneen herkullisen omenan.
Kesältä ulkona vielä näyttää, vaikka koivut jo vähän kellertää. Kohta on luonto kauneimmillaan!
Tää on keskustelupalsta ja saa sanoa oman mielipiteensä.
Tommonen ei ole normaalia. Ensinnäkin että kesän loppuminen itkettää ja se että sulle tarttis vaan hymistellä ja paijata.
Lyttäättekö te kaverinnekin tuolla tavoin aina keskusteluissa? Yleensä normaaleihin käytöstapoihin kuuluu sanoa toiselle jotakin myötätuntoista vaikka itse olisi ihan eri mieltä.
ja mulla oli päällä vain lakana peittona
...ja se paleleminen tuntui IHANALTA! :) kun tietää, että voi lisätä vaatetusta tai paksumpaa peittoa, ja saa olonsa sopivaksi niin halutessaan... helteillä kun ei auttanut kuin kestää, vaikka jatkuvasti hiki virtasi ja oli tukalan kuuma, mutta ei ollut enää vaatetta mitä vähentää ja sisällä ja ulkona 30 astetta lämmintä, kämpässä yölläkin (eikä mitään ilmastointilaitetta).
Ja mäkin odotan kynttilöiden polttelemista iltahämyissä :)
ja ap, lisää vaatetta vaan päälle! ja kyllä se kesä taas tulee..
kielletään valittaminen ja käsketään nauttimaan helteistä, jotka aiheuttaa ahdistusta ja fyysisesti pahaa oloa, koska kesästä kuuluu nauttia. Sitten kun vihdoin nauttii ja sanoo sen ääneen, niin sekin on väärin.
Paljon, paljon epäempaattisempaa tekstiä tuli heinäkuussa meille, jotka emme pitäneet helleaallosta.
Tuli ihan paha mieli kun aloin vastauksia lukemaan.
Kiitos nyt vaan kauheasti. :-(
En kyllä yhtään enää ihmettele miksi Suomessa on niin paljon masentuneita ja onnettomia ihmisiä kuin ihmisten empatiakyky on tuota luokkaa.
Syksy on lempivuodenaikani, joten en ole kanssasi samaa mieltä syksyn ankeudesta tai palelemisesta. Minulle samanlaisen suruhymiön sai aikaan heinäkuun helteet ja sairaalloinen ilman seisominen.
Tässä ketjussa ei ole ketään lytätty. Myötätuntoa toki saa silloin, kun sitä todella tarvitsee.
Sääaiheesta keskustelu on niin kevyttä, että ei tarvitse "tasoittaa" mielipiteitään tai erityisesti ottaa jotain henkilöä erityisesti huomioon.
Jos sulla todellakin ottaa kesän loppuminen noin koville, niin sun täytyy hakea itselles apua.
Itse tykkään kesästä yli kaiken ja sain sitä todella paljon tänä vuonna. Olen säilönyt tuon kaiken itseeni ja jaksan mennä sillä eteenpäin pitkälle talveen.
Minulla on reumasairaus ja paleleminen on kamalaa, se sattuu. Siltikään se ei poista sitä, mitä tänä kesänä on saatu.
Oli ihana kesä, tosi asia on vaan se, ettei Suomessa sitä ole koko vuotta.
No kyllä sitä nyt jotain lohduttavaa voisi sanoa.
Lyttäättekö te kaverinnekin tuolla tavoin aina keskusteluissa? Yleensä normaaleihin käytöstapoihin kuuluu sanoa toiselle jotakin myötätuntoista vaikka itse olisi ihan eri mieltä.
Minä taas iloitsen syksyn saapumisesta. Onkin jo ikävä aamuisia lenkkejä putoavien lehtien seassa ja routivassa maassa. :)
Ja ihana talvi! Paukkupakkasilla kunnolla pukeutuneena kävellä ja kuunnella kun pakkanen elättää puita.
Ja pulkkamäki, laskettelu ja hevosvaellus hangessa! Oi, alan jo innostua taas kun näkee merkkejä luonnon kierrosta.
Kesä oli mukavaa aikaa, mutta helteitä en ikävöi. Mutta ihanaa että tämä ennätyksellinen kurkkujen, kurpitsoiden ja papujen satukausi päättyy. Sitten loppuu joka päiväinen säilöntäsouvi.