Vantaan Ilola, millainen alue? Rakennuttavat uustuotantoa sinne
Millainen alue Ilola on?
Kattelen etuovesta näitä ja näyttävät kohtuuhintasilta versus että ovat uusia. 250 000 riittäisi 74m2 kolmioon, neliö olisikin jo 300 000
Oon ihan vihreä näissä asuntoasioissa. Vantaa-angsteja on turha alkaa jankata, en ole Vantaalla asunut, mutten aio jättää sitä pois ehdokkaistakaan jonkun huonon mielikuvan takia.
Tässä just punnitsin, että kumpi sitä paitsi olisi kamalampaa: asua jollain keskinkertaisesti hyvällä alueella ympäryskunnissa ja käyttää työmatkoihin ja kakkosautoon hirveet rahat, vai nipistää statuksessa ja muuttaa Vantaalle?
Luulen, et itsetunto sais kolauksen, mutta elämänlaatu vois Vantaalla olla silti parempi kun kauempana asuessa.
Kommentit (25)
En tiedä alueesta, mutta asunnoissa on kivat pohjaratkaisut!
Mukava paikkahan tämä on asua.Sitä en tiedä onko tuo nyt enää niin Ilolaa,että aika perällä on.Mikä ei tietenkään ole ongelma.1,5 vuotta olen nyt täällä asunut ja puistoa en ole vielä löytänyt.Yhden kyllä mutta senkin jo koivukylän puolelta.Muuten ei mitään sanottavaa kun ratakin on noista asunnoista kaukana,meillä se työmaa on tossa tien toisella puolella :/
löytyy mukavaa pientaloaluetta, sekä vuokrarivareita. Kerrostaloja ei juurikaan ole. Puistoja ei oikein voi olla löytämättä, Ilolan alueella niitä taitaa olla kaksi, sen lisäksi päiväkotien pihoja joissa voi lapset leikkiä päiväkodin aukioloaikojen ulkopuolella. Ruskeasannalta ja Simonkylästä löytyy lisää puistoja. Hyviä ulkoilualueita, kauppoja, posti, ABC, koulu, päiväkodit lähellä.. Ei kuitenkaan mitään ostarikeskittymää, joten levottomuuksia ei juurikaan ole. Ihan rauhallinen, viihtyisä ja kiva paikka asua! Itse en välttämättä maksaisi tuollaisia summia tältä alueelta, 80- ja 90-luvuilla rakennettuja taloja isoilla pihoilla saa paljon edullisemmin. Mutta tietysti jos haluaa ihan uutta niin sitten.
mutta missä ei olisi. Ystävä Ilolasta kuskaa lastaan monen kilometrin päähän, kun läheltä ei saanut pk-paikkaa.
Haluan nyt muistuttaa että Ilola on alkanut vasta viime vuosina kasvamaan, eli on kehittynyt paljon viime vuosina ja palveluita tullut tarjolle. Metsää löytää kun vähän kävelee ja niitä puistojakin siellä on. Ja jos ostoskeskuksia kaipaa, niin Jumbo on kohtuullisen matkan päässä. Jos harrastaa yhtään pyöräilemistä niin on kyllä ihan pyöräilymatkan päässä.
Kaiken kaikkiaan rauhallinen alue, mitä nyt joku satunnainen tapaus saattaa olla, mutta ei häiriöitä. Asuinalueen mukavuus on myös siinä että siellä asuu paljon eri ikäisiä ihmisiä, mummot ja lapset sulassa sovussa. Tai ainakin näin itse olen asian nähnyt.
Mutta kokemukseni perustuu ihan ilolan ytimeen, joten en osaa sanoa on reunan suunnalla erinlaista. Mutta toivon että rohkaiset mielesi ja jos on auto käytössä, niin otapa vaikka joku viikonloppu automatka sinne katselemaan niin keskemmältä kuin sivummalta. Löydät varmasti helposti koulun ja päiväkodit, ja yläaste löytyy lyhyen pyörämatkan päästä, jos siis sen ikäisiä lapsia.
Haluan nyt muistuttaa että Ilola on alkanut vasta viime vuosina kasvamaan, eli on kehittynyt paljon viime vuosina ja palveluita tullut tarjolle. Metsää löytää kun vähän kävelee ja niitä puistojakin siellä on. Ja jos ostoskeskuksia kaipaa, niin Jumbo on kohtuullisen matkan päässä. Jos harrastaa yhtään pyöräilemistä niin on kyllä ihan pyöräilymatkan päässä.
Kaiken kaikkiaan rauhallinen alue, mitä nyt joku satunnainen tapaus saattaa olla, mutta ei häiriöitä. Asuinalueen mukavuus on myös siinä että siellä asuu paljon eri ikäisiä ihmisiä, mummot ja lapset sulassa sovussa. Tai ainakin näin itse olen asian nähnyt.
Mutta kokemukseni perustuu ihan ilolan ytimeen, joten en osaa sanoa on reunan suunnalla erinlaista. Mutta toivon että rohkaiset mielesi ja jos on auto käytössä, niin otapa vaikka joku viikonloppu automatka sinne katselemaan niin keskemmältä kuin sivummalta. Löydät varmasti helposti koulun ja päiväkodit, ja yläaste löytyy lyhyen pyörämatkan päästä, jos siis sen ikäisiä lapsia.
Olen asunut Ilolassa/Kylmäojalla vuodesta-76,enkä malta muuttaa pois,ennenkuin en enää "kynnelle kykene"omakotalon hoidon kanssa.
Alue on kaunis,rauhallinen,lapsi ja mummo-pappa ystävällinen.Naapuririidoista en ole kuullut,en myöskään ihmeemmin varkauksista.Tosin kaikki talot ovat varkailta suojattuja.
Parempaa aluetta saa hakea ja tuleehan kehäratakin vain vajaan kilometrin päähän kodistani.Suosittelen.
Mua vähän mietityttää kun siellä on niitä kaupunginvuokrarivareita. Että minkälaista luuseria siellä asuu?
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 14:02"]
Mua vähän mietityttää kun siellä on niitä kaupunginvuokrarivareita. Että minkälaista luuseria siellä asuu?
[/quote]
Tää on varmaan provo, vai ajatteleeko joku oikeesti näin?
kerran täältä jo pois muutettiin, mutta piti päästä takaisin :) Rauhallinen, lapsiystävällinen alue, tykätään tosi paljon. Puistoja kyllä löytyy, noiden nyt markkinoitavien talojen lähettyvillä on ihan uusi ja kiva puisto, muuten puistoja 2-3 jos Kylmäojan puolen puistot lasketaan mukaan.
Metsä vieressä, talvisin ladut lähellä jos hiihtämisestä tykkään.
Lentomelua on jonkin verran, mutta ei 24/7 ja siihenkin tottuu nopeasti. Itse olen aina asunut ns. lentomelualueilla enkä lentokoneita juuri enää edes noteeraa.
Päiväkotitilanne on huono, monet lapset joutuvat Tikkurilaan päiväkotiin. Tilannetta helpottanee vähän Leinelään vuoden vaihteessa valmistuva päiväkoti. Ala-asteella on luokat 1-4, luokat 5-9 on sitten metsän takana Simonkylän koulussa. Noista uusista taloista matkaa Simonkylään varmaan n. 3 km kävelyteitä pitkin.
Tosiaan Jumbo on 10 min automatkan päässä, busseilla pääsee Tikkurilaan, Helsinkiin ja Päiväkumpuun. Leinelän asema tulee lähelle, muttei liian lähelle :)
Huonoa sanottavaa en keksi, kysy jos haluat tietää lisää!
Ilola on hyvin mukava alue. Koivukylässä on pari kauppaa lähellä pienen pyöräilymatkan päässä. Olen asunut täällä 12 vuotta ja rakastan tätä paikkaa suorastaan. Puistoja on siellä täällä, kunhan jaksaa vain etsiä. Suosittelen muuttamista tänne ilolaan lämpimästi :---)
Viisi vuotta Ilolassa asuneena voin todeta:
- kaupungin vuokratalot ja asumisoikeusasunnot tuovat epämääräistä porukkaa alueelle. Mm. kukka-amppelit varastetaan ovenpielestä. Pikkurikollisen näköiset ihmiset juoksuttavat isoja koiriaan vapaana.
- suora ajoyhteys alueen läpi Vanhalle Tuusulantielle, joten voi varautua läpiajoliikenteeseen ja mopot rätisevät yötä päivää. Ehkä jos sattuu asumaan päättyvän kadun varrella, niin voi olla rauhallisempaa. Sopivalla tuulella lentokoneet lentävät tästä yli, vaikka ei olla virallisella lentomelualueella.
- viereinen Leinelän uusi asuinalue on moninkertaistanut alueen asukasmäärän. Toki asema on lähellä ja kehäradalla junat kulkee hyvin. Bussit asemalle ei sitten niinkään hyvin. Eli auto pitää olla.
- Vantaa kaavoittaa hullun kiilto silmissä uutta talokantaa, joten Rekolanmetsän vanhaa metsäaluetta kaadetaan surutta kerrostalojen tieltä. Leinelä on jo tuhonnut ison osan vanhasta metsästä ja lisää on tulossa alueen itälaidalle ja Asolaan. Vähäinen jäljelle jäänyt metsä kuhisee koiranulkoiluttajia ja paikalliset käyvät huolettomasti dumppaamassa sinne puutarha- ja muut jätteensä.
- kolme ruokakauppaa (jos Leinelä lasketaan mukaan) ja yksi huoltoasema. Päiväkoteja ja koulu löytyy, Simonkylässä on lisää.
- eli muutan pois kunhan kaupat saadaan vahvistettua enkä palaa. Good riddance.
Ainakin Ilolantie 9 on ilkivaltaa. Näytti olevan poliisiauto Ilolantie 7 talon edessä. Riippuu taloyhtiöstä onko häiriöitä, ilkivaltaa ja liikkuuko joku tiirikoineen toisten asunnoissa .Kaikki tekijät ei ole pentuja tai nuorisoo. Aika hankala on enakkoon tietää millainen talo on. Muuten Ilola on aika rauhallista aluetta. Huonot liikenneyhteydet, pitää melkein olla auto jolla voi liikkua. Asola ei ole yhtään parempi tai turvallisempialue
Ainakin Ilolantie 9 on ilkivaltaa. Näytti olevan poliisiauto Ilolantie 7 talon edessä. Riippuu taloyhtiöstä onko häiriöitä, ilkivaltaa ja liikkuuko joku tiirikoineen toisten asunnoissa .Kaikki tekijät ei ole pentuja tai nuorisoo. Aika hankala on enakkoon tietää millainen talo on. Muuten Ilola on aika rauhallista aluetta. Huonot liikenneyhteydet, pitää melkein olla auto jolla voi liikkua. Asola ei ole yhtään parempi tai turvallisempialue. Harmi. että taloyhtiöistä ja asukaista ei ole tietoa ennen muuttoa. Myös omistusasunnoissa voi olla varastelua, ilkivaltaa, häirintää ja jne. On varmaan vähän tuurista kiinni minkälaiseen taloyhtiöön ja kulmaukseen sattuu muuttamaan ja minkälaiset naapurit sattuu olemaan. Myös vuokra- ja asoasunoissa asuu ihan kunnollisia ihmisiä.
Ihana, rauhallinen pientaloalue. En muuta täältä koskaan pois.
Kertokaa kaupunginosa, missä ei ole vuokrataloja. Niitä on joka paikassa. Meidän naapurissa isoja vuokrataloja. Nyt on asuttu 19 vuotta, eikä yhtään häiriötä vuokrataloista.
Kannattaa katsella myös Lumon ja M2 talot, niissä asuu ihan samanlaisia ilkivallantekijöitä, rosvoja ja koteihin murtautujia (tosin teettävät avaimet ettei murtojälkiä jää, mutta huomaa vaan tavaroiden katoavan ja jne). Asuntosäätiön talot ei ole yhtään sen parempia ja sama koskee omistusasuntoa. Kyllä asunnon ostaminen ja vuokraaminen on työlästä ja jotenkin molisi hyvä jos tietäisi millainen taloyhtiö ja lähipiirin asukkaat on. Olen asunut omistusasunossa, jossa on ollut yläpuolen asuntoon on tehty tulipalo, viillelty auton renkaita, varasteltu asunnoista ja varastotiloista, tultu toisen pesutupavuorolla pesemään pyykkiä, sotkettu asuntoa ja parveketta, tungettu ulosteita ja hajusteita ja jne. Ei omistusasuntokaan takaa turvallisuutta ja viihtyvyyttä. Samoja ongelmia on joka kaupungissa. Pitää vaan kriittisesti katsella miltä talo näyttää. Tosin aina ei heti näy kaikki päällepäin. Koskaan ei voi tietää milloin rosvo/häirikköporukka aktivoituu ja alkaa tehdä ilkivaltaa ja keneen ne kohdistuu. Kohteilla ei valttämättä ole mitään tekemistä tai sanomisia, vaikka ilkivallankohteeksi on joutunut. On ollut tapauksia, että edellisen asukkaan muutettua on asuntoon tehty ilkivaltaa, jos ensin miettii ettenkö tuota huomannut kun kävin katsomassa vaan kerran ja pikaisesti. Kannattaa käydä useamman kerran katsomassa asuntoa. pihapiiriä ja lähiseutua, jos mahdollista. Tosin vuokraustilanteissa on vaikeampaa kuin ostotilanteissa. Tosin ostotilanteissa välittäjä saattaa alkaa painostaa tarjouksen tekoon heti ekakatselun jälkeen.
http://www.etuovi.com/crometapp/product/realties/residences/new-buildin…