Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhottavaa kun vanhemmat menevät mukaan lasten riitoihin

Vierailija
16.08.2010 |

Miksi joidenkin vanhempien on pakko puuttua lasten jo selvitettyihinkin riitoihin? Mikä nykyihmisiä (aikuisia) vaivaa kun pieniä lapsia pitää mustamaalata selän takana?

Minun lapsuudessani riideltiin, asiat sovittiin ja sitten jatkettiin leikkejä. Ei siihen aikuisia tarvittu ja jos tarvittiinkin niin ei siitä naapurisopu mennyt. Nykyään lasten torasta alkaa äitien välinen sota, jossa mikään ei ole pyhää, siinä voidaan naapurin lapsi haukkua jos millaisillakin nimityksillä ja äo kyseenalaistaa :( Lapsi opetetaan hankkimaan "liittolaisia" muista pihan lapsista ja jättämään jotkut yksin. Aivan käsittämätöntä enkä edes uskoisi ellen itse olisi ollut todistamassa tälläistä 4 ja 5 vuotiaiden riitaa. Miksei asiaa voi jättää äitien taholta siihen / unohtaa jos se on sovittu? Miten tälläiseen nokkiintuneeseen äitiin tulee suhtautua jatkossa kun naapureita ollaan?

Vai asunko minä vaan ihan vinksahtaneessa taloyhtiössä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyaikana on hullua tää meno. :/ Tai mistäs mä tietäisin oliko ennenkin. Varsin moni aikuinen käyttäytyy typerämmin kuin lapset. :(

Vierailija
2/2 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa ei ymmärretä asioita yhteisöllisestä näkökulmasta, vaan on ainoastaan meidän perhe ja minun lapsi ja kyllä ei tolleen oteta lapiota meidän Villeltä. Mielestäni tämä näkyy myös toisessa tänään täällä olleessa ketjussa jossa se kouluunkuljetus yhteiskyydeillä tuomittiin täysin kohtuuttomaksi pyynnöksikään.

Maailma ON yhteinen, ja lapsissa on MEIDÄN tulevaisuus. Ei ole vain minä ja minun lapsi, vaan maailma jota pitäisi rakentaa yhdessä.

Yhteisökulttuureissa erilaisuuden sieto ja yhteen hiileen puhaltaminen ja yhteisten pelisääntöjen noudattaminen on täysin erilaista kuin tässä yksinäisten yksilöiden "kulttuurissa"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla