Lue keskustelun säännöt.
Mistä proteiinia kasvisruokavalioon?
16.08.2010 |
Kertokaa miten voisin muuttaa kasvisruokavaliota vähähiilihydraattisemmaksi? Siis ei mitään karppausta mutta jotain muutoksia. Nyt saan lähes kaiken energian hiilareista... Syön pääasiassa puuroja, muroja, leipää, pastaruokia, jugurttia ja hedelmiä. Myös pullaa, keksejä ja karkkeja kun olen väsynyt ja nälissäni(herkut ei tietenkään kuuluisi hyvään ruokavalioon). En tykkää käyttää soijatuotteita. Maitotuotteita ja munia voin syödä.
Kommentit (22)
tummaa proteiinipastaa
proteeinipitoisempaa tummaa leipää, muistaakseni tempo nimistä ainakin.
Hyviäkin ovat. Lapsetkaan huomaa mitään eroa tavallisen pastan ja proteiinipastan välillä.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3 dl tummaa soijarouhetta
3 dl vettä
1 iso sipuli
1 prk tomaattimurskaa (esim. Pirkka yrttitomaattimurska)
1 prk ruokakermaa
tuorejuustoa (itse laita Philadelphia valkosipuli-yrtti rasiasta puolet, mutta muutkin käy)
3 valkosipulin kynttä
1 kasvisliemikuutio
paprikajauhetta
mustapippuria
suolaa
chilirouhetta
paljon tuoretta basilikaa
oliiviöljyä
Laita soijarouhe ja vesi kippoon, anna veden imeytyä rouheeseen muutaman minuutin ajan. Lisää rouheeseen tilkka oliiviöljyä sekä mausteet.
Kuullota sipulisilppua hetki pannulla, lisää soijarouhe ja paista hetki. Kaada soijarouhe-sipuliseos joko kasariin tai kattilaan (paistinpannut tuppaavat olemaan liian pieniä tälle annokselle), ja lisää tomaattimurska sekä ruokakerma. Tarvittaessa voit lisätä hieman vettä jos kastike vaikuttaa paksulta. Tässä vaiheessa lisää kasvisliemikuutio.
Lopuksi lisää tuore basilika, sitä saa olla reilusta, lähes koko kaupasta saatava valmis "puska".
Keitä miedolla lämmöllä jonkin aikaa ja anna vielä hautua kannen alla sen aikaa kun keität spaghetin (kannattaa käyttää tummaa spaghettia).
Kastiketta kannattaa vielä maistaa ja lisätä tarpeen mukaan mausteita. Olen huomannut, että soijarouhe tarvitsee yllättävän paljon mausteita maistuakseen joltain. Annos on myös aika iso, joten mausteitakin menee reilummin.
Kastikeesta saa n. 5-6 annosta, joten jos ei ole isoa porukkaa syömässä, niin osan voi pakastaa annosrasioihin.