Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana, migreeni, lääkkeet

Vierailija
16.08.2010 |

Mulla on migreeni pahentunut nyt raskausaikana tosi ikäväksi, kohtauksia on jotain 12 kuukaudessa. Nytkin on mennyt jo 4 päivää enemmän tai vähemmän päänsärkyisenä. Panadolia siis kuluu, ja toisinaan otan buranaakin jos ei panadol auta. Mietityttää nyt miten paljon panadolia oikein uskaltaa syödä, ilman että vauvalle on siitä haittaa? Nyt menee 1-2g jokaisena kohtauspäivänä, nytkin siis 4 päivää peräkkäin. Ja lisäksi ehkä kerran viikossa uskallan ottaa 600mg buranaa (se pitäisi varmaan lopettaa kunhan raskauden viimeinen kolmannes tulee, alle kuukauden päästä). Onko kokemuksia/vinkkejä asiasta?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole oikeaan migreeniin, kuten ei Panadolistakaan tai Buranasta. Pienemmät päänsäryt kyllä lähtee, mutta kunnon kohtauksissa ei auttanut muuta kuin maata vuorokausi pimeässä ja oksennella :/

Onneksi mulla migreenit loppuivat kuitenkin kokonaan toisella kolmanneksella, vaikka ekalla kolmanneksella niitä oli ihan sumaksi asti. Muuta päänsärkyä on kyllä riittänyt, huomaan että nestevajeella on ainakin osansa asiaan.

Vierailija
2/15 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu panacod auttaa vain jos kerkeää ottaa lääkkeen heti ekoista oireista... Ei se enää auta kun kiput tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

panacodia pitää siis mennä pyytämään. Panadol ja burana on auttaneet sen verran että ne turruttaa kohtauksia, mutta eihän ne tosiaan niitä pois vie.

Onko tietoa siitä, onko panadolin/panacodin jatkuvasta käytöstä haittoja vauvalle? Vai onko parempi vain kärsiä päänsäryt ilman lääkettä, jos siihen suinkin pystyy?

ap

Vierailija
4/15 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panacod on kolmio lääke ja se rentouttaa ja vaikuttaa aivoihin ei kulkeudu verenkirronkautta istukkaan. Jos nyt olen oikein ymmärtänyt. Panacod:n ainoa ongelma on, että jos sitä syö liikaa siihen jää koukkuun.

Vierailija
5/15 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ihan kamala migreeni raskaan ollessa. Pienenpi paha on hyvä lääkitys kuin äidin kärsimys...näin sanoi erikoislääkäri ä-pkl:lla yliopstosairaalassa. Ainut vaan että että edes nuo lääkkeet ei auta kunnolla minulle.

Vierailija
6/15 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin Panadolia juuri tuon verran kuin sinäkin mainitse itse ottavasi.

Lapsi syntyi täysin terveenä :-)))

Raskausaika oli tosi kovaa, siinä jatkuvassa migreenikierteessä.

Yritä kestää! Lepää ja ulkoile riittävästi ja yritä olla stressaamatta.

Vierailija
7/15 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

istukan läpi. Voi ottaa kuten ei-raskaanakin, maximi 6-8/vuorokausi eli max 2tablettia 4-6 tunnin välein. Ei takuulla lähde migreeni yhdellä panacodilla. Kaksi heti kun oireet alkaa ja 6 tunnin päästä toiset 2. Toisia tosin Panacod tekee pahoinvointiseksi

Vierailija
8/15 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkan siis lääkkeiden syöntiä vähän huolettomampana. Ja pyydän lääkäriltä tuota panacodia.

ap

Vierailija
9/15 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri sanoi, että kolme päivää voi syödä putkeen 3 Panadolia päivässä ja sitten pitää pitää pakolla välipäivä. Ei tuo lääkkeiden syöminen ole terveellistä lapselle.

Vierailija
10/15 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvoiko lääkäri, että vain 3 panadolia päivässä? Vai 3g panadolia (siis 6 panadolia)?

Pieneltä kuulostaa tuo 3 tablettia.

Vierailija
11/15 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se panadolin ja panacodin jatkuva käyttö on enemmänkin riski sulle itsellesi kuin sikiölle.

Vierailija
12/15 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni aurallinen migreeni paheni raskauden alku kolmanneksella, kohtauksia saattoi tulla 4krt/vko. Lääkäriltä sain sitten luvan käyttää panadolin lisäksi myös 1G buranaa sekä panacodia raskauviikolle 28 asti. Siitä eteenpäin sitten panadolia vaan. Nyt on menossa rv 23 ja kohtaukset on vähentyneet niin että nyt noin 3krt/kk. Neuvolatäti epäili että istukkahormoni on aiheuttanut kohtausten rajun lisääntymisen raskauden alussa. Toivon nyt että migreeni pysyisi aisoissa eikä tarvitsisi lääkkeitä enää käyttää. Mutta tosiaan viikolle 28 asti voit huoletta käyttää myös buranaa panadolin lisäksi. Näin ainakin minulle kerrottii ja lääkärini soitti vielä jollekin "migreenigurulle" asiasta. Mukavaa odotusta!

Vierailija
13/15 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat kunnon ohjeita ja lääkkeitä. Lisäksi kannattaa mennä migreeniin erikoistuneelle lääkärille (neurologi), jotka varmaan voisivat auttaa.

Pahalta kuulostaa noin useat kohtaukset

Vierailija
14/15 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 tablettia heti oireiden alettua, ja toiset 2 4-6 tunnin kuluttua. Sillä talttui. Tosin mulle Panacod teki olon vähän sumuiseksi, joten piti jäädä joka tapauksessa kotiin. Minullakin migreenit helpottivat raskauden edettyä, ja imetysaikana niitä ei (onneksi!) ollut lainkaan.

Vierailija
15/15 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viides päivä menossa... menee hermot tämän kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän