Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Treffiasiaa - kuka maksaa?

Vierailija
15.08.2010 |

Auttakaa mua palstasiskot, on omat taidot ruosteessa pahasti tässä treffailuasiassa. Oon menossa toisille treffeille miehen kutsumana. Ekoilla käytiin syömässä, ja mies tarjoutui maksoi. Kysyi kohteliaasti, että enhän pahastu, jos hän maksaa. En pahastunut, annoin maksaa. Sitten pyysi toisille treffeille, ehdotti, että mennään leffaan ja syömään. Ehdotti yhtä melko tasokasta ja myös kallista ravintolaa. Ite oon melko pienituloinen (mies hyvätuloinen), joten jos nyt maksan tuossa ravintolassa meidän laskun, iskee mulle jonkunasteinen konkurssi. Olen muuten ihan tosissani tän miehen kans, ja valmis jatkaan tapailua ja mahdollisesti myös serusutelua, enkä halua mitenkään siipeillä hyvätuloisen miehen kustannuksella. Mutta annanko miehen tarjoutua maksamaan taas ravintolassa, ja maksan meidän leffaliput sen jälkeen, vai annanko miehen tarjoutua maksamaan myös ne leffaliput? Miten näissä asioissa Suomessa nykyään YLEENSÄ menetellään, mulla viimeiset treffikokemukset ulkomailta, jossa mies loukkaantui, jos ei saanut maksaa, nainen ei missään tapauksessa saanut tarjoutua maksamaan.

Kiitos jos jokun viitsii antaa vähän perspektiiviä asiaan!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kuitenkin olla rahaa mukana, jos vaikka joudut/pääset maksumieheksi.

Vierailija
2/14 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et nyt sinä ainakaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä naisetkin voivat maksaa. Mutt hommanhan täytyy mennä niin, että maksaja määrää paikan. Ei voi kukaan kutsua itseään toisen piikkiin johonkin über-kalliiseen hienoon raflaan. Tai jos mies näin tekisi niin mä en lähtis enää toisille treffeille.

Vierailija
4/14 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos mies on ehdottanut paikkaa, niin hän myös maksaa.

Ja jos haluat olla hänen kanssaan, voit sanoa ihan rehellisesti hänelle, että sinulla ei ole varaa käydä näin kalliissa ravintoloissa.

Vierailija
5/14 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä tilanteessa jossa mies on hyvätuloinen ja sinä et ja mies on sinut kutsunut ja valinnut paikan niin sinä et tietenkään maksa mitään.

T. mies

Vierailija
6/14 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaiseen vähän kalliimpaan paikkaan, niin toki hän on varmaan valmistautunut maksamaan. Fiksuna ihmisenä varmasti ymmärtää, että mulla yksinhuoltajana ei ole varaa sellaisia illallisia tarjota. Mutta en halua antaa siipeilijän vaikutelmaa, koska en sellainen ole, niin voisin sitten tietty tarjoutua maksamaan noi leffaliput, ihan noin niin kuin symbolisena eleenä. Miehellä rahaa sen verran, että varmaan voisi ostaa koko teatterin itselleen jos mieli tekis.

Vierailija
7/14 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.. onhan tuossa sekin näkökulma vielä, että miehellä varmaan tulevaisuudessakin on taipumusta harrastaa kalliinpuoleisia ravintoloita ja ehkä hänellä on harrastuksia, joihin haluaisi sinut seurakseen. Jos sinulle ei ole varaa näihin, niin mies joutuu valitsemaan:

maksaa sinutkin (siitä voi tulla ongelmia, jos mies ei ole riittävän varakas, että jatkuvasti voi maksaa sinunkin puolestasi), harrastaa niitä vähemmän, lopettaa kokonaan, siirrytte halvempiin ravintoloihin (Rosso, Chicos tms.) tai harrastuksiin (laskettelusta murtsikkaan, golfista lenkkeilyyn, ulkomaanmatkat vain jonnekin Bulgariaan) tai harrastaa niitä jonkun muun kuin sinun kanssasi.

Vierailija
8/14 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla rehellinen! Kerro miehelle, ettei sinulla ole varaa maksaa. Jos mies on tottunut vähän korkeampaan elintasoon, eikä ole tarvitse aina laskea jokaista euroa, niin ei hän välttämättä ymmärrä, että SINUN mielestäsi olette käyneet kalliissa ravintolassa tai että leffaliput ovat mielestäsi kalliita.

Vierailija
9/14 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niitä voi olla molemmilla omia, mies saa ihan rauhassa jatkaa omaa moottoripyöräharrastustaan, siihen ei mua mukaan saa, ja mä harrastan omia (halvempia) juttujani. Molempien mielestä suhteessa pitää olla myös noita omia harrastuksia. Matkailu ei miestä kiinnosta, mä sen sijaan mielelläni käyn juurikin Bulgarian-matkojen tasoisilla matkoilla.

Mä ajattelen tän treffiasian kuitenkin niin, että silloin tehdään juttuja, joita ei arkena harrasteta, kun yritetään tehdä ns vaikutusta toiseen. Suhteen arkistuttua voidaan hyvin käydä Chicos'issa (paitsi ettei asuta pääkaupunkiseudulla) tai vastaavissa. Siihen munkin rahat riittää :) -ap-

Vierailija
10/14 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

7:lle:

Onneksi olkoon! Olet tainnut iskeä kiinni ihan kultakaivokseen, jos mies pystyisi ostamaan koko leffateatterin. Pidä kiinni suhteestanne, niin hyvä tulee :)

Vierailija
11/14 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen ex oli todella hyvätuloinen, joten olet varmasti muuten ihan oikeassa. -ap-

Vierailija
12/14 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin yh ja todella surkeatuloinen. Miehellä oli taas erittäin hyvät tulot.

Emme käyneet hienoissa rafloissa (mies kammoaa niitä), mutta vähän vastaavia tilanteita oli. Toimin sitten samoin kuin nro 10 sanoi. Rehellisuus peliin. Kerroin, miltä minusta tuntui, mitä pelkäsin, mihin minulla on/ei ole varaa jne.

Kimpassa ollaan oltu nyt lähemmäs kuusi vuotta. Naimisissa kaksi :)

Onnea!

Vierailija
13/14 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin et tätä muka tiennyt

Vierailija
14/14 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että treffeille pyyttäjä maksaa, ja yleensäkin Mies kohtelee naista kuten naista kuuluukin ja maksaa illan.

Musta siinä ei ole mitään kummaa. Eikä epänormaalia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän