Miten te teette ihan tavallisia perusruokia?
Siis eri keittoja, laatikkoja kiusauksia, mitä laitatte niihin?
Alan olla kyllästynyt noihin samoihin (aina samat aineet) ja haluais välillä vaihtelua jotenkin.
Jos joku viitsii kertoa mitä laittaa itse kun tekee tavallista kotiruokaa, jos siitä saisi jotain vinkkejä.
Kommentit (5)
Päivän paras vinkki. Osta Aura Liimataisen Parasta kotiruokaa kirja ja rupea tekemään siitä järjestyksessä ruokia. Tee vaikka joka viikko yksi kasvisruoka, yksi jauheliharuoka, yksi keitto, yksi pasta jne, niin tulee monipuolista. Itse olen tehnyt tuosta kirjasta tuolla logiikalla ja hyvin toimii. Myös jälkkäreitäkin löytyy.
Laitan perusainesten (sipuli,jauheliha, makaroni, munamaito) lisäksi raasteena porkkanaa. Mausteina pikkusen suolan ja pippurin lisäksi; kanelia, appelsiininkuorta, korianteria, chiliseosta ja tummaa sokeria/siirappia. Päälle laitan juustoksi fetaa. Kestosuosikki :)
on miettiä, mitä tänään syötäisiin..
makaronilaatikkoon sen lihan. Minä olen laittanut makaronilaatikkoon lihaksi nakkeja, lihapullia, kinkkusuikaleita, broileria, HK sinistä, kebabia, broilerinjauhelihaa
Myös siihen niin perinteiseen kinkkukiusaukseen voi vaihtaa lihan, siihen olen laittanut kinkun sijasta jauheliha (nauta tai broileri), lihapullia, nakkeja, HK sinistä, kebabia, lohta, broileria tai voi vaikka tehdä kasvisvaihtoehdon.
Keittoihin oon käyttänyt myös kaikkia yllämainittuja lihoja ja sen lisäksi laittanut vaihtelevasti wokkikasviksia, porkkanoita, herne-maissi-paprikaa tai herne-maissi-porkkanaa.
kipparijuustokermaa ja uuniin.
Kanapasta: kanasuikaleita, kookosmaitoa, currytahnaa ja uuniin.