"Voisko meidän "pekkakin" tulla teidän mukaan"?
Uimaan, elokuviin, Lintsille, teatteriin.
Mun menee hermot kun yhden perheen poika änkee koko ajan mukaan ihan kaikkialle jos kuulee että olemme menossa. Ja äitinsä jopa soittaa että otatteko mukaan. Olen liian kiltti sanoakseni ei, varsinkin kun kysymys tulee usein niin että se lapsi seisoo vieressä ja ihan ennakoimatta. Jos jätän vastaamatta puhelimeen kun joku tollanen tilanne on ennakoitavissa niin soittavat kymmenen kertaa.
En ikinä anna omien lasten mankua toisten, kaveriperheiden mukaan. Eri asia kun omaehtoisesti pyydetään. Voisitteko muutkin opettaa lapsenne olemaan mankumatta mukaan, aina ei vaan jaksa ja varsinkin kun meillä kaksi lasta ja kolmas usein aiheuttaa esim huvipuistossa sen ongelman että yksi on niinkuin pariton laitteissa yms.
Kommentit (87)
eivätkä silloin kaipaa ain akavereita mukaan. Yleensä menemme omalla väellä sillä kaipaamme edes joskus aikaa oman perheen kesken. Tässä kotona ja omassa pihassa kun aina muiden mukulat seurana...
kolmosta.
Omaa tyhmyyttä mielestäni jos ei osaa nätisti kieltäytyä.Ei minusta haittaa vaikka lapsi vieressä jos kauniisti sanoo,että oman perheen kanssa nyt mennään joku toinen kerta sitten.
sen lapsen vanhempien ongelma taas se että ovat laiskoja, röyhkeitä ja huonotapaisia.
aina ruikuttaa lastaan toisten mukaan. Lasta ymmärrän sillä hän ei asiaa tajua ja haluaa päästä mukaan kun ilmeisesti omat vanhemmat eivät vie tai tee mitään hänen kanssaan. Ainokaiset lapset usein ovat juuri tuollaisia vähän yksinäisiä ja vanhemmat helposti tuppaavat muiden mukaan kun siten saa sitä omaa aikaa...röyhkeää touhua!
Ai olemme me huonoja vanhempia, kun sen yhden kerran kysyn saako Pekka tulla mukaan teidän mummolaan? Sen yhden kerran takia meidän perhe leimataan laiskaksi ja röyhkeiksi?
Haista sitä paska. On sinulla otsaa tulla tänne sanomaan tuollaista. On meidänkin perhe ottanut heidän lapsiaan mukaan esim. Linnanmäelle.
Miksi on vaikeaa sanoa ei?
Miksi lasten tai ap:n tarvii kertoa Pekalle kaikki menot etukäteen?
Miksi ihmeessä ei vaan voi mennä ja nauttia siitä retkestä tms.
Hassua muuten, että teatteriinkin punkee mukaan, kun liputhan on jo ostettu? Aah, eipä tietenkään, kerrotaan, että aiotaan mennä ensi vuonna tettaeriin, jolloin Pekka ehtii taas pyytää päästä mukaan, ja sehän taas harmittaa...
kun vanhempansa eivät häntä minnekään vieneet.
Joskus näinkin päin.
ottaisivat lapseni jonnekin perhereissullensa mukaan. NOLOA! Mun lasten kavereillekin onneks opetettu että mukaan ei ruikuteta vaan kutsua odotetaan ja jos ei kuulu niin sit ei mennä...
aina ruikuttaa lastaan toisten mukaan. Lasta ymmärrän sillä hän ei asiaa tajua ja haluaa päästä mukaan kun ilmeisesti omat vanhemmat eivät vie tai tee mitään hänen kanssaan. Ainokaiset lapset usein ovat juuri tuollaisia vähän yksinäisiä ja vanhemmat helposti tuppaavat muiden mukaan kun siten saa sitä omaa aikaa...röyhkeää touhua!
Ai olemme me huonoja vanhempia, kun sen yhden kerran kysyn saako Pekka tulla mukaan teidän mummolaan? Sen yhden kerran takia meidän perhe leimataan laiskaksi ja röyhkeiksi?
Haista sitä paska. On sinulla otsaa tulla tänne sanomaan tuollaista. On meidänkin perhe ottanut heidän lapsiaan mukaan esim. Linnanmäelle.
Ei keisus jos jonkun mun lapsen kaverin ISÄ tai ÄITI soittais ja ruikuttas että eikö meidänkin pekka saa lähteä, niin naurasin varmaan päin naamaa!:) Ihan oikeesti!! Jos toinen on sanonut EI, niin kyllä sitä pitää naapurinkin kunnioittaa!! Ihanko tosi luulet, että ihan ihan ystävällisyyttään ottivat lapses mukaan? TUSKIN, eivät vaan kehdanneet AIKUISELLE(?) miehelle alkaa vääntämään rautalangasta...nauroivat sulle 100% varmasti!:D
Meillä on lapsella kaksi päiväkotikaveria joiden vanhemmat koittavat kokoajan tuupata lastaan meille leikkimään. Toisessa perheessä on kaksi ja toisessa kolme lasta.
Harva se päivä jompikumpi perheen äiti soittaa että "voisiko meidän Nico-Petteri tulla teidän kanssa huomenna sinne ja tänne kun varmaan kultamussukkanne kaipaa seuraa kun on ainoa lapsi. Kyllähän se meidän muksu menee siinä mukana kun teillä on niitä lapsia vain yksi. Meillä olisi menoa tuon Nico-Petterin isosiskon/veljen kanssa ja olisi helpompaa mennä pienemmällä porukalla."
Juu kiitos ei. Joskus tottakai on mukava saada kaveriseuraa lapselle mukaan reissuun mutta ei todellakaan aina. Olen jo pitempään ottanut tiukan linjan mutta nämä vanhemmat vaan yrittävät ja yrittävät. Siitä vaan. Me mielellämme vietämme aikaa lapsemme kanssa ihan perheenä ilman että mukana on muita. Eipä ole muuten tullut mieleenkään koskaan tuupata omaa lasta pakolla muiden reissuun. Jos pyydetään niin sitten on tietenkin eri tilanne.
tässä oli nyt kyse siitä että lapsen kaveri itse mankuu mukaan aina ja ap:n perhe ei selvästikään halua Pekkaa aina mukaansa.
Mäkin neuvon ap nyt vaan suoraan sanomaan ensi kerralla että nyt ei vaan sovi.
Mua ärsyttää se, että mä vien aina kun mahdollista kaveriperheiden lapsia mukana just Lintsille, teatterinäytöksiin, konsertteihin jne huvituksiin, mutta nyt kun syntyi kuopus, niin kukaan ei ole vastavuoroisesti ottanutkaan meidän lasta mukaansa yhtään minnekään :-(
Mulla on ainokainen poika ja otan mielelläni naapurin samanikäisen pojan esim uimaan mukaan. Kivempi mennä sinne miesten puolelle kaverin kans kun ihan yksinään.
ei tietenkään olla manguttu lastamme mukaan. Kutsua on kyllä odotettu ja parille läheisemmälle oon koittanut vinkata, että:
"On ollut kivaa edellisvuosien reissuilla kun teidän "Kaisa" on ollut meidän mukana - harmi kun meidän "Taina" ei tänä vuonna ole päässyt oikein minnekään kun "Tuomo" ei huvipuistoissa viihdy". Siinäkään vaiheessa ei ole kukaan läheisempikään kaveri (eikä lapsen kummit) tarjoutunut ottamaan "Tainaa" mukaansa.
tässä oli nyt kyse siitä että lapsen kaveri itse mankuu mukaan aina ja ap:n perhe ei selvästikään halua Pekkaa aina mukaansa.
Mäkin neuvon ap nyt vaan suoraan sanomaan ensi kerralla että nyt ei vaan sovi.
Mua ärsyttää se, että mä vien aina kun mahdollista kaveriperheiden lapsia mukana just Lintsille, teatterinäytöksiin, konsertteihin jne huvituksiin, mutta nyt kun syntyi kuopus, niin kukaan ei ole vastavuoroisesti ottanutkaan meidän lasta mukaansa yhtään minnekään :-(
Mulla on ainokainen poika ja otan mielelläni naapurin samanikäisen pojan esim uimaan mukaan. Kivempi mennä sinne miesten puolelle kaverin kans kun ihan yksinään.
mukaan. Aluski aina otinkin joka paikkaan..rannalle, elokuviin, lasten tapahtumiin jne mutta aloiin huomata että se homma ei toimi koskaan vastavuoroisesti joten lopetin. Mun tytöllä kyllä aina seuraa veljestään ja nykyisin menemme aina oman perheen kesken. Mulla myös kokemuksia siitä miten ainoat lapset helposti tunkevat muiden mukaan kun ovat niin yksinäisiä siellä kotonaan oman perheen kesken.
Ollaan yksilapsinen perhe ja erittäin usein monilapsisten perheiden vanhemmat koittaa saada yhtä omistaan meille. Käyttävät just tota argumenttia että sehän on teille vaan kiva kun teidän lapsi on muuten niin yksinäinen.
On sitten nähtävästi helpompaa kun yksi on pois helmoista.
kylässä ym valkoista valhetta. Käyttävät kyväksi kiltteyttäsi.
Minusta he ovat niin suuri rikkaus ja onni lapsillemme, että mielelläni otan heitä mukaan retkillemme. Tykkään katsella kun lapset ovat iloisia ja nauttivat toistensa seurasta.
Lasten seura ei ole minulle pelkkää vaivaa, ei omien eikä toisten lasten. Haluan mielelläni tuntea lasteni ystävät hyvin. Kyllä omankin perheen kesken ehditään olla vaikka kuinka. Ihmetyttää tämä nykyajan meno! Minä lapsena olin monesti kavereitten mökeillä ja muistan kuinka mukavaa oli, ja meidän perheellä on tosi usein reissuilla kavereita! Ihmeen kyräilevää ja lapsivihamielistä sakkia täällä on!
että tietävät ettei tietty ihminen kieltäydy ja siksi aina pyytävät häneltä palveluksia.
Sitä kutsutaan hyväksikäytöksi. Joku toki voi olla vain ajattelematonkin, mutta sano nyt ihmeessä asiat suoraan tai kärsi nahoissasi.
"Ei valitettavasti nyt voi, koska me olemme suunnitelleet menevämme uimaan/elokuviin/Lintsille/teatteriin vain oman perheen kesken."
Noin se menee. Kysyjällä on useimmiten aina kaksi vaihtoehtoa: hän saa joko myöntävän tai kieltävän vastauksen. Vastaajalla on valta päättää, kumpi se noista vaihtoehdoista on. Vastaaja on siis vahvemmilla.
itse ainakin olen kokenut, että huvipuistossa ja kotona elämä on helpompaa kun lapsella on oman ikäinen leikkikaveri. Ei tule jatkuvasti kyseleen tekemistä, kun voi leikkiä kaverin kanssa. Näin oli meillä jo silloin kun esikoinen oli ainokainen. Silti - ymmärrän täysin ap:n ongelman.
-59
Ollaan yksilapsinen perhe ja erittäin usein monilapsisten perheiden vanhemmat koittaa saada yhtä omistaan meille. Käyttävät just tota argumenttia että sehän on teille vaan kiva kun teidän lapsi on muuten niin yksinäinen.
On sitten nähtävästi helpompaa kun yksi on pois helmoista.
käykö sulle aina ylimääräinen lapsi mukaan? myös meidän perhe on sellainen joka haluaa ilman muuta viettää laatuaikaa oman perheen kesken, jos siihen otetaan yksikään ylimääräinen, homma muuttuu. Omat lapsesi tunnet ja tiedät mutta sen vieraan myötä vastuu on taas aivan eriluokkaa sillä olethan vastuussa toisten lapsesta. Homma menee ihan muuksi kuin rennoksi. Kiva että toisille kaikki on rentoa, olen teille kade. Kunpa osaisin ottaa yhtä rennosti mutta kun meitä on niin montaa erilaista ihmistä että annetaan jokaisen olla omissa oloissaan jos sitä haluavat. Mutta ap - sun on ehdottomasti mietittävä jo valmiiksi kuinka sanot napakasti mutta ystävällisesti pojalle sekä perheelle ettei nyt sovi. "tällä kertaa ei käy, katsotaan toisella kertaa" Sen ymmärtää kaikki.
Kyllä meillä osaa leikkiä myös parittomina. Ehkä kasvatuksessa jotain vikaa?