Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskoon tulleet mitä ihan konkreettisesti tapahtui kun tulit uskoon?

Vierailija
13.08.2010 |

Kerro kokemuksesi.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskoontulon kokemus. Itsellä se on kestänyt ja (taitaa jatkua yhä edelleen) tähän mennessä jo 28 vuotta. Muistini mukaan 7 - vuotiaasta lähtien olen pohtinut uskoa, Jumalaa, uskontoja ym.

Ehkä tästä hitaammasta prosessista johtuen en voi määritellä tarkkaan että mitä tapahtui uskoon tullessa. Aina, kun kuva Jumalasta on muuttunut yhä enemmän rakastavaksi Jumalaksi, on tuntunut siltä, että nyt tuli uudelleen uskoon. Toivon, että tämä jatkuu läpi elämän.

Suurin ihme on, että vaikka mielestäni olisi paljon rationaalisempaa olla uskomatta, niin uskon kuitenkin. Hyvin pientä ja mitätöntä on uskoni määrä, mutta koen, että siinäkin minun on vain uskottava ja luotettava, että uskoni määrästä ei ole Jumalan armo ja Jeesuksen sovitustyö kiinni.

Minusta olisi mukavaa, jos voisin kertoa Sinulle, että koen suurta rauhaa, rakkautta ym, mutta niitä koen vain ajoittain, enkä aina usko, että ne tunteet tulevat pelkästään uskosta.

Vierailija
2/5 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta joskus teini-iässä tuli sellainen erityinen etsikkoaika. Jonkin aikaa kamppailin erilaisten kysymysten kanssa. Aluksi kuvittelin, että usko on sitä, että on mahdollisimman "kiltti" ihminen, Jeesuksen osuutta en oikein ymmärtänyt. Koko ajan koin, että en ole sillä tavalla uskossa kuin pitäisi. Kuitenkin pyysin Jeesusta elämääni ja halusin tulla uskoon. En vain ollut varma, oliko hän tullut sydämeeni. Sitten tutustuin uskoviin opiselutovereihin ja pääsin heidän mukanaan todella hyvään ja hoitavaan seurakuntayhteyteen. Siellä rukoiltiin paljon toistemme puolesta. Koin rakkautta ja Jeesuksen läsnäoloa. Herra vakuutti rakastavasti sydämelleni, että olen hänen omansa. Silloin aloin ymmärtää, mistä kristinuskossa on pohjimmiltaan kyse: Jumalan valmistamasta sovituksesta ihmiskunnalle Jeesuksen työn (ristinkuoleman ja ylösnousemuksen) kautta. Kyse ei olekaan siitä, kuinka "hyvä" ihminen minä olen, vaan Jeesuksesta. Tarvitsee vain uskoa häneen.

Mitä minulle tapahtui, kun tulin uskoon? Jeesus seisoi sydämeni ovella ja kolkutti. Kun avasin sydämeni oven, hän itse tuli sinne asumaan Pyhän Hengen kautta. Tämä on suurta Jumalan armoa syntisen ihmisen hyväksi. Hän on sijoittanut ihmiseen niin paljon. Itse en kokenut sillä hetkellä mitään ihmeellistä, kun ensimmäisen kerran sanoin Jeesukselle, että tule sydämeeni. Kuitenkin hän varmasti tuli. Myöhemmin olen kyllä saanut kokeakin hänen läsnäoloaan. Tärkeintä kuitenkin on tietää, että hän on läsnä silloinkin, kun en tunne mitään. Tärkeää on luottaa Raamattuun ja sen lupauksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit kauniisti ja jotenkin minua koskettavasti nro3! Kiitos siitä!

Vierailija
4/5 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erässä tilaisuudessa koin että Jeesus kutsui voimakkaasti. Kerroin eräälle uskovalle, että haluan tehdä uskonratkaisun. Rukoilimme syntisen rukouksen. Tuo hetki muutti elämäni. Sain uuden elämän. Tiesin, että olen pelastettu, matkalla Jeesuksen luo taivaaseen. Se ilo on niin suurta, etten voi kuvailla sitä millään suomen kielen sanoilla. Jumala antoi kielen, jolla voin ylistää ja rukoilla Häntä, silloin kun Suomen kielen sanat eivät riitä. Kiitos ja kunnia kaikesta Jumalalle!

Vierailija
5/5 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tullut jo aiemmin uskoon. Mutta sitten täytyin kerran pyhällä hengellä: se oli kuin orgasmi, mutta täysin puhdas, ja kulki ylhäältä alaspäin. Hieno kokemus.

Mutta sittemmin uskonelämä on jäänyt taka-alalle.