Olen "hurahtanut" Jeesukseen! Kysyttävää?
Kommentit (22)
seurauksena tai ehkä paremminkin ratkaisuna rukouksiini vastattiin ja sain uskon.
ap
olen aika hiljattain uskoon tullut ja nyt kaikki näyttää niin valoisalta ja ihanalta!
ap
Koska itse saman kokeneena ihan parina viime vuonna olen löytänyt Jeesuksesta sen, mitä olen aina hakenut ja uskon, että kaikki ihmiset hakevat sitä puuttuvaa palaa elämäänsä, mutta usein ihan vääristä paikoista.
Olet tullut kotiin ja löytänyt elämän tarkoituksen ap..)
Niin se on, ei ole mitään kysyttävää, voin vain onnitella sinua pelastuksestasi:)
Koska itse saman kokeneena ihan parina viime vuonna olen löytänyt Jeesuksesta sen, mitä olen aina hakenut ja uskon, että kaikki ihmiset hakevat sitä puuttuvaa palaa elämäänsä, mutta usein ihan vääristä paikoista.
Niin se on, ei ole mitään kysyttävää, voin vain onnitella sinua pelastuksestasi:)
"hurahtaminen" on mun mielestä lähinnä sellainen positiivinen, leikkimielinen kuvaus tästä kokemastani suuresta ilosta ja onnesta, varsinkin kun se on vasta löydetty.
ap
Muista kuitenkin, ettei elo ole koko ajan tuota alkuajan auvoa. Uskovan elämään kuuluvat pitkätkin epäilyn ja lamaantuneen uskon vaiheet. Jotenkin kun vaan riippuu kiinni J:ssa, niin kaikki kuitenkin lopulta järjestyy. Mutta nauti nyt :))
Olin kuin uudesti syntynyt ja innokkaasti kävin raamattupiireissä
Minun neuvoni on että lue sitä raamattua, kohta huomaat että kirkko ei sitä seuraa eikä muutkaan uskonveljet. Lopulta kiinnostus loppui kohdallani. Nykyajan kristillisyys on sittenkin aika kaukana siitä mistä raamatussa puhutaan.
Kirkko on todella maallistunut.
Lopulta rupesi yhteison painostus tuntua aika raskaalta ja sitten en vain enään jaksanut mennä kaikkiin kokoontumisiin mukaan.
Mutta koen että tulihan aika paljon kuitenkin opittua.
älä anna kenenkään painostaa sinua, ja tule kertomaan meille jos sinulta pyydetään kymmenysten maksua.
Ja nyt viimeinen kysymys: Mihin seurakuntaan olet liittynyt? vanhoihin lestoihin, hellareihin, jehoviin vai mormooneihin?
(jos muistaa kuitenkin sosiaalisen oikeudenmukaisuuden ja ihmisten kunnioituksen)
myöhemmin ihan toisenlaisiakin vaiheita uskossasi. Minä olen joutunut 20 uskossaolovuoden jälkeen tilanteeseen, jossa uskoni on lähestulkoon kuollut, kadonnut. En vain pysty uskomaan enää. Mutta epätoivoinen en ole, elämä on vienyt näin ja ehkäpä löydän tästä vielä jotain omannäköistä. :)
en ole enää jaksanut uskoa pitkään aikaan.
Miksi kristinusko on niin Jeesus-keskeinen uskonto?
Älä tule uskosi vuoksi vedetyksi mukaan kaikkeen.Niin moni uskoontullut lähtee kaikkeen mukaan ja omaksuu kritiikittä kaikki tyrkytetttävät ajatukset.Sitten jossain vaiheessa herätään siihen,että eihän tämä olisi näin pitänytkään mennä.Siitä sitten syytetään Jumalaa ja koko kristinuskoa,vaikka kyseessä oli oma sinisilmäisyys,miellyttämisen halu ja aivojen pistäminen narikkaan..Usko tosiaan tuo elämämään paljon hyvää,mutta on myös niitä hihhuleita,jotka tekevät siitä rasittavaa,jos heidän kelkkaan hyppää.(esim.ollakseen hyvä uskovainen,pitää maksaa kymmenyksiä ja tehdä niin ja niin paljon töitä seurakunnan eteen jne jne.)Kysele vaan Jumalalta mikä sun hommas täällä on,äläkä anna kenenkään painostaa.
että ei lähde mihinkään hihhulitouhuun mukaan vaan korkeintaan uskoo joko yksin tai heidän kanssaan, jotka ovat samaa mieltä.
Kaikesta on nykyään tehty niin kaupallista ja tuo karismaattisuus/narsistisuus on sekoittanut monen pään ihan täysin.
Ei Jeesus varmaan turhaan sanonut, että lasten kaltaisten on Jumalan valtakunta:)
Mä aionkin turvautua vain Raamatun sanaan ja toteutan sitä omassa elämässäni, rukoilen ja luen Raamattua. Kaiken tämän jaan heidän kanssaan, jotka ovat samaa mieltä.
Suhtaudutko esim. armeliaammin tai rakkaudellisemmin muihin ihmisiin kuin ennen?
Mietitkö elämänvalintojasi jotenkin uusin silmin, esim.: "olenko oikeassa ammatissa, palveleeko tämä uskoani" tai "onko minulla armolahjoja"
nimim. yksi joka haluaisi omaan elämäänsä konkreettisia uskon ilmentymiä, mutta vielä hakusessa.
Suhtaudutko esim. armeliaammin tai rakkaudellisemmin muihin ihmisiin kuin ennen? Mietitkö elämänvalintojasi jotenkin uusin silmin, esim.: "olenko oikeassa ammatissa, palveleeko tämä uskoani" tai "onko minulla armolahjoja" nimim. yksi joka haluaisi omaan elämäänsä konkreettisia uskon ilmentymiä, mutta vielä hakusessa.
"Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan, niin myös kaikki tämä teille annetaan." Luota Jeesuksen lupaukseen.
tuon hurahtamisen määrittelet? Miten se eroaa ns. tavisuskovaisesta, joka ei ole hurahtanut, mutta uskossa silti (ei siis pelkkä tapakristitty).