Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joiden vauva nukahtaa itseksee omassa sängyssään!

Vierailija
13.08.2010 |

Mistä tiedätte, että on oikeaa aika laittaa vauva sänkyyn?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritin taas sitä sanoa, että ei kannata ihan pienen vauvan kanssa alkaa rytmejä säätämään. Syö silloin kun on nälkä ja nukkuu silloin kun on väsy. Kyllä se rytmi sieltä löytyy ihan itsekseen. Ekan kanssa tein niin orjallisesti kaiken että huh huh. Nyt seuraavien kanssa olen vaan syöttänyt halinut ja vaihtanut vaippaa ja kas kummaa, kyllä on lapsi itse rytmit löytänyt. Kyllähän vatsavaivat ym. tilannetta hankaloittavat ja haasteita asettavat. Jos ap:lla eka lapsi, niin ymmärrän että voi olla vähän hukassa näiden nukkumisten kanssa. Mutta lohdutukseksi, seuraavan kanssa se jo 100 kertaa helpompaa: D.

Vierailija
22/27 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lapsi itse tehnyt oman rytminsä.

Jos herää seitsemältä, ekat unet on yhdeksältä. Aamulla jaksaa aina korkeintaan kaksi tuntia temuta.

Seuraavat unet kahdelta ja nukkuu sitten 2½h.

Sitten temutaan, käydään suihkussa, syödään ja temutaan, sitten seitsemältä nukahdetaan(ihan pienenä nukkumaan meno aika oli vasta kymmeneltä.).

Väsymyksen huomaa siitä että kitisee ihan taukoamatta ja naureskelee sylissä. Sitten sille tulee sellainen hypervaihde päälle, että mennä pitäisi mutta raajat ei pysy perässä. Ikää siis 9kk.

Yleensä nukahtaa heti kun laittaa vain sänkyynsä ja antaa vellin juotavaksi.

Ja itsekin olen harjoitellut aikalailla tuota. Yleensä kun ei mikään muu tepsi, on väsymyksestä kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsymyksen, mutta heillä on vain reilu vuosi ikäeroa ja sen takia pidin tosi säännöllistä rytmiä. Myös nuorempi oppi tosi nopeasti samaan rytmiin isomman kanssa, toki hän nukkui enemmän.

Kuopusta yritin nukuttaa sylissä, kunnes tuli ilta, jolloin hän vain huusi ja huusi. Lopulta vein omaan sänkyyn, kun en muuta keksinyt, ja lapsi suorastaan huokaisi helpotuksesta ja jäi sinne enemmän kuin mielellään. Sen jälkeen vein joka ilta samaan aikaan omaan sänkyyn ja välillä jutteli hetken itsekseen, välillä nukahti heti. Mua melkein suretti, etten "saanut" häntä syliin nukuttaa iltaisin :)

Rytmi pyrittiin pitämään samana jo isompien koulun ja eskarin takia.

Vierailija
24/27 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysimetyksellä ja tutiton?

Vierailija
25/27 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin sen olen nähnyt, vaan tälle nuorimmalle se ei ole ikinä tepsinyt, eli _ehkä_ vois olla kyse myös vauvan/lapsen temperamentista tms? Tai sit tämä nuorin on ??

Vierailija
26/27 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauva (5 kk) ei edes nukahda rinnalle, vaan hermostuu maidontuloon. Nukahtaa tutille.

Ja nukkumaan laitetaan kun ei viihdy enää lattialla/sitterissä, haroo korviaan ja hieroo silmiään (eikä ole nälkäinen eikä märkä vaippa). Rytmit joo helpottaa, mutta en katso kellosta vaan vauvasta milloin just tänään laitan vauvan nukkumaan.

Vierailija
27/27 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

22.30 naps vaan kun laittaa sänkyyn. joskus olen laittanut aikaisemmin, mutta silloin yleensä pyörii ja hyörii niin kauan että kello on tuon puoli yksitoista. jossain vaiheessa vain huomasin tuon kun aloin nukuttaa. päiväunet ei kuitenkaan ole säännölliset, joten en tiedä miten voikin olla noin tarkka yöunille menosta.