Mitä ajattelette tällaisesta koulusta:
Hyväkuntoinen n. 20 vuotta vanha koulurakennus, jossa 3-4 luokkahuonetta, iso liikuntasali ja keittiö. Oppilaita 0-9 -luokilla on yhteensä 7, noin puolella heistä on ilmainen koulukuljetus koko koulun ajan. Opettajina 3 täysin pätevää opettajaa. Lisäksi keittäjä. Kouluterveydenhoitaja on paikalla yhden päivän joka toinen viikko.
Kommentit (23)
korruptotunutta touhua,tuossa koulussa.kolme opettajaa,ja oma rehtori.kunta maksaa.
Yksilöllistä opetusta eikä kiusaamisongelmia.
Eikä ole lopetusuhan alla ainakaan 10 vuoteen.
Kallis, mutta välttämätön palvelu. Seuraavaksi lähin koulu on pahimmillaan 150 km:n päässä.
Mutta en sitten tiennytkään. Tuollaisia on ilmeisesti muuallakin.
Oma keittäjä tarvitaan siksi, että on pikkuisen liian pitkä matka kuljettaa 150 km ruokaa lämpimänä sieltä kunnan keskuskeittiöstä niin kuin muille kouluille.
Yksi syy suureen henkilökuntamäärään voi olla myös saamenkielisyys, juuri tuossa kylässä ehkä koltankieli.
Asuntolassa asuminen voisi olla toinen vaihtoehto. Minä vaan luulen, että asuntolaelämä koululaisille ei tule palaamaan niin pitkään aikaan, kun päättämässä on sitä ikäluokkaa, joka on itse asuntolassa aikanaan asunut, kuten minä.
tuumaan että liekkö kaikkein kalliimmat opetustunnit koko maassa per oppilas.
Järkyttävältä kuulostaa. En haluaisi että lapseni olisi noin pienessä koulussa.
Hyvä että on tuollainen mahdollisuus.
korruptotunutta touhua,tuossa koulussa.kolme opettajaa,ja oma rehtori.kunta maksaa.
opetelkaa sanojen merkitykset. Korruptio tarkoittaa suomen kielessä lahjontaa. Muissa kielissä sillä on tämän merkityksen ohella muitakin, mutta ei suomessa.
kun peruskoulussa säästetään kaikessa.
Jos tuo henkilökuntamäärä olisi lapseni koulussa se tarkoittaisi että olisi yli 400.
On mahdollista, jos koulussa kaikki 0-9 lk oppilaat, he esim. jaettu 0-6 lk ja 7-9 lk ja jos kolttasaamea käydään opettamassa vielä, ei ehkä siis ihan koko aikaa nuo kolme opettajaa.
Välimatka seuraavaan kouluun jos on tosiaan 150km ei paljon vaihtoehtoja...
Ajattelisin että on lakkautusuhan alla jos oppilaita on noin vähän. En laskisi sen varaan että koulu säilyy.
Siihen ei kannata luottaa että luvataan koulun säilyvän, nykyään ei voi tietää edes kunnan säilymisestä. Eikö joissain paikoissa hoideta koulu jo webbikameroidenkin välityksellä. Ei kai tuossa koulussa mitään vikaa välttämättä, jos ei matka käy ihan mahdottomaksi. Peruskouluikäistä en itse päästäisi minnekkään asuntolaan, silloin muuttaisi koko perhe lähemmäs koulua.
Koulussa tulisi oppia myös sosiaalisuutta ja arvostamaan erilaisuutta, luomaan kaverisuhteita ja tulemaan toimeen kaikkien kanssa.
Luulisin, että kaikkea tuota ei opi koulussa, jossa on yhtä paljon lapsia kun meidän perheessä.
mutta kamala ihmiskato! Hui! Kait siihen joutuu vaan tottumaan.
Ei kovin maailmaa nähnyt ainakaan.
ettei 1.luokkalainen voi opiskella samoja asioita kuin 9.luokkalainen
Mihin tuommoisessa koulussa tarvitaan kolmea opettajaa?
ettei 1.luokkalainen voi opiskella samoja asioita kuin 9.luokkalainen
Mihin tuommoisessa koulussa tarvitaan kolmea opettajaa?
Luulis et kohta tuo koulu lakkautetaan?
Missä tuo koulu on?
ja meininki sen mukaista. Kaksi opea riittäis hyvin, mutta enempikin käy, kun kunta maksaa, ja miksi ei maksais, kun opet ovat lasten vanhempia tai kunnanpäättäjien puolisoita.
Sisäsiittoiselta se kuulostaa.
Voi olla aikamoinen shokki siirtyä tuollaisesta koulusta toiselle asteelle. Opetus tosin on luultavasti melko yksilöllistä. Tuntuu vähän resurssien haaskaukselta keittäjä ja viikottainen kouluterkkari...
Mua kanssa kiinnostaa tietää mistä tällainen koulu löytyy? Jostain tosi syrjäisestä paikasta?
Eikä ole lopetusuhan alla ainakaan 10 vuoteen.
Kallis, mutta välttämätön palvelu. Seuraavaksi lähin koulu on pahimmillaan 150 km:n päässä.