Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseni menee isänsä (exäni) avokin lapsen kaverisynttäreille huomenna. Ei isäviikonloppu, joten..

Vierailija
13.08.2010 |

Pitääkö minun ostaa synttärilahja, vai onko se isän hommia? Isä hakee lapsensa sinne huomenna, joten minun ei tarvitse viedä, poikaa, haen vaan sitten kotiin. Ostanko pojalle lahjan mukaan vietäväksi, vai onko isän homma hankkia lahja jonka lapsi voi synttärisankarille viedä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olisin varmaan yhteydessä lapsen isään / pistäisin lapsen kysymään isältä, kuka hankkii lahjan. Lapsesta saattaa olla ikävää, jos hänellä ei ole antaa lahjaa. Vaikka toisaalta kyllä ei meillä lapset osta sisarilleen synttärilahjoja - osallistuvat kuitenkin synttäreille (kaikki kun ovat alle 8-vuotiaita)...

Vierailija
2/16 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tää on hölmö kysymys, mutta jos isän on tarkoitus hakea lapsi juuri ennen synttäreitä, niin missä välissä he ehtisivät käydä lahjan etsimässä? Minusta tuossa on kovin vähän aikaa. Mulle on aina ollut kasvatuksellisesti tärkeää se, että lapset on olleet mukana etsimässä sopivaa lahjaa sellaisille synttäreille, mihin ovat menossa, miettineet mistä kaveri tykkäisi, mitä se voi maksaa ja ovat siis "oikeasti" sen lahjan antajia.

Lisäksi mä epäilen että jos mun exän nyxän lapsella olisi synttärit niin mä olisin ehkä vähän tavallistakin tarkempi siitä, että kukaan ei vaan pääse kuvittelemaan mun suhtautuvan mitenkään ynseästi siihen lapseen. joten haluaisin olla mukana lahjaa hakiessa ja varmistaisin,että mun lapsellani olisi (hyvä) lahja annettavanaan.

Mut soittaisin silti lapsen isälle. Jos lahja onkin jo hankittuna, riittäisi varmaan että te sun lapsen kanssa askartelette jonkun kortin tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupat ovat lauantainakin auki. Isä tietää mistä toinen lapsi tykkää, minä en tunne lasta.

Kysyin kyllä lapselta mistä poika tykkää, vastaus oli pelit, pojalla on kolme pelikonsolia. Ei sovi mun budjettiin...

ap

Vierailija
4/16 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voinette sopia asiasta? Jos vaikka hankitte pojan kanssa yhdessä kortin ja isä lahjan. Tai annat pojan mukaan sopivaksi katsomasi rahasumman (mulla se on yleensä 10e), jolla isä ja poika voivat hakea lahjan. Isä voi toki laittaa pottiin halutessaan lisää, jolloin pelikin voisi olla mahdollinen.

Vierailija
5/16 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isä maksaa elatusmaksut niin sitten sinun kuuluu maksaa se lahja niistä elatusmaksurahoista.

Vierailija
6/16 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ostaa

Vierailija
7/16 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sit sun lapsi olisi siellä tyhjin käsin? Mua nolottaisi jo sekin, että joku ajattelisi, että mä ehkä en haluais ostaa lahjaa, vaikka sellainen olisikin.

Vierailija
8/16 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen veljen lapset ole käyneet lastemme syntteriellä tai nuorimmaisen kastejuhlassa. Se on ollutkin lahjasta kiinni. HArmittaa kun sukujuhlia jää serkuilta väliin kun ne vietetään "väärällä" viikolla. Lapset kuitenkin asuvat lähes naapurissa olivat sitten siällään tai äidillään.

Vierailija
9/16 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään koskaan vie enkä hae tällaisilta synttäreiltä, vaan isä hoitaa ne kokonaan.

Vierailija
10/16 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synttärit on vähän sama kuin veisi huvipuistoon. Ei sellaisiakaan kuluja elareilla kuitata.

Jos isä maksaa elatusmaksut niin sitten sinun kuuluu maksaa se lahja niistä elatusmaksurahoista.

Vierailija
11/16 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synttärit on vähän sama kuin veisi huvipuistoon. Ei sellaisiakaan kuluja elareilla kuitata.

toiseen kutsutaan, toiseen halutaan mennä muuten

Vierailija
12/16 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos on kyse isän tuttavien syntymäpäivistä, jonne isä vie, niin ei silloin äidillä ole velvollisuutta hommata lahjaakaan.

Vierailija
13/16 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö sua tosiaan nolota ajatus että sä ET ostais lahjaa ja sit sun lapsi olisi siellä tyhjin käsin? Mua nolottaisi jo sekin, että joku ajattelisi, että mä ehkä en haluais ostaa lahjaa, vaikka sellainen olisikin.

vaan siitä, että kumman "kuuluu" hankkia lahja. Sitäpaitsi miten jollekin voi tulla mieleen, ettei joku haluaisi ostaa lahjaa, vaikka sellaisen toisi? Ihan käsittämätön logiikka... en ainakaan itse ikinä ajattelisi mistään tai kenestäkään noin missään tilanteessa.

Vierailija
14/16 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten se voisi sopimatta olla molemmille itsestään selvää miten toimitte?? huhuu...vähän kommunikointia. ei se montaa lausetta vaadi.

Vierailija
15/16 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun suklaalevyn voi mukaan laittaa

Vierailija
16/16 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluuko "omalle" sisarukselle ostaa lahja??

Miehellä 2 lasta edellisestä liitosta ja en ole koskaan olettanut että lapset tuovat lahjaa.

Miksi pitäisi??!!

JOS itse haluavat jotain antaa sen saavat tehdä.