Synttärivieraiden kutsumisesta
Meillä on 5 v tytön synttärit. Olen laittanut vieraiden rajaksi 5 vierasta, mutta sanonut että vähemmänkin saa kutsua.
Hän haluaa kutsua päiväkodista 2 oikeasti hyvää kaveriaan + yhden muun ystävän naapurustosta (eri päiväkoti) + 2 6-v tyttöä (samassa ryhmässä olevaa), jotka oikeasti eivät ole mitään kivoja tyttöjä ja tytön kavereita, vaan vähän kiusanhenkiä, pilkkaavat jos vuotta nuorempi ei osaa kaikkea mitä he ja eivät paljon välitä tyttöni tunteista.
Antaisitteko kutsua noi? Motiivina tytölläni on päästä paremmin suosioon. Mutta jos eivät tuu, niin tiedän että tyttöni suree sitten. Tai jos juhlat eivät olekaan noiden nirppanokkaneitien mieleen, niin onko se sitten vaan sitä kiusaamista pahentava asia.
Ja tytöllä olisi pari muutakin kaveria, jotka aika varmaan tulisivat, jos saisivat kutsun (tästä lähitaloista). Toki voin laittaa päiväkotikutsuihin vastauspyyntöpäivän, ja jos nää nirppanokat eivät tule, niin naapurin tyttöjä voi kutsua sitten.
Plus ottakaahan kantaa päivään: oikea syntymäpäivä on perjantai ja ajattelin pitää noi kutsut silloin pe-iltana ja sukulaiskutsut lauantaina.
Kommentit (14)
Ja kutsuisitte ne nirppanokat ja ne kivat tytöt jotka ottaisit itse siihen tilalle... Harvapa ainakaan täällä noihin vp hommeleihin vastailee...
Perjantai-ilta ei kyllä olisi mun suosikki päivä juhlille, mutta jos ei mitään sovittua menoa ole, niin sitten meidän muksut voisi juhliin osallistua... Itse kutsuisin esim. lauantaina päivällä alkaen klo 13 noi muksut ja sitten klo 15 aikuiset.. Mutta tietysti kukin tavallaan =)
Itselläni nyt työn alla tokaluokkalaisen synttärit, jotka meinasin järjestää suoraan koulun jälkeen. Melko moni muu on täällä toteuttanut samaa mallia, koska välimatkojen takia kuljetukset ovat vähintäänkin rasittavia, ja suoraan koulun jälkeen vanhempien tarvitsee huolehtia kulkemisesta vain yhteen suuntaan.
mutta tytölle on, ja luulee rukka että tällä pääsee ystäväksi tai ainakin sellaiseksi, jolle ei naureskella (nämä 6 v:t tekee sitä usealle).
Olen koettanut puhua asiasta, että kannattaako yrittää väkisin, kun selvästi nuo ei tykkää hänestä?
ap
olla "nirppanokkaneitien" suosiossa, niin silloin heidät on ehdottomasti kutsuttava.
Itse tekisin lapselleni selväksi, että heidän suosiossaan oleminen ei ole mitenkään hienoa ja tavoiteltavaa. Kannustaisin luomaan hyvän ystävyyssuhteen mieluummin "hyviksiin" :)
selvästi nuo ei tykkää hänestä?
ette kutsu :)
-2
Mutta olen aina, muidenkin lasten kohdalla pitänt kiinni tästä vieras per täytetty vuosi-laskutavasta... Ei ne 2 lisävierasta silleen haittaa, mutta isommat jos tajuaa laskea nuo vieraat, kokee sen epäreiluksi.
Olisko la sitten parempi? Pe-iltana ei kovin monella ole harrastuksia. Jajaksaako tuon hulinan jälkeen heti uutta vierasryhmää.
Meillä kavereilla lyhyet välimatkat mutta sukulaisilla pidemmät.
Ja kutsuisitte ne nirppanokat ja ne kivat tytöt jotka ottaisit itse siihen tilalle... Harvapa ainakaan täällä noihin vp hommeleihin vastailee...
Perjantai-ilta ei kyllä olisi mun suosikki päivä juhlille, mutta jos ei mitään sovittua menoa ole, niin sitten meidän muksut voisi juhliin osallistua... Itse kutsuisin esim. lauantaina päivällä alkaen klo 13 noi muksut ja sitten klo 15 aikuiset.. Mutta tietysti kukin tavallaan =)
Itselläni nyt työn alla tokaluokkalaisen synttärit, jotka meinasin järjestää suoraan koulun jälkeen. Melko moni muu on täällä toteuttanut samaa mallia, koska välimatkojen takia kuljetukset ovat vähintäänkin rasittavia, ja suoraan koulun jälkeen vanhempien tarvitsee huolehtia kulkemisesta vain yhteen suuntaan.
Mutta toki lapset menevät jos mahdollista. Viikonloppu on vielä huonompi, varsinkin joku lauantai kello 15, kun sitten sen mukaan joutuu järjestämään kaiken.
Minä kutsuisin nuo kaikki. Siihen ei voi luottaa, että vp-pyyntöön vastataan. Ei täällä ainakaan vastaa kuin jotkut harvat. 
ne on tytön juhlat ja en oo aiemmin puuttunut vierasvalintoihin. Ja onko se aika pahaa curlingia jos nyt sitten kiellän sen takia, ettei tuu paha mieli.
Jollakin oli noita vp-juttuja. Jos ei vastaa, niin mä kysyn sitten uudestaan. Pitää saada tietää vierasmäärä ihan onginnankin takia.
ap
selvästi nuo ei tykkää hänestä?
ette kutsu :)-2
Meillä siis 3 lasta ja aina oon saanut selville montako tulee synttäreille, kun olen laittanut vp:n. Vanhemmmat ovat siis vastanneet tekstarilla, soittaneet tai sanoneet kun nähdään vaikka päiväkodin pihalla. Nyt koululaisilla sanovat asianomaiselle.
Joten en usko että on ongelma. Täällä ilmeisesti on tapana vastata tuleeko vai ei.
Ja onko se aika pahaa curlingia jos nyt sitten kiellän sen takia, ettei tuu paha mieli.
curlingia on se, jos annat tytön kutsua nuo ilkimykset siksi, ettei hänelle vaan tule paha mieli.
Vaikka ne ovat tytön synttärit, niin vanhempien tehtävä on ohjeistaa lasta näissä asioissa ja saat puuttua tähän asiaan jos koet tarvetta.
Tosi kivat synttärit varmaan tiedossa, jos siellä on kaksi kiusaajaa / tyhjännaurajaa..
-2
ja kun päiväkodissakin se synttäri otetaan esiin, niin musta luontevaa, että kutsut on silloin.
Tykkään siis jos mun lapsia on kutsuttu arki-illaksi kaverisynttäreille. Toki ikävää jos osuu joku harrastus päälle. Sitten on mietitty, meneekö harrastukseen vai synttäreille.
Mutta toki lapset menevät jos mahdollista. Viikonloppu on vielä huonompi, varsinkin joku lauantai kello 15, kun sitten sen mukaan joutuu järjestämään kaiken.
Minä kutsuisin nuo kaikki. Siihen ei voi luottaa, että vp-pyyntöön vastataan. Ei täällä ainakaan vastaa kuin jotkut harvat.
ja kun päiväkodissakin se synttäri otetaan esiin, niin musta luontevaa, että kutsut on silloin.
Tykkään siis jos mun lapsia on kutsuttu arki-illaksi kaverisynttäreille. Toki ikävää jos osuu joku harrastus päälle. Sitten on mietitty, meneekö harrastukseen vai synttäreille.
Arki-illat on hankalia, koska kaikilla on harrastuksia eivätkä sitten pääse juhliin. Lauantai myös paha ainakin meille ja monille muillekin eroperheille, koska lapset saattavat olla viikonloppuisin toisen vanhemman luona ja sitten jäävät juhlat väliin. Toisaalta myös lauantaisin on paljon harrastuksia, joten se on siksikin huonoksi havaittu vaihtoehto.
nyt sitten sanoi, että ei sitten kutsuta näitä kahta... pelkään just sitä että 2 siellä naureskelee pienemmilleen ja latistaa tunnelmaa (muut vieraat 4-5 v).
ap
Ja onko se aika pahaa curlingia jos nyt sitten kiellän sen takia, ettei tuu paha mieli.
curlingia on se, jos annat tytön kutsua nuo ilkimykset siksi, ettei hänelle vaan tule paha mieli.Vaikka ne ovat tytön synttärit, niin vanhempien tehtävä on ohjeistaa lasta näissä asioissa ja saat puuttua tähän asiaan jos koet tarvetta.
Tosi kivat synttärit varmaan tiedossa, jos siellä on kaksi kiusaajaa / tyhjännaurajaa..
-2
Meillä ei ole kuin 1 ilta/viikko harrastuksia, mutta silti sitä on vaikeaa ennakoida. Musta pe-ilta on ehkä vähiten harrastuksia. Ja kun se on nyt oikea päivä, niin se on nyt se.
La taas monet haluaa olla perheen kesken ja on just eroperheitä.
ap
Arki-illat on hankalia, koska kaikilla on harrastuksia eivätkä sitten pääse juhliin. Lauantai myös paha ainakin meille ja monille muillekin eroperheille, koska lapset saattavat olla viikonloppuisin toisen vanhemman luona ja sitten jäävät juhlat väliin. Toisaalta myös lauantaisin on paljon harrastuksia, joten se on siksikin huonoksi havaittu vaihtoehto.
olla "nirppanokkaneitien" suosiossa, niin silloin heidät on ehdottomasti kutsuttava.
Itse tekisin lapselleni selväksi, että heidän suosiossaan oleminen ei ole mitenkään hienoa ja tavoiteltavaa. Kannustaisin luomaan hyvän ystävyyssuhteen mieluummin "hyviksiin" :)