Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan oikeestiko tämä on liikaa "vaadittu" mieheltä?!?

Vierailija
13.08.2010 |

Meillä on kaksoset, jotka ovat nyt 4kk ikäisiä ja alan olla täysin kyllästynyt äitini kommenteihin miten muka rasitan liikaa työssäkäyvää miestäni ja tällä menolla kuulemma mieheni jättää minut hyvin pian.

Kaksosista toinen nukkuu päivät ja toinen yöt ja vaikka miten olen yrittänyt niin en ole heitä saanut samaan rytmiin. Omat uneni jää siis todella vähäisiksi ja tämän takia mieheni itse sanoi, että hän voisi ainakin kerran viikossa valvoa yön, jotta minä saan nukkua. Pyynnöstäni mies kuitenkin valvoi kaksi yötä. Näin mentiin reilu kuukausi. Sitten todettiin, että voisi olla järkevämpää tehdä niin, että toinen valvoo alkuyön ja toinen loppuyön ja viikonlopulla sitten toisen yön saan minä nukkua kokonaan ja toisen yön mies. Näin ollaan tehty nyt tähän asti. Toivottavasti saadaan kaksoset lähiaikoina samaan rytmiin, mutta niin kauan toimitaan näin. Lisäksi nyt jatkossa kaksosten kummit on luvanneet ottaa kaksoset yöksi kerran tai kaks kuukaudessa, että saadaan vähän hengähtää molemmat.

Olen äidilleni sanonut, että mieheni on itse sanonut, että haluaa auttaa kaksosten hoidossa/valvomisissa, mutta ei vaan tunnu menevän äidilleni jakeluun. Tai siis äitini mielestä mieheni ei ole oikeasti sitä tarkoittanut vaan sanonut mielikseni. Aina meillä kyläillessä äitini jaksaa toitottaa miten tulen jäämään yh:ksi ja se vasta rankkaa on jne.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisemmin varmaan ero tulisi, jos mies ei omasta halustaan huolimatta saisi osallistua arjen rankimpiin osiin (hoitaa osuuttaan valvomisesta).

Toinen olisi loppuun väsynyt ja katkera, toisella taas hirveä syyllisyydentunto ja turhautuminen, kun haluaisi auttaa ja toinen ei anna. Myöhemmin katkeruus, että ei kai se mun vikani ole, jos ei apu kelvannut.

Kun yhdessä selvitään tiukasta tilanteesta ja jaetaan rankka jakso jotenkin tasan, on helppo jatkaa eteenpäin. Syntyy positiivinen kokemus, teidän tiimi selviää vaikka mistä!

Omasta kokemuksesta sanoisin, että tärkeää tuntui olevan turvata kummallekin aikuiselle joka yö yksi tai edes useammassa jaksossa yhteensä neljän tunnin jakso nukkumiseen. Se 4h oli jonkinlainen minimi, jota vähemmällä on todella vaikea pärjätä.

Vierailija
2/40 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mielestäni mieheltä saa ja pitää vaatia, sehän juuri on miehisyyden ydinaluetta että saa olla perheessä tarpeellinen tuki ja turva, johon vaimo voi luottaa silloinkin kun muuten ei jaksa. Sellainen mies voi olla toki välillä väsynyt, mutta myös iloinen ja ylpeä itsestään.

Kauheaa, jos aikuinen mies parhaissa voimissaan on joku perheen erityinen paapomisen kohde, jota pitää erikseen varoa rasittamasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on teidän yhteiset lapset ja te heidät yhdessä hoidatte. Näin meilläkin tehdään! Älä välitä äitisi puheista, noi on noita vanhanajan uskomuksia että äiti hoitaa kodin ja mies tuo leivän pöytään eikä tee mitään muuta! Jatkakaa samaan malliin, jos tämä on teille hvä järjestely niin älkää antanko kenenkään muun siihen vaikuttaa :) tsemppiä ja toivotaan, että kaksoset löytävät saman rytmin! :)

Vierailija
4/40 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi elää jossain keskiajalla. Nykyisin miehet osallistuvat lasten hoitoon ihan yhtä paljon kuin äiditkin.

Vierailija
5/40 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo näyttää olevan liikaa vaadittu äidiltäsi...

Vierailija
6/40 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka töissä on päivisin. En minä vastaan laittanut, meillä on yksi vauva kohta puolivuotias ja nykyisin tehdään niin että viikonloppuna mies nukkuu pitkään lauantaiaamuna ja minä sunnuntaina ja hyvin toimii. Tyttäremme kun nousee aina ylös kukonlaulun aikaan.

Nostan todella teille kaksosten vanhemmille hattua! Työläs osaa olla yksikin vauva saatikka sitten kaksi. Onkos äitisi koskaan itse tarjoutunut hoitoavuksi tai valvomaan kaksosten kanssa. Laita ne äidillesi hoitoon yöksi sitten kunhan rupeavat hampaita saamaan...kjäh kjäh..

Vierailija
7/40 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina perjantai-lauantai välisen yön ja antoi mun nukkua aamulla niin pitkään kuin halusin. Meillä tuo toimi.

Vierailija
8/40 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on hienoa. Normaalia se ei ole. Sinulla on harvinaisen järkevä mies :)

Vierailija
9/40 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä 4kk ikäisiä vauvoja voisi jo opastaa ja ohjata nukkumaan yöllä ja valvomaan päivällä. Vaikka ovatkin kaksosia. Sillä tavalla teidän elämä helpottuisi vähitellen.

Vierailija
10/40 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuntemaan olonsa epävarmaksi...

Äitini ei ole auttanut pahemmin kaksosten hoidossa, joskus olen pyytänyt, mutta ei ole sopinut hänelle. Ja kun äitini on jo melko iäkäs ja iän mukana tullut sairauksia niin tuskin edes jaksaisi pitkään hoitaa kaksosia.

Niin ja kyllä ollaan nyt taas jonkin aikaa yritetty saada kaksosia edes jonkin verran samaan rytmiin, mutta edistystä ei ole tapahtunut kauheasti.

ap

kyllä 4kk ikäisiä vauvoja voisi jo opastaa ja ohjata nukkumaan yöllä ja valvomaan päivällä. Vaikka ovatkin kaksosia. Sillä tavalla teidän elämä helpottuisi vähitellen.

Vierailija
11/40 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina perjantai-lauantai välisen yön ja antoi mun nukkua aamulla niin pitkään kuin halusin. Meillä tuo toimi.

meidän perheessä minä en rasittanut miestäni tai ollut rasittamasta vaan mies teki oma-aloitteisesti osansa, kuten ap:n tapauksessakin. Toisissa perheissä isi ei ole äidin apulainen vaan se toinen vanhempi, mies, isä.

Vierailija
12/40 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisissa perheissä isi ei ole äidin apulainen vaan se toinen vanhempi, mies, isä.

Vierailija
13/40 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni valvoi kaks yötä. Tuo oli kuitenkin liian raskasta minulle, koska jouduin valvomaan useamman yön putkeen ja se verotti voimia ja toi univelkaa ja paljon. Tämä nykyinen systeemi toimii paremmin, koska molemmat saa nukkua yössä vähän eikä niin, että toinen joutuis koko yön valvomaan.

ap

Vierailija
14/40 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän perheessä minä en rasittanut miestäni tai ollut rasittamasta vaan mies teki oma-aloitteisesti osansa, kuten ap:n tapauksessakin. Toisissa perheissä isi ei ole äidin apulainen vaan se toinen vanhempi, mies, isä.

Mutta jos itse olisin se vanhempi joka kävisi päivät töissä ja valvoisi vielä yöt niin enpä tiedä kuinka jaksaisin. Ihailen niitä miehiä jotka jaksavat nukkumatta viikosta toiseeen. Jos minun mieheni olettaisi että minä tekisin niin, niin kyllä hermostuisin. Mielestäni miehen ja naisen uni on yhtä tärkeää. Mieskin on ihminen ja tärkeä itsessään. Ei pelkästään isänä vaan myös ihmisenä.

Vierailija
15/40 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos itse olisin se vanhempi joka kävisi päivät töissä ja valvoisi vielä yöt niin enpä tiedä kuinka jaksaisin. Ihailen niitä miehiä jotka jaksavat nukkumatta viikosta toiseeen. Jos minun mieheni olettaisi että minä tekisin niin, niin kyllä hermostuisin. Mielestäni miehen ja naisen uni on yhtä tärkeää. Mieskin on ihminen ja tärkeä itsessään. Ei pelkästään isänä vaan myös ihmisenä.

Kyseessä kylläkin 1-vuotias korvatulehduskierteessä olija ja olin yh.

En kyllä suoraan sanottuna ymmärrä, miten työssäkäynti olisi jotenkin haastavampaa kuin kahden 4-kuisen hoito kotona? Eli kyllä vanhemmat molemmat tarvitsisivat unta ja ovat onneksi löytäneet tavan, jolla molemmat saavat nukkua ainakin jonkin verran.

Vierailija
16/40 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli äitisi ei voi olla ihan varma, onko mies sanonut vai keksitkö itse.

Kaksosten äitinä muistutan, että alat olla rytmityksessä hiukan jo myöhässä. Oikeastiko teillä toisen lapsen kanssa leikitään öisin?

Vierailija
17/40 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kuinen valvoo yöt ja nukkuu päivät :O

Hohhoijaa, mahtaa tulla kivaa kun lapsi kasvaa leikki-ikäiseksi saati murkuksi jos tälle linjalle lähdette.

Vierailija
18/40 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos itse olisin se vanhempi joka kävisi päivät töissä ja valvoisi vielä yöt niin enpä tiedä kuinka jaksaisin. Ihailen niitä miehiä jotka jaksavat nukkumatta viikosta toiseeen.

eihän tuossa nyt ole siitä kyse että se mies valvoo AINA ja vaimo nukkuu, vaan siitä että tuota rääkkiä edes vähän tasapuolistetaan. Yleensähän se on niin, että vaimo tapetaan väsymyksellä ja mies porskuttaa vieressä.

Vierailija
19/40 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ei...

Ap ei missään sanonut, että lapset valvoisivat yöt ja nukkuisivat päivät. Vaan että heräilevät eri aikaan.

Meillä jo viisi (5) lasta on heräillyt yöllä vähintään vuoden ikään, osa pidempään. Osa useammin, osa vähemmän kertoja. (Yksi nukkui laitokselta lähtien yönsä klo 22-8 kahdella pienellä heräämisellä, pari valvoi aluksi illat.) Heräsipä heistä yksi peräti kolme- ja puolivuotiaaksi asti öiseen aikaan. (Kauheaa!)

Ja kas: leikki-ikäisenä ja murkkuna ei ole ollut suuria haasteita. Kun ei tuo nukkumisen rytmittäminen katsos liity siihen.

Vierailija
20/40 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ei...

Ap ei missään sanonut, että lapset valvoisivat yöt ja nukkuisivat päivät. Vaan että heräilevät eri aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi