Tiedän jo nyt, että en tule pääsemään huomisesta tentistä läpi
Naapuri kolistellut ja älämöinyt yläkerrassa aina, kun yritän lukea. En saa nukuttuakaan, kun huudattaa televisiota. En edes yritä lukea tänään. Heräsin television ääneen ja nyt olen niin väsynyt, että en muistaisi mitään.
Kommentit (20)
Joo ei sinusta mihinkään ole, se on selvä. Ja tekosyy että naapuri katseli televisiota on typerä. Mutta älä välitä, tarvitaanhan tulevaisuudessakin julkisten vessojen siivoojia.
Käy kumminkin kokeilemassa se tentti. Nuku nyt, ja paahda sen jälkeen tärkeimpiä asioita tai yleiskatsausta.
Sitten suosittelen korvatulppien hankkimista. Onnea!
No mene hetkeksi nukkumaan ja sitten uudestaan lukemaan. Etkö voi mennä esim kirjaston lukusaliin?
Ja jätä vauva-palstalla roikkuminen kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Käy kumminkin kokeilemassa se tentti. Nuku nyt, ja paahda sen jälkeen tärkeimpiä asioita tai yleiskatsausta.
Sitten suosittelen korvatulppien hankkimista. Onnea!
Tentti pitäisi saada läpi, että pääsee harjoitteluun ja muutenkin nuo asiat osata. Korvatulpat eivät eristä tarpeeksi ja tuntuvat epämukavilta korvissa, jollon en saa nukuttua. En pysty sukkiakaan käyttämään tai en saa unta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No mene hetkeksi nukkumaan ja sitten uudestaan lukemaan. Etkö voi mennä esim kirjaston lukusaliin?
Ja jätä vauva-palstalla roikkuminen kokonaan.
Televisio pauhaa koko ajan. Naapuri kolistelee pitkälle yöhön ja aloittaa taas aikaisin aamulla.
Ap
Jos olet lukenut yhtään tai ollut hereillä luennoilla, mene kokeilemaan onneasi tentissä. Olen itse yllättänyt itseni monta kertaa kun olen meinannut viime hetkillä perua koko tentin, mutta mennyt sittenkin ja päässyt heittämällä läpi.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet lukenut yhtään tai ollut hereillä luennoilla, mene kokeilemaan onneasi tentissä. Olen itse yllättänyt itseni monta kertaa kun olen meinannut viime hetkillä perua koko tentin, mutta mennyt sittenkin ja päässyt heittämällä läpi.
Olen lukenut, mutta tässä univajeessa mikään ei jää päähän. Enkä kuule lauseita loppuun yms. naapurin kolistelun takia. Nytkin kävelee norsukävelyä yläkerrassa. Tämä on sen verran vaikea tentti, että tuurilla ei tule läpi pääsemään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut, mutta tässä univajeessa mikään ei jää päähän. Enkä kuule lauseita loppuun yms. naapurin kolistelun takia. Nytkin kävelee norsukävelyä yläkerrassa. Tämä on sen verran vaikea tentti, että tuurilla ei tule läpi pääsemään.
Ap
Menin yleensä itse tenttiin nukkumatta, sillä jätin lukemisen aina viime tinkaan. Vaikka aivot olivat solmussa ja sumussa, tentissä adrenaliini hoitaa sen että saatat pärjätäkin ihan hyvin. Sen jälkeen tulee kyllä totaalinen romahdus, mutta sitten ei muuta kuin päikkäreille.
Mikset lue jossain muualla kuin kotona? Naapurilla on ihan täysi oikeus kävellä asunnossaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Menin yleensä itse tenttiin nukkumatta, sillä jätin lukemisen aina viime tinkaan. Vaikka aivot olivat solmussa ja sumussa, tentissä adrenaliini hoitaa sen että saatat pärjätäkin ihan hyvin. Sen jälkeen tulee kyllä totaalinen romahdus, mutta sitten ei muuta kuin päikkäreille.
Mikset lue jossain muualla kuin kotona? Naapurilla on ihan täysi oikeus kävellä asunnossaan.
Muualla nyt olisi vielä enemmän häiriötekijöitä. Olisipa varaa omaan kotiin, mutta ei varmaan tule koskaan olemaan tätä menoa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Muualla nyt olisi vielä enemmän häiriötekijöitä. Olisipa varaa omaan kotiin, mutta ei varmaan tule koskaan olemaan tätä menoa.
Ap
No sitten en osaa neuvoa jos tarvitset jonkun äänityhjiön pystyäksesi keskittymään. Ehkä sitä voi kuitenkin harjoitella. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut korvatulpista?
Vastasin kysymykseen jo aiemmin. Lisäksi eivät eristä ääntä kokonaan ja päinvastoin korostavat ääntä.
Ap
Jos tärkeä tentti on huomenna olet varmasti opiskellut jo viikkoja ja osaat asiat.
Ymmärrän hyvin tuon metelöinnin. Sitä ei pidä vähätellä. Jos vaan voisin, niin asuisin pienessä omakotitalossa metsän keskellä. Metsän äänet ei haittaa, ei myrskyt, eikä murakat. Mutta naapureiden jatkuvat ovien paukkumiset, korkeaääniset kolinat, huudot, itkut ja raivarit saa mielenterveyteni rakoilemaan.
Suosittelen laadukkaita vastamelukuulokkeita. Laadukkaat vaimentaa hyvin ja tuntuvat mukavilta korvissa. Halvemmat painaa usein korvia liikaa jo tunnin käytön jälkeen ja vastameluvaimennus on epämiellyttävän kuuloista.
En itsekään pysty käyttämään korvatulppia, kokeiltu monia erilaisia ja korvat kipeytyy vartissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut korvatulpista?
Vastasin kysymykseen jo aiemmin. Lisäksi eivät eristä ääntä kokonaan ja päinvastoin korostavat ääntä.
Ap
Kokeile naputtelua (tapping solution). Siinä naputellaan ylävartalon pisteitä ja keskitytään ärsyttävään asiaan. Sen pitäisi jotenkin auttaa pääsemään eroon siitä ärsytyksestä. Googlella löytyy ilmaisia videoita ja ohjeita sen käyttöön etkä tarvitse siihen muuta kuin kätesi.
Me muutettiin moottoritien vieressä olevaan asuntoon ja se melu teki minut hulluksi. Liikenteen ääni ei ollut voimakas, mutta se kuului jokaiseen huoneeseen koko ajan. Mä olen vielä vähän ääniherkkä, niin mä meinasin oikeasti saada slaagin siitä. Aloin miettimään, että se ei ole oikeastaan se melu, joka mua häiritsee, koska se ääni oli aika hiljainen. Meillä on esimerkiksi mekaanisia kelloja kotona, jotka naksuttavat koko ajan enkä mä huomaa niitä ollenkaan, ellen kiinnitä niihin huomiota. Ja se liikenteen ääni oli varmaan samaa tasoa kuin kello ellei vähän hiljaisempi. Mä naputtelin sitä ärsytystä ahkerasti eli melkein aina kun mä huomasin sen ja ärsyynnyin. Muutamassa päivässä se ärsytys väheni huomattavasti ja nyt en huomaa sitä, ellen kiinnitä siihen huomiota.
up