Käsi ylös jokainen, joka USKOO Antti Heikkilän juttuja? Perustelisitko myös, miksi uskot jos uskot.
Kommentit (26)
Kertoisitko myös koulutustaustasi - musta tuntuu että näillä on yhteys... t. ei-ap
Toki mitään ei pidä purematta niellä, siksi tuo "suurin osa".
Koulutukseltani olen FM.
Heti kun aloin noudattaa hänen oppejaan sillä saralla, kevenin rivakkaa vauhtia 15 kilon verran. Mikään guru hän ei minulle ole, välillä hän vaikuttaa minusta lievästi sanottuna vauhkolta, mutta kuten sanottu, hänen oppinsa ruokavalion suhteen kevensi kehoani ja poisti yhden mielipahan aiheen elämästäni.
terv. filosofian maisteri (mikäli koulutusta nyt edelleen halutaan tiedustella)
monikin asia, esim. aurinkovoiteet/ ihosyöpä. Myös ruoan vaikutus ihmisen terveyteen. Olen alkanut muuttamaan ruokavaliota enenpi luomuun ja vähemmän käsiteltyyn häntä kuunneltuani.
Meni AP:n ennusteet pieleen, kun matalasti kouluttautuneiden sijaan tästä tulikon korkeasti kouluttautuneiden pino.
Olen perehtynyt vähähiilihydraattiseen ruokavalioon muidenkin kuin Heikkilän kirjojen mukaan ja testannut ruokavaliota itselläni jo kolmen vuoden ajan. Veriarvoistani on tullut loistavia ja olen laihtunut normaalipainoiseksi. Tosin syön hiilihydraatteja vielä vähemmän kuin Heikkilä suosittelee. Monista muistakin, rokotus-, lisäaine- yms. asioista, olen hänen kanssaan samaa mieltä.
Koulutukseltani olen luokanopettaja (KM).
Meni AP:n ennusteet pieleen, kun matalasti kouluttautuneiden sijaan tästä tulikon korkeasti kouluttautuneiden pino.
Ja eipä tuo koulutustaso tunnu aina järjenjuoksun kanssa korreloivan (vrt. kidnappaajajuristit ja ufouskovaiset lääkärit)
ap
Olen aiemminkin tästä kertonut, mutta appeni, joka söi aiemmin virallisterveellisesti ( paljon hiilareita, pottua, riisiä, leipää,) käytti rasvatonta maitoa, ja muita kevyttuotteita, ei liikaa alkoholia, ei syönyt herkkuja jne. "parani" Heikkilän opeilla.
HUolimatta hoikkuudesta ja runsaasta liikunnasta sekä tosiaan "terveellisestä" ruokavaliosta, apella oli 65-v iässä metabolinen oireyhtymä, eli korkea verenpaine, alkava aikuisiän diabetes ja korkea kolesteroli. Ja kun muutti ruokavalionsa Heikkilän oppien mukaan, pääsi kaikista lääkityksistä eroon.
Voihan sitä paskana pitää, mutta aika toimivaa paskaa on.
Suurimmaksi osaksi olen samaa mieltä hänen kanssaan.
Lastentarhanopettaja
Ja eipä tuo koulutustaso tunnu aina järjenjuoksun kanssa korreloivan (vrt. kidnappaajajuristit ja ufouskovaiset lääkärit) ap
tai laittamaan linkin tieteelliseen tutkimukseen, josta käy ilmi että ufoja ei ole olemassa? ;)
mutta olen joistain asioista hänen kanssaan samoilla linjoilla. Yleisesti ottaen pidän häntä jotenkin "vastarannan kiiskinä joka asiassa" ja vähän jopa "salaliittoteoreettikona", mutta joissain hänen jutuissaan on ihan perääkin.
Itse olen myös sillä linjoilla, että lääkkeitä määrätään ja syödään liikaa ja liian helposti.
Ja tuossa ruokavaliojutussakin näyttää "virallisterveellinen ruokavalio" seuraavan VHH-ruokavalion oppeja.. http://yle.fi/uutiset/teksti/terveys_ja_hyvinvointi/2010/08/sokeri_on_s…
Ja koulutus on insinööri.
uskova lisää :)
Juurihan kesän korvalla julkaistiin joku tutkimus, joissa suurin osa markkinoilla olevista aurinkovoiteista todettiin sisältävän syöpää aiheuttavia aineita. Vain muistaakseni 8 aurinkovoidemerkkiä luokiteltiin turvallisiksi. Ja tämä tutkimus oli ihan lääketieteellinen tutkimus.
Itse suosin auringon välttelyä tai jos on pakko olla auringossa, pukeudun ihon peittäviin vaaleisiin vaatteisiin. Alle 2-vuotiaillehan ei suositella aurinkovoiteiden käyttöä kun vain pakon edessä. Tämä juuri noiden rasvojen korkeiden kemikalipitoisuuksien vuoksi.
Muu, kuin luomuruoka sisältää tuholaismyrkkyjä. Tämä on täysin faktatietoa. Eräässä dokumentissa, joka näytettiin talvella (nimi "myrkyttynyt kehomme"), toimittajan verestä löytyi yli sataa eri tuholaismyrkkyä!! Ja suurin osa näistä on saavutettu syömällä ruokaa-aineita, jotka on käsitelty tuholaismyrkyillä.
A. Heikkilän ruokavalio-ohjeet ovat toimivia ja ainakin itse sain pudotettua painoni normaaliksi hänen oppiensa avulla. Nyky-yhteiskunta on hyllyvän läski, vaikka tarjolla on kaikenmaailman light-tuotteita. Ennenvanhaan ihmiset olivat terveempiä syömällä voita ja juomalla punaista maitoa.
Farmaseutti
Uskon että hänellä on paljonkin tietämystä ruoka-asioissa, yksi syy uskoa häntä on myös se että itse olen huomannut samoja oireita kuin hän potilaillaan jotka ovat syöneet tietyllä tavalla jne. Lisäksi virallisterveelliseen linjaan vaikuttaa ennenkaikkea RAHA, joten en usko että Heikkilä ihan tuulesta tempoo väitteitään virallisten suositusten suhteen...on ollut monesti oikeassa ennen kollegojaan.
Hänen kirjansa ovat aika...erikoisesti...kirjoitettuja, niissä paistaa läpi vähän liikaa se mutu ja kansankieli. Mutta silti ovat täynnä asiaa!
ja moneen muuhunkin samasta aiheesta kirjoittaneeseen, onhan noita, ulkomailla nyt enemmänkin.
Aluksi se oli musta aika huuhaata, mutta nyt kun olen ihan oikeasti asiaa tutkinut ja lukenut, enkä pelkästään Heikkilän sanomisia niin pakko myöntää että kusetukselta tuntuu se mitä meille on vuosikausia opetettu ja syötetty, pistää vihaksi!
Niin ja ihan kokki olen, diettikokin ammattitutkinnonkin suorittanut, ne opit voikin sitten vetää pöntöstä alas tätänykyä.
*viiittaaaa*
Aina kun mietin jotain asiaa, että näinhän se pitää olla.. Käyn tarkistamassa hänen blogiaan ja kas, kas.. Ihan samoilla linjoilla ollaan.. : )