Mies suositteli minua painumaan hevon v*ttuun...
Olen jo aikaisemmin ilmoittanut, että en jaksa meillä yövieraita.
Hänen 79v äitinsä olisi kuitenkin tulossa puolentoista viikon päästä muutamaksi yöksi.
Mieheni sisko hakee äidin meille.
Miehen sisko asuu pk-seudulla, äiti Savossa ja me kaakossa.
Meillä on aina kireä tunnelma kun miehen sisko majailee öitä täällä ja levittelee itsensä tähän kämppään.
Mekään emme oikeasti mahtuisi tässä asumaan ja täällä on lattiatilaakin vain polkujen verran.
Minä en jaksa esittää ystävällistä montaa tuntia.
Meillä on varma välirikko tulossa jos joudun ihan oikeasti olemaan silloin täällä.
Olen jo sanonut miehelle, että yksi asia on jätettävä pois.
Joko yövieraat, minä tai tämä peräreikiön kokoinen kämppä.
Tuo kokonainen yhtälö ei vaan toimi.
Kun aloin ääneen mietiskelemään, että kukahan "adoptoisi" minut siksi aikaa,
niin mies suuttui ja totesi:
"Veri on vettä sakeampaa ja sinä voit painua vaikka hevon v*ttuun!"
Ilmeisesti hän ei tarkoittanut sitä väliaikaiseksi...
Kyse taitaa lähinnä olla siitä, että anoppi tahtoisi olla lapsenlapsensa kanssa.
Sopii minulle oikein hyvin. Mikäs siinä.
Pakkoko minua on siihen sotkea???
Mies voisi aivan hyvin pakata ipanan autoon ja mennä sinne Savoon.
Ilmeisesti hän ei kuitenkaan jaksaisi hoitaa lastaan paria päivää ilman minua.
Ärrrhhh.
Kommentit (38)
jos miehesi suhtautuisi yhta nuivasti sinun vanhempiisi?
Ajattele nyt vahan tilannetta vanhan aidinkin kannalta, kuinka tarkeaa hanelle on paasta viettamaan aikaa lapsenlapsen kanssa kun viela voi. Oletko tosiaan noin itsekas etta parista paivasta pitaa nostaa tuollainen meteli. Mummo on sen ikainen etta on varmaan elamansa aikana vieraillut kaiken kokoisissa ja nakoisissa tiloissa.
Nyt hymy naamalle ja toivotat mummon tervetulleeksi ja pidat hyvaa huolta hanesta ne pari paivaa. Vierailun jalkeen voit sitten ruveta miettimaan mika suhteessasi oikeasti mattaa ja selvittamaan sita miehesi kanssa.
Eli meillä ei ole kuivaushuonetta.
Ulkona on tasan yksi pitkä naru, enkä minä edes yletä siihen.
Lisäksi siellä on niin paljon lintuja, että varmasti olisi vaatteet töhkässä.
Meillä on 3h+k ja 4 asukasta.
Kuulostaa reilulta, muttamutta... tämä on huonon suunnittelun mestariteos.
Eteinen ja keittiöön vievä tila haukkaavat n. 12m2.
Silti eteisessä on yhteensä 9 reikää! Eli mihin laitat vaikka naulakon?
Lastenhuoneessa mahtuu olemaan 2 sänkyä, pieni pöytä ja kirjahylly.
Lisäksi siinä keskellä on n. 3m2 leikkitilaa.
Meidän makkarissa on sänky, lipasto ja vaatekaapit.
Siinä mahtuu juuri kulkemaan sängylle ja kaapeille.
Keittiössä on normaalikaapistot ja 4h ruokapöytä. Lisäksi jokaisella seinällä on reikä (2 ikkunaa ja 2 ovea).
Olkkarissa on meidän tietsikkapöydät (ei puhettakaan yhteisestä koneesta)
ja normaalit olkkarin kalusteet. Joskus pyykkiteline vie sen ainoan "suuremman" tilan.
Siinäpä se meidän kämppä olikin. Ainiin, tietysti 1m2 vessa...
Alakerrassa (kylmässä ja homeisessa) on saunatilat.
Saunaan ja pesuhuoneeseen mahtuu max. 2 ihmistä kerrallaan.
Turha haaveillakaan perhesaunomisesta...
Koko talon neliöitä en tiedä, mutta pieni on.
t: ap
Meitä on 3 (vanhemmat+yläkoululainen) ja asutaan 44 neliön kaksiossa. Ahdasta on, mutta silti mahdutaan. Meille mahtuu jopa yövieraita. Joskus mun sisko ja äiti tuli vierailulle muutamaksi päiväksi ja hyvin mahduttiin.
Asenteesta se on kiinni.
On minulla varaa myöntää se fakta.
Mitäs nyt tehdään?
En vain näe tarpeeksi positiivisia asioita tässä tapauksessa.
Mummi näkee ipanan, pappa ei. Hän ei pysty/jaksa enää matkustaa tänne asti.
Minä en jaksa huolehtia anopin aikataulujen mukaisista asioista.
Eikä siinä mitään, hän on ihan mukava henkilö, mutta yövierailu on jo liikaa.
Me olemme käyneet heillä n. 1-2kk välein siellä Savossa. Ihan ok.
Mikä estää miestä menemästä sinne yökylään?
Siellä saa levittää sohvan ja lapselle on matkasänky...
rakkaat äidit, että kun lapsenne kasvavat aikuisiksi, ette vaan tunge heidän luokseen kylään!! Ette nimittäin ole yhtään sen toivotumpia vieraita kuin ovat nyt teidän anoppinnekaan.
rakkaat äidit, että kun lapsenne kasvavat aikuisiksi, ette vaan tunge heidän luokseen kylään!! Ette nimittäin ole yhtään sen toivotumpia vieraita kuin ovat nyt teidän anoppinnekaan.
ei kyllä minnekään muuallekaan.
Jos kerran tilaa on vähän, niin että hermoja kiristää. Tulisivat sitten päivällä/illalla kyläilemään tai te menisitte vaikka jonnekin ulos syömään tai puistoon tms. Kiitos muuten nauruista "peräreikiön kokoinen kämppä".
aviomies siis toivotti henkiseen kotiin, jota hän kasvoillaan esittää aamusta iltaan.
vaan tämä on vain ja ainoastaan mieheni ja hänen siskonsa "projekti".
Pitänee vain ottaa ommoo lommoo ja lähteä aina sopivasti moottoripyöräilemään...
Siinähän vierähtääkin kivasti iltaan asti...
En aio laittaa tikkua ristiin asian eteen.
Tehkööt p*rkele kun ovat keksineetkin!!!
Kyllä mullakin tulee pienessä asunnossa ahtaanpaikankammo, enkä sellaisessa suostuisi asumaan. Miksi ihmeessä mies ei halua muuttaa? Luulisi hänellekin olevan helpompaa jos emännän hermo ei ole kireällä koko ajan, saisi vaikka oman tietokonehuoneen jonne paeta hurjaa akkaa ja kakaroita.
Eräs mies sanoi minulle kerran, että koti on naisen pesä ja jos nainen ei ole siihen tyytyväinen tehdään muutoksia tai vaihdetaan koti niin kauan että pesä on kohdillaan. Olen tässä samaa mieltä. Kuinkahan monet kerrat avioliittot on olleet kriisissä sen takia että se yhteinen koti on perseestä. Voi siinä yrittää tsempata ja purra hammasta, mutta väkisinkin se pitkällä aikavälillä rassaa suhdetta.
Voisitko tulla meille latelemaan nuo totuudet miehelleni??? Pliis!
Ei kuulemma ole varaa ostaa isompaa taloa.
Hän ei suostu enää kuuna kullan valkeana ottamaan asuntolainaa.
Tämä mineriittikioski on jo valmiiksi maksettu ja säästöjäkin voisi irrottaa muutaman kymppitonnin.
Silti ei. Kun ei niin ei. Ei suostu edes siihen, että minä ottaisin itse sitä lainaa vaikka 30ke.
Tämä talo on nyt 50v vanha, eli alkaa esim. katto ja putkistot olla jatkoajalla.
Alakerran lattiassa kasvaa hattaraa ja lämmin vesi ei meinaa riittää iltaan asti (ainakaan talvella).
Mies aikoo pitää talon ja laittaa tarvittaessa akan vaihtoon. Näin on sanonut ihan tosissaan.
Sanokaa nyt edes, että tämä on terveysriski...
http://www.aijaa.com/v.php?i=6452118.jpg
Tuossa kuvassa näkyy pyykkikoneen letkut, jotka menevät "kätevästi" saunan ovesta.
mutta miten toimia: mies sinne kylään tai sinä muualle siksi aikaa vierailemaan, turha siellä kärvistellä. Tiedätte aikuisina miten vierailut vaikuttaa ja aikuisina osaatte ratkaista asian.
Soita kiireesti 112 ja sano, että miehesi hourii, hakekaa pois. Erokin kannattaa ottaa.
mitäs jos ap siivoaisit edes joskus... niin ei kasvaisi sieniä lattianraoissa.
niin päättäisin jäädä heille kylään vielä viikoksi, asettamaan parisuhde kuntoon.
luulen että sekin olisi naama norsunvitulla valittavalle ap:lle ihan liikaa vaivaa...