Kuinka pitkään sulla säilyy tulppaanit maljakossa kauniina?
Itse en saa kestämään puoltatoista viikkoa pitempään. Parhaiten olen saanut säilymään, jos voi laittaa lunta maljakkoon parin päivän välein.
Kommentit (17)
Minulla ei ole maljakossa tulppaaneja.
Kaavi pakkasesta jäähileet maljakkoon.
Viikon, se on mun mielestä jo ihan kiitettävä tulos.
Leikkaan pituutta vähän väliä
Vaihdan veden joka päivä ( kerää bakteereja)
Vien kellariin yöksi
Oma hommansa tossa on mutta tuoreet tulppaanit on säilyny yli 2 vkoa
Vierailija kirjoitti:
Eikö jää aja samaa asiaa kun lumi?
Miksi käyttää jäätä, jos lunta on saatavilla? Lumi on luonnollisempaa tulppaanille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi käyttää jäätä, jos lunta on saatavilla? Lumi on luonnollisempaa tulppaanille.
No ap sanoi, jos on lunta saatavilla. Oletan, että lumet on sulanu pois.
Aivan juurisyy on tulppaanien laatu. Ja nyt ei kyllä enää taida olla tulppaanin sesonkikaan enää. Parhaimmillaan ne kai ovat helmi-maaliskuussa.
Olen saanut säilymään yli kaksi viikkoa kyllä. Jätin yöksi ne keittiön ikkunalaudalle ja ikkunan auki. Tyvien leikkaus sillon tällöin.
ei tulppujen tarvii kestää kuin muutama päivä, hirvee työ viedä varastoon viileään ja kuka niitä siellä käy kattelemassa, tehkää kuin mun mutsi, sillä tuoreet kukat jääkaapin ovessa ja jos joku tulee nostaa hetkeksi esiin, vaistomaisesti joskus vienyt saamansa tulpaanit jääkaapiin ennen kuin vieraat ehtivät lähteä.
käytännössä ei juurikaan näe niitä.
Vierailija kirjoitti:
ei tulppujen tarvii kestää kuin muutama päivä, hirvee työ viedä varastoon viileään ja kuka niitä siellä käy kattelemassa, tehkää kuin mun mutsi, sillä tuoreet kukat jääkaapin ovessa ja jos joku tulee nostaa hetkeksi esiin, vaistomaisesti joskus vienyt saamansa tulpaanit jääkaapiin ennen kuin vieraat ehtivät lähteä.
käytännössä ei juurikaan näe niitä.
Itse ostan kukkia omaksi iloksi.
Mä jätän ulko-oven raolleen et siinä vieressä on viileässä, ei tänne peräkylälle kuitenkaan kukaan yöllä tule, joskus eteiseen tulee lunta.
Kannattaa leikata välillä uudet imupinnat varsiin ja ripaus sokeria veteen jos alkavat nahistua.
Kestää niin kauan kun jaksan katsoa. Kyllästyin kikkailemaan aitojen kanssa ja siirryin tekokukkiin.
Olin iloinen kun pääsiäisenä kestivät 7 päivää. Leikkasin kolmesti uudet imupinnat ja vaihdoin veden. Satuin näkemään tuubissa neuvon, että uusiin tulppaaneihin pistetään neulalla reikä nupun alapuolelle varteen, että vesi pääsee nousemaan sinne asti. Myös jääpaloja laittoi veteen.
Kolme viikkoa! Ihan ennätys, laitoin ne tosi kylmälle ikkunalaudella, lasia vain yksi kerros.
Ikinä ei ole näin kauaa kestäneet, toivon, että menevät vielä pääsiäisenkin yli.