Uusioperhekuviot: Miten esittelitte uuden miesystävän ensikertaa lapsille?
Pohjustitteko jotenkin tapaamista ja kutsuitteko miestä äidin kaveriksi vai miksi?
Kommentit (6)
Onhan se varmaan silti aika hämmentävää asua nyt pensasaidan toisella puolella ja seurata entisen talon elämää vierestä...
15 vuotta sitten, muuten. Silloin 4- ja 6-vuotiaat lapset tykkäsivät kovasti. Mies tuli syömään ja leikki sen jälkeen 4-vuotiaan kanssa legoilla lastenhuoneen lattialla. Jäi elävästi mieleen 4-vuotiaan kommentti tuon jälkeen: "se sun kaveri on kiva, se voisi tulla toisenkin kerran leikkimään" :-)
No tuli leikkimään useammankin kerran ;-). Nyt on oltu kohta 14 vuotta naimisissa ja yhteisiä lapsia on 3.
Minusta paras tapa esitellä on kodin ulkopuolella jonkin kivan tekemisen yhteydessä. Eikä siinä tarvitse esitellä miestä miksikään, sanoo vain nimen: Hei, tässä on Jari. Mennäänkö porukalla...
esittelin miehen kaverinani. Käytiin yhdessä laskemassa mäkeä ja sitten meille juomaan lämmintä. :) Ei lapsi sitä ihmetellyt.
Kun mies alkoi jäädä yökylään, tein melko pitkäksi aikaa pedin olohuoneen lattialle (oma sänkyni myös olohuoneessa) ja sanoin että hän jää yöksi ettei tarvitse elokuvan jälkeen lähteä kotiin kävelemään. Eipä ihmetellyt tuotakaan. (Yö me tosin nukuttiin mun sängyssä, kunnes aamuyöstä hän hipsi takaisin patjalle... ;) )
Jossain vaiheessa sitten asiat jo luontevasti etenivät, aloimme osoittamaan hellyyttä kotona toisillemme ja patja hävisi lattialta, ei siinä enää tarvinnut lapselle selitellä. Hyvin on ottanut vastaan. :)
nykyisen mieheni "yllättäen" leikkipuistossa.esittelin ystävänäni. Mentiin vielä yhdessä kahville. lapset olivat 2 ja 3v. Itse tapasin mieheni 5v lapsen kahvilassa, jossa leikkipaikka. Minut esiteltiin isän ystävänä ja lapsi sai rauhassa minua "tarkkailla" leikin lomasta ja tulla sitten yhdessä kahvittelemaan. Kaikkien tapaamiset ja suhteet siitä lähtien sujuneet oikein mallikkaasti. Perheneuvolassa minulle eron jälkeen neuvottiinkin, että aikanaan uusi kumppani kannatta ensin esitellä ns.puolueettomalla maaperällä.
olen tavannut nyt sen, jota ilman en osaa olla.. ja pitäisi esitellä mies 9v pojalle.. miten??
kahville viikonloppuna? Mitä kerron etukäteen? Äitin kaveri??