Milloin se on yleistynyt, että annetaan kolme etunimeä?
Tuntuu, että oman ikäpolveni ihmisistä suurimmalla osalla on vain kaksi etunimeä.
Nykyään näyttää olevan enemmän sääntö kuin poikkeus, että annetaan kolme. Itse en antaisi lapselle kolmea, kuulostaa... tuhlaukselta tai muuten vaan hassulta, jos on kolme nimeä.
Olen 60-luvun lopulla syntynyt.
Kommentit (25)
Kyllä on käytännössä hankalaa jos on kolme etunimeä. Täyttelet sitten virallisia lomakkeita ja kirjoitat joka paikkaan kolme nimeä, joista vain yhtä käytetään. Sotkuja ennustan, monissa virallisissa hakemuksissa ja nettilomakkeissa tai lentolipuissa ei edes kenttä riitä noin monelle nimelle, vaikka vaaditaan täsmälleen kun passissa. Kyllä kahdessakin nimessä on ihan riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on käytännössä hankalaa jos on kolme etunimeä. Täyttelet sitten virallisia lomakkeita ja kirjoitat joka paikkaan kolme nimeä, joista vain yhtä käytetään. Sotkuja ennustan, monissa virallisissa hakemuksissa ja nettilomakkeissa tai lentolipuissa ei edes kenttä riitä noin monelle nimelle, vaikka vaaditaan täsmälleen kun passissa. Kyllä kahdessakin nimessä on ihan riittävästi.
Ennustus ei vastaa historiaa. Ei nimittäin ole ollut ikinä ongelmia.
Mulla on 3 etunimeä. Oon syntynyt 2004.
Vanhemmat ovat syntyneet 50-luvulla. Isällä on kolme etunimeä, äidillä kaksi. Siskolla on myös kaksi etunimeä ja minulla kolme. Olemme syntyneet 70-luvun lopussa ja 80-luvun alussa. Oletin, että molemmat ratkaisut ovat suunnilleen yhtä yleisiä.
Olen 80-luvun alussa syntynyt ja luokallani oli kyllä monta, joilla oli kolme nimeä. Luulin, että se on ihan tavallista. Minulla ja sisaruksillani on kaikilla kolme nimeä. Ja niitä kaikkiahan voi käyttää ja olen käyttänytkin eri elämänvaiheissa, eivät siis ole mitään turhakkeita.