Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4,5-vuotias poikani ei tahdo iltarukousta, pitäisikö lukeminen lopettaa?

Vierailija
12.08.2010 |

8-vuotiaalle esikoiselleni iltarukous on aina ollut tosi tärkeä ja rakas, mutta pienempi poikani ei ole koskaantykännyt ko. rutiinista.

Emme ole kovin uskonnollinen perhe, joulukirkko ja juhlapyhinä muutama sana jumalasta. Olisiko aika lopettaa iltarukouksen lukeminen pienemmälle?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi ei halua että rukoillaan?

Onko tilanne jossa rukous luetaan positiivinen vai negatiivinen?

Vierailija
2/14 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltarukous, pään silittelyä, hieman lepertelyä ja hyvän yön toivotukset.

Tosin siinä mielessä negatiivinen, että eihän lapset vapaaehtoisesti nukkumaan mene.. :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hänen ole pakko rukoilla, mutta että äiti rukoilee nyt tässä sänkysi reunalla rukouksen kuitenkin ja sitten teet niin :) Luulen että jossain vaiheessa lapsi tulee taas mukaan.

Vierailija
4/14 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue ennemmin vaikka oikeita satuja

Vierailija
5/14 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hänen ole pakko rukoilla, mutta että äiti rukoilee nyt tässä sänkysi reunalla rukouksen kuitenkin ja sitten teet niin :) Luulen että jossain vaiheessa lapsi tulee taas mukaan.

Vierailija
6/14 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue ennemmin vaikka oikeita satuja

Vierailija
7/14 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykännyt siitä lapsena. Siitä tuli kuitenkin pakko. En uskaltanut nukahtaa ennen kuin olin lukenut rukouksen. Vieläkin ahdistaa ajatus iltarukouksesta. Ei se tuo kaikille turvallisuuden tunnetta!

Vierailija
8/14 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykännyt siitä lapsena. Siitä tuli kuitenkin pakko. En uskaltanut nukahtaa ennen kuin olin lukenut rukouksen. Vieläkin ahdistaa ajatus iltarukouksesta. Ei se tuo kaikille turvallisuuden tunnetta!

Oli vielä pakko luetella kaikki mahdolliset, joita piti siunata. Jos joku olisi unohtunut ja jos tälle olisi tapahtunut jotain pahaa, olisin ollut syyllinen tapahtumaan :( aivan järkyttävä vastuu pienelle lapselle. Olin muistaakseni ekalla tai tokalla luokalla, kun päätin lopettaa rukoilun.

Vierailija
9/14 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettaa tollasta paskaa lapsilleen.

Vierailija
10/14 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyyliin "tee sinä mitä teet mutta äiti tässä nyt rukoilee". Sinähän voit rukoilla sitten vaikka omassa huoneessasi jos haluat lapsesi "puolesta" rukoilla.

Vierailija
11/14 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos aivopesun ja pakottamisen sijaan kunnioittaisit lapsesi toivetta?

Vierailija
12/14 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos aivopesun ja pakottamisen sijaan kunnioittaisit lapsesi toivetta?

Vierailija
13/14 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi luette iltarukouksen, jos sanot, että ette ole kovin uskonnollinen perhe? Mun mielestä tuo on aika pahanlaatuista aivopesua, että lapsi pakotetaan rukoilemaan.

Vierailija
14/14 |
12.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...samanlaista syyllisyyttä opin minäkin kantamaan. Olen viimein eronnut kirkosta.

Oli vielä pakko luetella kaikki mahdolliset, joita piti siunata. Jos joku olisi unohtunut ja jos tälle olisi tapahtunut jotain pahaa, olisin ollut syyllinen tapahtumaan :( aivan järkyttävä vastuu pienelle lapselle. Olin muistaakseni ekalla tai tokalla luokalla, kun päätin lopettaa rukoilun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan