4. poikalapsi. Miten kestän ihmisten puheet, kun voivottelevat kun ei tullu tyttöä?
Ne, jotka onnittelee, niin tuntuu, että ettivät niin sanoja, ikäänku pitäs valitella.
Kommentit (19)
kun olen yli 10 vuotta niitä joutunut kuuntelemaan ja keksimään muka-leppoisia vastauksia. Ihan kuin mun kolme poikaani ois joetnki viallisia! Otettaisiinko sekin vain small talkina tms, jos alkaisin moittimaan toisten lapsia?
tyyliin, onko pojissa jotain vikaa? Minua taas pommitetaan kun meillä on kaksi poikaa ja yksi tyttö ja neljäs syntyy pian että oispa se tyttö niin olisi yhtä monta kumpaakin merkkiä....haloo! Kunhan on terve, muulla ei niin väliä. Ja tässä kun on ollut koko raskauden ajan huolta vauvan terveydestä niin tuommoinen jhuokailu tuntuu lähes vittuilulta. Ja toisekseen muita on kummastuttanut suuresti se ettemme ole kysyneet lähes viikottaisista ultraääänistä huolimatta sukupuolta...ärsyttää.
tyttäriä, ja nyt sitten ilman muuta oletetaan että nykyinen raskaus on olemassa siksi että tulisi poika. Jotta "isällekin tulisi viimein lapsi". Tai että "suku jatkuisi"! Pidä siinä sitten naama peruslukemilla.
Mua ei kiinnosta pätkääkään mitä ihmiset minusta tai perheestäni ajattelevat. Mitä ihmeen väliä sillä on? Taitaa olla sulla huono itsetunto kun pitää omia lapsiansa hävetä.
Tuo vauva kotiin ja sano että tervetuloa katsomaan VAUVAA. Ja sano että sukupuolta ette kerro sillä ette halua tyttöjenhurrausylistyksiä tai poikienmollausvalitteluja, vaan ihan pelkkiä onnitteluja ihanasta pienestä vauvastanne.
Sitten kun vieraat ovat nähneet lapsen, kerro vasta jälkeenäpäin sukupuoli.
Rakastan heitä ylpeesti tietysti jo siksi, että ovat MUN. Lisäksi ovat erinomaisia muutenki :) Mutta vuosien suunsoiton seurauksena rupee olemaan tarpeeksi! Jos joku haluaa ja saa lapsen, niin miksei se ihmisille riitä?? Mua ainakaan vaivaa yhtään, minkä merkkisiä muitten lapset on, oon ilonen, jos haluavat ja saavat. Eikö olisi kiva pukea vaaleanpunaiseen ja pitseihin? Miksi; pian sille vmäiselle diivalle ei kelpaa mikää. Kauheet paineet luodaan pienelle tytölle, mitäs sitte, jos se ei olekkaan kiltti prinsessa, joka tykkää kodinhoidosta yms.
pitäähän seitsemän veljestä olla!
Suomessa kun asutaan.
...on kuulemma sen takia 5 tyttöä, kun ollaan niin epätoivoisesti yritetty sitä poikaa... :-)
niin sinuna ihan katsoisin silmiin ja kysyisin, että miksi projisoivat tunteet sinuun. Ja miksi kuvittelevat sinun tuntevan niin. Toisaalta, jos sinä olisit edes hieman halunnut tyttöä, niin voisit tokaista, että tottakai olisi ollut ihan kiva saada tyttökin, mutta pojat ovat aivan ihania, eikä heissä ole mitään vikaan, joten voivottelu on aivan turhaa.
nyt saan kuulla kuinka me vihdoinkin saatiin tyttö.
Yhtä ärsyttävää se on kuulla kuin voivottelut kolmannen pojan kohdalla.
Tottakai mä rakastan meidän tyttöä yli kaiken ja nyt kun se on olen tosi onnellinen siitä, mutta yhtä lailla olisin ollut onnellinen 4. pojasta ja se on joillekkin aivan käsittämätöntä.
Vielä kun jätetään lastenteko tähän niin nyt kaikki kuvittelee vielä enemmän että ollaan vaan jotain tyttöä yritetty.
Ja ikävä kyllä anoppi on pahin.
Tai neljä tyttöä sen puoleen. Olen ylpeä kundisarjastasi!
miten mahtavaa on kun on tupa täynnä komeita miehiä. Ja valitteluihin vaan mesoat että miten ihanaa kun tuli poika jota toivoittekin kun edellisetkin ovat osoittautuneet niin kivoiksi.
Ja voidaan se sanoakin. Meillä on neljä tyttöä. En tarkoita sillä silti että tytöt olis jotenkin huonoja. Jos olis neljä poikaa niin yhtälailla toivoisin tyttöä. Olis kiva kun olis kumpaakin sorttia.
Ne, jotka onnittelee, niin tuntuu, että ettivät niin sanoja, ikäänku pitäs valitella.
Jumankekka, jotkuu ei saa lapsia ollenkaa kaikista yrityksistä ym. huolimatta ja joku viittii vinkuu kakaralaumankeskellä ku ei tullu tyttöööö!
Juu ja itselläni on yksi lapsi,tyytyväinen siihen. Tuttavarerheissä on paljon pariskuntia, joille ei ole suotu sitä yhtäkään.
missä vaiheessa ei sitte yleisesti olekkaan enää suotavaa valittaa sukupuolesta? Kun vanhat vanhemmat saa vihdoin lapsen? Kaverilleni ei ainakaan kukaa ole tullut ehdottelemaan pikkusisarusta, kun ovt jo yli 40v esikoisen saatuaan. Toivotellaanko lapsettomuushoidoissa käyville, että kunpa nyt saisitte sitä ja tätä?
missä vaiheessa ei sitte yleisesti olekkaan enää suotavaa valittaa sukupuolesta? Kun vanhat vanhemmat saa vihdoin lapsen? Kaverilleni ei ainakaan kukaa ole tullut ehdottelemaan pikkusisarusta, kun ovt jo yli 40v esikoisen saatuaan. Toivotellaanko lapsettomuushoidoissa käyville, että kunpa nyt saisitte sitä ja tätä
Eikö mikään nykyään riitä? Ennen ainakin oli pääasia, että lapsi oli terve.
mä odotan neljättäni ja ku aikaisemmat on poikia, niin oon kyllä saanu kuulla, että ollaan vissiin tyttöä yritetty, oon vaan naureskeltu, että ei me olla erityisesti yritetty ollenkaan ;) Jätä ne omaan arvoonsa, ota onnittelut onnitteluina ja unohda niistä ikävät vivahteet. Pääasia, että itse iloitsette lapsesta.