Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Halveksin miestäni, koska hän ei "piikkikammonsa" vuoksi voi mennä luovuttamaan verta.

Vierailija
11.08.2010 |

Mitä mieltä oletteko? Onks toi teidän mielestänne hyvä syy? Musta ei ole - kyllä tollasesta pitäisi päästä yli tärkeän asian vuoksi.

Ihan luuseritouhua, sanon minä. Ja kyllä käyn itse luovuttamassa aina kun vain voin.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei sitten ole saanut avaran paikan kammoa sängyssä kanssasi.

Vierailija
2/57 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä luovuttanut verta, ja olen pian 40v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jättämässä miestäni tämän vuoksi, mutta musta toi nyt vaan on ... miten sen nyt sanoisia... epämiehekästä, luuseritouhua, kuten sanoin.

Ap

Vierailija
4/57 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ties vaikka joku jossain kuolee jonkun "piikkikammoisen" takia, kun ei saada tarpeeksi oikeantyyppistä verta.

Vierailija
5/57 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on belonefobia, ihan "diagnosoitu" sellainen. Silti käyn luovuttamassa verta niin usein kun mahdollista. Olen huomannut, että fobiani on jos ei nyt helpottanut niin tasoittunut verenluovutustavan myötä.

Verenluovutuksesta kieltäytymiseen on tasan yksi syy, ja se on on itsekkyys. Useimmat eivät vaan kehtaa sitä tunnustaa.

Vierailija
6/57 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja syyt ei muille kuulu, siinähän sitten halveksut minuakin. Ja piikkikammo on minunkin miehellä, mutta tositilanteessa sellanenkin unohtuu... Ei tulisi mieleenkään halveksua mun maailman ihaninta rakasta miestäni ja lasteni isää, koska ei piikille suostu. Kuinka muka voit elää ihmisen kanssa jota halveksit, häpeä.

Vierailija
7/57 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin sun miestä, ja sun lapsia. Varsinkin, jos sulla poikia.

Saako sinun mielestä mies pelätä mitään? Saako mies itkeä? Näyttää tunteensa muutoin?

Pelkäätkö/inhootko itse mitään? Esim rottia, hämähäkkejä, korkeita/ahtaita paikkoja, sukeltamista tm?

Vierailija
8/57 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on belonefobia, ihan "diagnosoitu" sellainen. Silti käyn luovuttamassa verta niin usein kun mahdollista. Olen huomannut, että fobiani on jos ei nyt helpottanut niin tasoittunut verenluovutustavan myötä.

Verenluovutuksesta kieltäytymiseen on tasan yksi syy, ja se on on itsekkyys. Useimmat eivät vaan kehtaa sitä tunnustaa.

Vierailija
9/57 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuoden takaisiin kokemuksiin eikä suostu edes menemään kokeilemaan.

Musta tollasen pitäisi kyllä olla vikana "verijonossa", jos vaikka tapahtuisi joku suuronnettomuus.

Ap

Vierailija
10/57 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt ihan noinkaan mene. Joidenkin veri ei kelpaa ja he tietävät sen, mutta eivät sitä halua joka tilaisuudessa erikseen selittää. Ja sitähän sinä et voi ulkonäöstää tietää, joten jätäpä tollanen "sormella osottelu".

Vierailija
11/57 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään noista mainitsemistasi. En nyt pidä sukeltamisesta, mutta todellakin voisin sukeltaa, jos sillä pelastaisin ihmishenkiä.

Kysehän on juuri siitä. Verestä on jatkuva pula, eikä hyväkuntoinen, nuori mies voi luovuttaa verta itsekkyyttään. Ja yhdelle kirjoittajalle: ei ole helppoa elää ihmisen kanssa, jota halveksii. Jos olisi, niin enhän tässä valittaisi. Meillä nyt on kuitenkin pienet lapset, joten en nyt eroa kuitenkaan tämän takia ota. Ja en tiennyt tätä ennen yhteenmenoa ja lapsia - tuli ilmi vasta joku aika sitten.

Vierailija
12/57 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnianarvoisa tohtori AV (aivot vapaalla!), kannattaisiko palata koulun penkille takaisin, jos noin luulet? :DD

Mites olis; alhainen hb, sairaudet, tatuointi jne.?

Vierailija
13/57 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäätkö/inhootko itse mitään? Esim rottia, hämähäkkejä, korkeita/ahtaita paikkoja, sukeltamista tm?

Verenluovutus on nopeasti ohitse; se neulan pisto erityisesti tuntuu pienen hetken verran. Luovutuksen seuraukset ovat kuitenkin valtavan suuret. Luovutettu veri voi jopa pelastaa hengen.

Pelätä saa (tietenkin), mutta jotain perspektiiviä asiaan!

Tämähän on sama kuin että sanoisi, ettei hammaslääkärissä tarvii käydä, jos pelottaa. Tai magneettikuvauksessa, jos on ahtaan paikan kammo. Build a bridge and get over it.

t. 6

Vierailija
14/57 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

provoihin mukaan aina vaan?

Vierailija
15/57 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnettomuuteen ja tarvitsisi verta? Mitä, jos kaikki olisivat yhtä mukavuudenhaluisia ja itsekkäitä kuin te?

Vierailija
16/57 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ei kelpaa verenluovuttajaksi, se on totta. Sellainen ihminen, joka saisi luovuttaa verta eikä sitä kuitenkaan tee omasta mukavuudenhalustaan, on itsekäs.

Vierailija
17/57 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

provoihin mukaan aina vaan?

tälläinen ihminen voi hyvinkin olla olemassa, halveksitaan täällä jopa vielä turhemmista asioista.

Vierailija
18/57 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnettomuuteen ja tarvitsisi verta? Mitä, jos kaikki olisivat yhtä mukavuudenhaluisia ja itsekkäitä kuin te?

Vierailija
19/57 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

piikkikammoisia" on ja jotkut halveksivat tällaisia ihmisiä, joten ongelma on täysin olemassa oleva.

Mikä tässä sinusta haiskahtaa provolle. Mihin et tässä asiassa usko: 1) piikkikammoisiin ihmisiin 2) siihen, että joku halveksisi heitä?

Vierailija
20/57 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

piikkikammoisia" on ja jotkut halveksivat tällaisia ihmisiä, joten ongelma on täysin olemassa oleva.

Mikä tässä sinusta haiskahtaa provolle. Mihin et tässä asiassa usko: 1) piikkikammoisiin ihmisiin 2) siihen, että joku halveksisi heitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä