Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen tv-sarja villitys, pitäisikö ruveta kontrolloimaan mitä saa katsoa?

Vierailija
11.08.2010 |

On nyt keksinyt tämän, että ostaa kaupasta halpoja tv-sarjojen ensimmäisiä tuotantokausia ( n. 10e kpl)

Omalla rahallaan ostaa, eli ei sinäänsä ole mikään ongelma, mutta olen miettinyt että eikö osa näistä sarjoista ole aika rajuja tuon ikäiselle (14v) ?

Nyt on ostanut mm.

- Heroes ( 1. ja 2. Kausi)

- Criminal Minds ( 1. ja 2. kausi)

- 24 ( 1. kausi)

- Lost ( 1, 2, 3, ja 4 kaudet)

- Tuho-osasto (1. kausi)

Onko ok. sarjoja tuon ikäiselle?? Melkein kaikissa on ikäraja 15v, mutta kyllähän ne on näköjään tuolle kaupassa noita myyneet.. Ja jos ei sovi noin nuorelle, niin mitäs minä teen? Takavarikoin boksit?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun pikaisesti tsekkasin digipoksin ohjelmatiedot, niin NCIS siellä huomenna klo 21 on eikä mitään Criminal Mindsia

Vierailija
22/35 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niuhoja, joiden mielestä Criminal Minds on erityisen raaka/väkivaltainen/muuten ihmisille pahasta; olen katsonut suurimman osan jaksoista, sopii oikein hyvin aikuisille ja varmasti useimmat 15-vuotiaat ovat sillä tasolla ajatusmaailmansa kanssa, ettei sarjan katsomisesta ole mitään haittaa. Monet selkeästi nuorille suunnatut sarjat ovat kyllä paljon pahempia.

Mutta, jos ne ei omille lapsille sovi jonkun mielestä, niin ei sovi sitten. Ei pidä antaa katsoa, jos lapsi on herkkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on oikeasti ihan sairas sarja ja siitä saa ERITTÄIN synkän maailmankuvan!

EN IKINÄ antaisi nuoren lapseni katsoa sellaista!

Vaan minut vietiin ihan pienenä synkkää isoon rakennukseen jossa rippui ristillä äijä joka oli naulattu siihen elävältä ja kyljestä valuivat veriset suolet pihalle.

Sanottiin että "uskotte sitten näin ja näin tai muuten kärsitte hirveitä tuskia määräämättömän pitkän ajan kuoltuanne...."

Tuo jo mikä on sairasta!

Vierailija
24/35 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehelläni on tuo 1. ja 2. kauden boxit ja olen nähnyt molemmat ja olen sitä mieltä, että yhdenkään 14 -vuotiaan ei tarvitse katsoa sarjaa, jossa jahdataan seksuaalisadisteja sarjamurhaajia ja murhaajia, jota kidnappaavat ja tappavat perheitä ym.

POIS POIS POIS!!!

Vierailija
25/35 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niuhoja, joiden mielestä Criminal Minds on erityisen raaka/väkivaltainen/muuten ihmisille pahasta; olen katsonut suurimman osan jaksoista, sopii oikein hyvin aikuisille ja varmasti useimmat 15-vuotiaat ovat sillä tasolla ajatusmaailmansa kanssa, ettei sarjan katsomisesta ole mitään haittaa. Monet selkeästi nuorille suunnatut sarjat ovat kyllä paljon pahempia. Mutta, jos ne ei omille lapsille sovi jonkun mielestä, niin ei sovi sitten. Ei pidä antaa katsoa, jos lapsi on herkkä.

tuotantokausien jaksoja ja tapahtumia.

Vierailija
26/35 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt taitaa suomessa tulla vasta 4. kausi..

Vierailija
27/35 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen katsonut samanikäisen kanssa jopa kauhuleffoja, mutta yhdessä ollaan katsottu ja traumoja ei ole jäänyt.

Vierailija
28/35 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

useampaa osaa peräjälkeen.

itse olen katsonut samanikäisen kanssa jopa kauhuleffoja, mutta yhdessä ollaan katsottu ja traumoja ei ole jäänyt.

Vierailija
29/35 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hoitaa koulun. -ap

Minusta kotitöistä ja koulun hoitamisesta ei todellakaan makseta mitään. Pitää hoitua muutenkin.

Vierailija
30/35 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 muistaa siis varmasti nähneensä jokaisen jakson jokaisesta tuotantokaudesta ja varmaan kaikista mahdollisista elämänsä aikana seuraamistaan sarjoista? Hyvä muisti sinulla, pakko sanoa.

Minä en muista olenko katsonut jokaisen jakson, en osta boxeina -tiesitkö muuten, että sarjaa näytetään muuallakin kuin suomessa, en edes muista minkäkielisenä olen mitäkin kautta ja jaksoja katsonut, mutta silti väitän ettei sarja ole erityisen raaka, tutustu vähän tarkemmin nuorten "suosikkisarjoihin" niin sinunkin silmäsi ehkä avautuvat.

Vierailija
31/35 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sarjojen töllöttäminen on ihan yhtä passivoivaa kuin telkkarin töllöttäminen. Siitä ei tosiaan ole harrastukseksi. Seurailisin ainakin, ettei sosiaalinen elämä, harrastukset ja ulkoilu kärsi tuosta sarjojen katsomisesta.

Vierailija
32/35 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tietenkään vanhempien tarvitse kontrolloida lastensa televisionkatselua. Ei tietenkään, mitä sä ap oikein edes kuvittelet...

Vierailija
33/35 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta ole liikaa.

-ap

Vierailija
34/35 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä silloin on päivittäin naama kiinni ruudussa.

Ja muuten, ei tuo teidän ylistämä tapposhownne aka Criminal Minds näköjään loppunutkaan.

Ärsyttää kun nelonen yhä pyörittää tuollaista sairasta paskaa.

Voisinpas lähettää palautetta sinne johdon puolelle.

Vierailija
35/35 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kävisi vaikka että yksi jakso viikossa, muuten tulee ihan liikaa telsun töllötystä jos sieltä muutakin vielä katsoo.