Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ekaluokkalaisella uudet farkut rikki, kuka maksaa uudet

Vierailija
11.08.2010 |

Poika tuli koulusta ja molemmissa housun polvissa oli reikä. Repussa oli open lappu että välitunnilla oli isompi poika tönäissyt meidän pojan asfaltille nurin. Voinko vaatia koulua korvaamaan uudet farkut vai miten se menee?

Ei noita enää viitsi kouluun laittaa. Vaatteita meillä kyllä riittää mutta harmitta vietävästi pojan puolesta jos heti ekapäivästä alkaa kiusaaminen. Pitäisiköhän soittaa täräyttää opelle

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika tuli koulusta ja molemmissa housun polvissa oli reikä. Repussa oli open lappu että välitunnilla oli isompi poika tönäissyt meidän pojan asfaltille nurin. Voinko vaatia koulua korvaamaan uudet farkut vai miten se menee? Ei noita enää viitsi kouluun laittaa. Vaatteita meillä kyllä riittää mutta harmitta vietävästi pojan puolesta jos heti ekapäivästä alkaa kiusaaminen. Pitäisiköhän soittaa täräyttää opelle

Soitin rehtorille asiasta ja se infosi mua että he eivät rikkoutuneita vaatteita korvaa, mun pitää ottaa sen tönäisijän vanhempiin yhteyttä ja sitä kautta sopia korvauksista.

Juu, en saanut koskaan yhtään mitään.

Muutenkin rehtori vähätteli koko hommaa vaikka lapsi kävi kättärillä röngtenissä tönäisyn takia. Oli kuulema ihan sellainen viaton tönäisy! Kiitti vaan!

Vierailija
42/52 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vanhempien tehtävä on ottaa kouluun yhteyttä ja selvittää asiaa open kanssa. Kai ope on jotain taphtumasta tietoinen kun on lapunkin pojan mukaan laittanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ihme että noita kiusaajia riittää, kun vanhempien asenteet tälläisiä.

"mitä poikasi teki", "älä nyt pienistä valita jne".

Varmasti on ollut pelottava ja uhkaava tilanne pienelle ekaluokkalaiselle jos isompi tönäissyt nurin, sattunutkin varmaan.

Millaisen kuvan lapsi saa koulumaailmasta, kuinka turvalliseksi hän olonsa tuntee jos vanhemmat viisveisaavat tapahtuneesta eikä kukaan puutu siihen.

Tottakai on kiusaamista jos tönitään nurin ja vielä pienempiään. Eihän se kiusaajakaan opi mitään jos asiaan ei puututa ja tuskin nyt ekaluokkalainen on mitenkään "itse aiheuttanut" tilannetta.

HALOO...

Kokemuksesta voin kertoa, että meillä ekaluokkalaisen pojan tönäisi asfalttiin kolmannella luokkalla ollut poika. Poika kaatui naamalleen, yläetuhammas poikki ja nenä murtui.

Olisiko mielestänne tämäkin pitänyt vaan painaa villaisella. Tilannehan oli täysin sama, meillä vaan hajosi kasvot farkkujen sijasta.

Otin yhteyttä koulun rehtoriin, koska opettaja puhui "pikku vahingosta joka on selvitetty poikien kanssa ja että tilanne oli ollut leikkiä".

Oman poikani mielestä siinä ei ollut mitään leikkiä, eikä asiaa oltu mitenkään sovittu. Opettaja oli isompia puhuttanut ja he olivat TIETENKIN sanoneet että leikkiä ja vahinko ja se oli opettajan mielestä siinä. Edes lääkäriin ei oltu poikaani toimitettu.

Itse vein koulun jälkeen lääkärille kun näin missä kunnossa kasvot oli.

Rehtori otti onneksi asian tosissaan. Koululla oli korvausvelvollisuus, joka muuten jatkuu vuosia, koska hampaissa saattaa ilmetä ongelmia myöhemmin. Lisäksi vaadin, että kyseisten poikien koteihin ollaan koulusta yhteydessä, jotta myös heidän vanhemmat tietävät tapahtuneesta.

Ilmeisesti toimet auttoivat, koska kiusaaminen loppui siihen ja kyseiset pojat jättivät lapseni sen jälkeen rauhaan.

mutta ilmanmuuta tälläiseen pitää puuttua heti, soitto kouluun ja vaikka nyt farkuista ei mitään korvausta saisikaan, niin kyllä tilanne muuten pitää selvittää.

Ihan jo pelkästään sen pienen koulutietään aloittavan ekaluokkalaisen mielenrauhan takia.

Vierailija
44/52 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne oli mennyt suunnilleen näin:

Välitunnilla isommat pojat olivat tulleet kiusoittelemaan ekaluokkalaisia "pikku pennuiksi". Poikani oli kivahtanut takaisin ettei ainakaan ole pikku pentu. Tämän jälkeen yksi pojista oli tönäissyt pojan maahan. Opettaja oli mennyt tapaukseen väliin heti tönimisen jälkeen ja laittoi viestiä kotiin

Vierailija
45/52 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos ei ole varaa ostaa uusia farkkuja niin miksei niitä voi korjata?

Vierailija
46/52 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne oli mennyt suunnilleen näin: Välitunnilla isommat pojat olivat tulleet kiusoittelemaan ekaluokkalaisia "pikku pennuiksi". Poikani oli kivahtanut takaisin ettei ainakaan ole pikku pentu. Tämän jälkeen yksi pojista oli tönäissyt pojan maahan. Opettaja oli mennyt tapaukseen väliin heti tönimisen jälkeen ja laittoi viestiä kotiin

meidän koulussa (Kirkkonummella) otetaan heti ekasta kiusaamistapauksesta yhetys kuraattoriin, reksiin+ vanhempiin ja oppilashuollossa käistellään tapahtuma. On vähentänyt huiomasti kiusaamista. pelkkä lappu kotiin ei ehkä mene edes perille tai monia vanhempia ei edes kiinnosta...Vaadi että kiusaaja joutuu myös vastuuseen teoistaan!!!!!

Vierailija
47/52 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen parempi - ja haukut hänet.

Ei koskaan kannata jättää hyvää tilaisuutta haukkua opettaja käyttämättä.

Vierailija
48/52 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vanhemmat ei saa käydä käsiksi lapseen.

Mutta silti hyväksytään, että isompi tönii ja lyö pienempää, koska riitaan tarvitaan aina kaksi.

Eli nää on näitä kiusaajien vanhempia, jotka on sitä mieltä, että minun lapsi ei tee mitään ja se on se kiusatun syy.

Vierailija
49/52 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne ei viedä kouluikäisiä röntgeniin.

Vierailija
50/52 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne ei viedä kouluikäisiä röntgeniin.

Tuskin me muuten oltaisiin siellä oltu. Että ihan turha väittää vastaan, tästä asiasta mä olen varma. Me mentiin kättärille kuvauksiin!

-43

Vierailija
51/52 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos 30 senttiä isompi mies tulisi ja vetäisi kumoon asfaltille niin, että vaatteet repeäisi. Sitten siihen päälle tulisi joku huutamaan, että miten itse provosoit tilanteet, että sinua täytyi lyödä. Olit varmaan niin sosiaalisesti kömpelö, että ansaitsit tuon.

Miksi kiusaajat saa hakata pienempiä, mutta esim. mies ei saa raiskata naista, joka kännissä kekkuloi minihame päällä.

että vanhemmat ei saa käydä käsiksi lapseen. Mutta silti hyväksytään, että isompi tönii ja lyö pienempää, koska riitaan tarvitaan aina kaksi. Eli nää on näitä kiusaajien vanhempia, jotka on sitä mieltä, että minun lapsi ei tee mitään ja se on se kiusatun syy.

Vierailija
52/52 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen parempi - ja haukut hänet.

Ei koskaan kannata jättää hyvää tilaisuutta haukkua opettaja käyttämättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan