Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on mökkeilyn tarkoitus? Mitä teet mökillä?

Vierailija
11.08.2010 |

Ihan vilpittömästi siis kyselen. Saimme mökin perintönä ja nyt on yritetty siellä olla. Mä yritän ja yritän tajuta, mitä ihanaa on siinä että saa viikonloput korjata, maalata, kitkeä, raivata, hakata halkoja, lämmittää vettä, tappaa kärpäsiä ym, enkä vaan ymmärrä. Sinä aikana kun ei ole noita tehtäviä, on vaan älyttömän tylsää.

Minulta on selvästi nyt hukassa se fiilis, johon muut mökkeilijät pääsee, kun niin iloisin mielin pakkaavat ja purkavat perhettää ja tavaroitaan autoihin joka perjantai, ja ilmoittavat onnellisina ja ylpeinä, että taas on koko kesä mökkeilty! Heidän täytyy tehdä siellä jotain kivaa ja merkityksellistä - jotain jota me ei olla hoksattu!

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun tähän ryhmään joka ei ymmärrä miksi lomaa pitäisi mennä viettämään kotiaan ankeampiin oloihin. Ilmeisesti minulla on kotona asiat "liian hyvin" :) Ikkunasta näkyy kivat maisemat, pihalla voi grillailla tai rakentaa terassia jos sellainen himo iskee.

Vierailija
42/47 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin se remppaaminenkin on harrastus. Mulla on tuttavapiirissä pariskunta, jotka ostavat vanhoja taloja, laittavat ne kuntoon ja asuvat jonkin aikaa. Sitten heille tulee olo, että ei ole mitään tekemistä ja katselevat kohta taas uuden talon, tai sitten mökin ja tekevät saman. Eivät he voittoa näillä kaupoilla tee, sillä remontit nielevät sen verran paljon rahaa. Minä tykkäisin itse laittaa jotain ihan tyhjästä, mutta mies on äärimmäisen laiska korjaamaan yhtään mitään ja ei minusta yksin sellaiseen ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uidaan, saunotaan, kalastetaan, marjastetaan, sienestetään, liikutaan muuten vaan luonnossa. Pelaillaan pelejä, luetaan ja vaan ollaan.

Rankin työ mitä joutuu tekemään, on veden kanto saunaan ja siinäkin matkaa vain 30 metriä.

Vierailija
44/47 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan kerrostalossa kaupungissa.

Mökillä on mukavaa se helppous mennä ulos ja sisälle lasten kanssa, aika pysähtyy, voi rauhassa kökkiä pihalla ja tutkia muurahaisten puuhia,laittaa viltti pihalle niin ollaan retkellä, jos ollaan pidemmällä matkalla mennään läheiselle huoltoasemalle pesemään pyykkiä. Pyykkien pesukin on lapsista jännittävää mökillä :)

Vierailija
45/47 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei mökillä keksi mielekästä tekemistä ja nauti niistä tekemisistä, nikn kannattaa myydä mökki. Ei kaikkien tarvitse olla mökki-ihmisiä, Suomessakaan.

Vierailija
46/47 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen aina Huvila & Huussi -ohjelmaa, jossa tehdään unelmapihoja, mutta.... kuka ne hoitaa? Ja miltä ne näyttää, kun metsästä alkaa roskat lennellä istutuksiin? Meillä on omakotitalo ja mökki (johon hallintaoikeus vanhemmilla ja he myös ylläpitävät sitä) on oltava maksimaallisen helppohoitoinen. Siinä perusharavoinnissa ja siistimisessä on ihan tarpeeksi duunia. Sisko (toinen omistaja) aina haaveilee, että laitettaisiin sinne hienot viheralueet ja pengerryksiä jne. Ensinnäkin rakentaminen maksaa maltaita ja toiseksi mä en ainakaan halua sinne toista työmaata. Paljon kivetyksiä, isot terassit, hyviä kuluneita polkuja ja loppu metsänpohjaa sopii mulle. Helppohoitoiset istutukset on kaikki mökin edessä ja ruukuissa, joten hoitamista ei juuri tarvi.

Mitä mökillä tehdään? Kuljetaan huonoissa vaatteissa ja niukissa läskit löllöen, kun kukaan ei näe. Uidaan, saunotaan, grillataan, luetaan ja puuhastellaan perusaskareita. Välillä soudellaan ja kalastellaan sekä katsellaan televisiota.

Vierailija
47/47 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä mökkipuuhista voi nauttiakin. Minusta ainakin on mukavaa tehdä pientä remppaa, maalata, kunnostaa, tuunata. Isompiin sitten hommataan ammattilaisia. Puutarhaa on mukava hoitaa ja rakennella ilman omakotialueen naapureiden ja ohikulkijoiden katseita. Nautin jopa polttopuiden teosta, kun saa hyvää kuivaa tavaraa liiteriin. Ja mökin ympäristössä retkeillään paljon, retkeilymaastot lähellä paremmat kuin kotosalla. Saunominen on mukavaa, kun pääsee järveen vilvoittelemaan. Järvellä myös soudellaan ihan muuten vaan, kalastetaan, käydään hiekkarannoilla. Sadesäällä voi lukea, tehdä käsitöitä, katsella telkkua, kuunnella musiikkia...