Olenko pessyt laminaattilattiaa väärin?
kun se on ruvennut kiiltämään rumasti ja pinta jotenkin kumma.
Kommentit (9)
Laminaattilattia kannattaa pestä siihen tarkoitetulla pesuaineella ja nihkeällä liinalla/mopilla, ei märällä.
siis ihan yleispuhdistusaineella, ajax, kiilto tms olen pessyt.
Käy ostamassa ihan laminaatti ainetta. Eiköhän se korjaannu vielä...
että laminaattilattiaa ei kannata pestä pesuaineilla vaan pelkällä vedellä. Ihmiset eivät osaa laittaa tarpeeksi vähää määrää pesuainetta ja siksi lattiat harmaantuvat.
Itse suihkutan hieman laimeaa pesuaineliuosta tahrakohtiin ja muuten pesen pelkällä vedellä.
lattia ja hyvänä pysyny ja tosiaan ainetta laitettu putelossa olevan ohjeen mukaan.
siis se lätkäistään vain varteen kiinni. Hyvältä näyttää.
Laminaattilattia pestään nimenomaan siihen tarkoitetulla aineella. Joka kaupasta löytyy. Helpointa on ostaa valmis suihke ja pestä lattia mikrokuitumopin ja aineen avulla. Itse pidän aina suihkepullossa valmiiksi laimennettua laminaatinpesuainetta. Puhdasta tulee!
etikkavedellä ( 2rkl väkiviinaetikkaa 1:ssä ämpärissä vettä) Liuottaa sitä kalvoa pois.
Mutta miten et tiennyt miten laminaattia hoidetaan? Ohjeita löytyy kaikkialta missä löytyy tietoa laminaatistakin.
saippua jättää laminaattiin ruman kalvon, tosin olen ymmärtänyt että pinnasta tulee silloin pikemminkin harmaa tuon kalvon takia..