Ajatteleeko kukaan abortoija että siinä menetetään
jo olemassa olevan lapsen sisko tai veli? (Jos siis perheessä on jo lapsi)
Kommentit (45)
Suru lapsesta kyllä, mutta parempi meille kaikille
jolle ei voi antaa tarvittavaa huolenpitoa kuin ottaa lapsi vastaan.
Tästä on nyt aikaa yli kolme viikkoa kun tein positiivisen raskaustestin. Olen syönyt kokoajan ehkäisypillereitä ja jopa tehnyt toukokuun lopulla raskaustestin joka näytti negatiivista. Oli suunnaton ihmetys tämän testin tulos, mutta jo siinä vaiheessa tiesin että raskaus on jo pitkällä. No ei muuta kuin lääkäriin joka kirjoitti hyväksynnän keskeytykselle ja lähetteen sairaalaan. Sairaalassa todettiin että raskaus jo yli 14vk joten Valviran lupaa hakemaan. Kaikki olettivat kokoajan että pysyn alkuperäisessä päätöksessä.
No valviralta tuli hyväksytty päätös, mutta en ollut enää varma haluanko tappaa lasteni sisarusta. Sanoivat sairaalasta että seuraavana päivänä voi tulla hakemaan tabletin joka aloittaa keskeytyksen, eivät edes ihmetelleet kun olin niin epävarma asiasta. No olin jo itkenyt tässä vaiheessa puolitoista viikkoa asiaa enkä osannut ajatella asiaa järkevästi kun mies seuraavana päivänä tuli kotiin ja sanoi että nyt tablettia hakemaan. Tiesin että en halua aborttia tehdä mutten jotenkin osannut tuoda asiaa esille. Sairaalassa käteeni annettiin tabletti ilman minkäänlaista kyselyä, ja minä nielaisin sen.
Yöllä heräsin omaan huutooni etten halua tappaa lastani. Ilmoitin sairaalaan etten tule keskeytyksen seuraavaan vaiheeseen ja he sanoivat että ultrataan ja katsotaan onko kaikki kunnossa. No kaikki näytti normaalilta ja pääsin kotiin. Sitten 15vk 4pv yöllä minulta meni lapsivedet ja jouduin sairaalaan. Kysyessäni että onko mitään mahdollista tehdä he sanoivat että lapsi on kuollut. Tuota en vieläkään usko. Pieni poikani syntyi tunti sairaalaan menon jälkeen. Tahdoin vain kuolla ja lähellä se oli koska pieni viaton lapseni olisi halunnut minut mukaansa.
Nyt tapahtumasta on kulunut n. 2 viikkoa eikä itkusta ja surusta tule loppua. Minulla on kaksi ihanaa lasta mutta jotenkin yölliset painajaiset ja raskaana olevien ystävien katselu on liikaa.
Kirjoituksella haluan tuoda ilmi asian että kyllä abortoijalla on tunteet, mutta harva haluaa kuunnella tai ottaa osaa suruun. Tiedän mitä olen menettänyt ja tekisin kaiken toisin jos voisin. Ei mene tuntiakaan etten tuntisi tuskaa asiasta, tämän asian kanssa on vaikea elää, kun miettii niitä pieniä varpaita ja sormia.
14 viikolla lääkkeellinen keskeytys, hohhoi...
Etippä tietoa ja soita vaikka lähimpään sairaalaan mutta myöhäinen raskaudenkeskeytys yli rv 12 tehdään lääkkeillä ja sikiön joutuu synyttämään. Mitens kuvittelet että tehdään lapsiko imetään pois?
ja epäitsekkyydestä jne. Ei se lapsi ilkeyttään ja itsestään sinne kohtuun tule. Eikö sitä epäitsekkyyttä voisi harrastaa jo ennen raskaaksituloa? Ja nyt joku alkaa paasata, että ehkäisy pettää. Pettäähän se joskus, mutta ei nyt sentään kovin usein. Ja toisaalta, jos vapaaehtoisesti yhdyntään alkaa, tiedostaa sen raskaaksi tulemisen riskin. Ja nyt joku alkaa taas paasata perustarpeista. Yhdyntä ei ole elintärkeä asia kenellekkään. Mutta ennenkaikkea ehkäisy kuntoon ja yläpää käyttöön.
Yhdyntä ei ole elintärkeä asia kenellekkään.
.
Seksi rinnastetaan esim. Maslowin tarvehierarkiassa ruokaan, juomaan ja uneen, siis määritellään perustarpeeksi.
Täällä on joskus joku todennut ettei kukaan ole kuollut seksin puutteeseen.
Olen ollut seksin puutteessa 9v miehestäni johtuvista syistä. Sinä aikana olen lihonut kymmeniä kiloja, koska korvaan seksin ruualla. Siis toisen perustarpeen toisella. Lääkärit paasaavat ruokailutottumuksista ja pelottelevat kuolemalla. Turhaan, koska syyt ovat syvemmällä.
Jos nyt syön ja syön ja saan sen vuoksi sairauksia, joihin kuolen, niin välillisesti kyllä kuolen seksin puutteeseen.
ja epäitsekkyydestä jne. Ei se lapsi ilkeyttään ja itsestään sinne kohtuun tule. Eikö sitä epäitsekkyyttä voisi harrastaa jo ennen raskaaksituloa? Ja nyt joku alkaa paasata, että ehkäisy pettää. Pettäähän se joskus, mutta ei nyt sentään kovin usein. Ja toisaalta, jos vapaaehtoisesti yhdyntään alkaa, tiedostaa sen raskaaksi tulemisen riskin. Ja nyt joku alkaa taas paasata perustarpeista. Yhdyntä ei ole elintärkeä asia kenellekkään. Mutta ennenkaikkea ehkäisy kuntoon ja yläpää käyttöön.
Ihminen ei valitettavasti elä parhaimmalla tavalla, ei millään tasolla.
Jokainen tietää, että kännissä ei mennä rattiin tai päin punaisia ajaminen on tuomittavaa. Varastella ei saisi..noh. Ihminen on vain ihminen.
Tiedät varmaan siivekäs, ettei kaikille sovi hormonit tai kierukkakaan?
kun akka ei anna. Pakko mennä vieraisiin.
Sama täällä: petetty nainen kertoo tarinaansa ja vastauksena, vittuakos et antanut ukolles.
kun ei hormonit tai kierukka sovi? Kierukoitakin on niin montaa mallia, että yleensä kyllä sopiva löytyy. Ennen oli laissa, että jos ei muu ehkäisy sovi saa sterilisaation. En tiedä onko vielä niin. Abortti ei missään tapauksessa saa olla ehkäisymenetelmä.
kun sen ekan pillerin on ottanut!
Seksin puute ei tapa ketään, mutta suojaamaton seksi tappaa. Onhan noita apuvälineitä, jos ei omat kädet riitä.
Seksin puute ei tapa ketään, mutta suojaamaton seksi tappaa. Onhan noita apuvälineitä, jos ei omat kädet riitä.
Siihen liittyy myös rakastetuksi tulemisen tarve
En arvannut että tekstini toisi näin paljon negatiivista palautetta. Halusin vain vastata alkuperäisen kirjottajan kysymykseen, se taisi olla liikaa joillekkin. Ja minä todella luotin nykypäivän ehkäisypillereihin. Toivon ettet koskaan harrasta seksiä, koska on mahdollisuus että sinulle käy kuin minulle.
Poistun palstalta koska tämä negatiivisuus on likaa, mutta toivon voimia kaikille niille jotka ovat olleet samassa tilanteessa kuin minä. Jokaisen on elettävä tekojensa mukaan ja kärsittävä seuraukset.
kun ei hormonit tai kierukka sovi? Kierukoitakin on niin montaa mallia, että yleensä kyllä sopiva löytyy. Ennen oli laissa, että jos ei muu ehkäisy sovi saa sterilisaation. En tiedä onko vielä niin. Abortti ei missään tapauksessa saa olla ehkäisymenetelmä.
Pettäähän se joskus, mutta ei nyt sentään kovin usein.
Eli prosentilla pettää. Siitä voi laskea miten monta kertaa pettää, jos vaikka miljoona naista ehkäisee. Monta.
ja antamista/saamista. Normaalissa parisuhteessa on seksiä.
Siinä ei ole mitään positiivista. Aborttilakia kun aikoinaan laadittiin ei ehkä arvattu, että sitä alettaisiin käyttää jälkiehkäisynä. Nyt sitten on vaikea enää muuttaa lakia tiukemmaksi. Aiheellista se kyllä olisi.
monesti, että olisiko siinä saatu terveempi poika tai tyttö.