Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatteleeko kukaan abortoija että siinä menetetään

Vierailija
10.08.2010 |

jo olemassa olevan lapsen sisko tai veli? (Jos siis perheessä on jo lapsi)

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luottamus ja seksi. Tosin ilman seksiäkin voi rakastaa. Rakkaan ihmisen kanssa harrastettavaan seksiin kuuluu myös vastuu ja tietoisuus raskaaksitulon mahdollisuudesta. Hyvin usein kuitenkin raskaaksi tullaan muusta kuin "rakkauseksistä". Ja hyvin usein näköjään raskaaksi tullaan välinpitämättömän asenteen vuoksi. Uskotaan, etteihän se yksi kerta ilman ehkäisyä voi mihinkään johtaa. Se uusi elämä, uusi ihminenkin olisi rakastava ja tunteva ja elävä ihminen. Kannattaa harkita tarkkaan onko se oma mielihyvä tärkeämpi asia kuin toisen ainutkertainen elämä. Ja käyttää sitä toistakin päätä.

Vierailija
22/45 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyntä ei ole elintärkeä asia kenellekkään. .

Seksi rinnastetaan esim. Maslowin tarvehierarkiassa ruokaan, juomaan ja uneen, siis määritellään perustarpeeksi. Täällä on joskus joku todennut ettei kukaan ole kuollut seksin puutteeseen. Olen ollut seksin puutteessa 9v miehestäni johtuvista syistä. Sinä aikana olen lihonut kymmeniä kiloja, koska korvaan seksin ruualla. Siis toisen perustarpeen toisella. Lääkärit paasaavat ruokailutottumuksista ja pelottelevat kuolemalla. Turhaan, koska syyt ovat syvemmällä. Jos nyt syön ja syön ja saan sen vuoksi sairauksia, joihin kuolen, niin välillisesti kyllä kuolen seksin puutteeseen.

ja kymmeniä eri funktioita (sen lapsen tekemisen ohella) ainakin naisten lehdissä julistetaan. Mietipä siinä sittem että ollako haluton nainen parisuhteessa vai harrastaa seksiä. Raskaaksitulon uhallakin. Joskus ehkäisy pettää eikä sopivan sellaisen löytyminenkään aina ole helppoa. Ei toki abortti ole ehkäostykeino, mutta kaipaisin naisilta hiukan solidaariuutta tässäkin asiassa. Kovinkaan moni ei huvikseen aborttia tee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanopas siivekäs, miksi itse painat tonnin? Kannattaisko harkita tarkkaan, onko se oma mielihyvä tärkeämpi asia kuin lapsesi ainutkertainen elämä. Ja jättää se jääkaapin ovi ja päässä oleva monttu avaamatta. Kysy lapseltasi, haluaisiko se nuorena kuolevan vai terveen ja energisen äidin.

Vierailija
24/45 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helppoa puhua "että on muitakin vaihtoehtoja ja blaablaa".

Mulle ei voida laittaa kuparista runsaan vuodon takia ja hormonikierukka piti ottaa pois.

Mulla on kaksi ystävää, joille myöskään mikään ei sopinut. Toinen katuu sterilisaatiotaan.

Vierailija
25/45 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että melko heppoisin perustein ja suorastaan huvin vuoksi se usein hankitaan. Ei viitsitä ehkäistä, kun ainahan saa abortin.

Vierailija
26/45 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että melko heppoisin perustein ja suorastaan huvin vuoksi se usein hankitaan. Ei viitsitä ehkäistä, kun ainahan saa abortin.

Arvaa mitä ennen tehtiin kun pamahdettiin paksuksi? Mentiin 16-vuotiaana presidentin erikoiluvalla naimisiin ja erottiin sitten keski-iässä katkeroituneina.

Vierailija
27/45 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis kokeillut kaikkia kuparikierukoita? Jos joku aiheuttaa runsaan vuodon, toinen ei niin teekkään. Niissä on niin paljon erilaisia malleja ja kokoja. Tosiaan useimmiten löytyy jokaiselle sopiva. Kondomi yhdessä ehkäisyvaahdon kanssa on jo aika tehokas ehkäisy sekin.

Vierailija
28/45 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitäpaitsi Suomessa tehdään verrattain vähän abortteja, koska täällä hyvä aborttilaki.

Tämäkin on täällä sanottu tuhansia kertoja, mutta abortteja tehtäisiin maan alla, jos laitonta olisi.

Vierailija
29/45 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan en lastani takaisin saa, hän ei saa tuntea sitä rakkautta ja huolenpitoa jonka olisi ansainnut. Päätökseni tulee vainoamaan minua loppuelämäni, mutta minä se olen joka siitä kärsin. Valistaakseni olisin halunnut sterilisaation toisen lapseni syntymän jälkeen, mutta lääkärit eivät sitä haluneet tehdä koska minulla on vain kaksi lasta. Ehkäisystä huolehdin, mutta se pieni viaton lapsi vain halusi tulla. Tein väärin, mutta tekoa en tehdyksi saa. Toivon vain että kukaan ei joudu samaantilanteeseen kuin minä, koska se musertaa. Lapseni menettivät onnellisen ja nauravaisen äidin ja saivat tilalle äidin joka itkee ja suree.

Vierailija
30/45 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaus...

Minulla on runsaat kuukautiset, synnytyksen jälkeinen jälkivuotokin kestänyt melkein puoli vuotta. Kuparikierukkaa ei missään nimessä voida asentaa.

Lisäksi jatkuvat supistelut, meinasin hulluksi tulla. Kortsu on käytössä.

Vierailija
31/45 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin se usein menee. Olen tavannut niin paljon äitejä, jotka eivät koskaan toivu asiasta. Siksikin sitä pitäisi välttää viimeiseen asti. Sitten jos ja kun se abortti on väistämätön eikä kertakaikkiaan muuta mahdollisuutta ole, pitäisi saada aina äidille ja isällekin tilaisuus käsitellä asiaa asiantuntijan kanssa. Jokainen ihmien varmaan sisimmässään kuitenkin tajuaa asian vakavuuden, vaikka se ei esim tällä palstalla tule esiin. Joskus se paha olo jää niin syvälle alitajuntaan, ettei sitä alkuperää edes tiedosta. Ei ihmistä ole tarkoitettu omia poikasiaan tuhoamaan. En ole abortin vastustaja. Joskus, hyvin harvoissa tilanteissa se on välttämätön ja sellaisia tilanteita varten varmaan alunperin ajateltukin. Tilanne on vaan päässyyt lipsumaan.

Vierailija
32/45 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on tuollaiset vaivat ja noinkin pitkään olleet, ei ole suotavaa edes olla yhdynnässä. Asiahan täytyy tutkia ja hoitaa. Eihän tuo ole normaalitilanne.

Vierailija
33/45 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on tuollaiset vaivat ja noinkin pitkään olleet, ei ole suotavaa edes olla yhdynnässä. Asiahan täytyy tutkia ja hoitaa. Eihän tuo ole normaalitilanne.

tai pitkä jälkivuoto ovat ihan normaalia. On ultrattukin.

Joillakin elimistö hylkii kierukkaa ja ikäänkuin "synnyttää" sen ulos.

Vierailija
34/45 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän ei olisi halunnut, miksi teki? Eikai sitä lääkettä pakolla suuhun pantu?

Kyllä minä olin ihan varma päätöksestäni, eikä mulla ole mitään suruja asian tiimoilta.

Vierailija
35/45 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
36/45 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin se usein menee. Olen tavannut niin paljon äitejä, jotka eivät koskaan toivu asiasta. Siksikin sitä pitäisi välttää viimeiseen asti. Sitten jos ja kun se abortti on väistämätön eikä kertakaikkiaan muuta mahdollisuutta ole, pitäisi saada aina äidille ja isällekin tilaisuus käsitellä asiaa asiantuntijan kanssa. Jokainen ihmien varmaan sisimmässään kuitenkin tajuaa asian vakavuuden, vaikka se ei esim tällä palstalla tule esiin. Joskus se paha olo jää niin syvälle alitajuntaan, ettei sitä alkuperää edes tiedosta. Ei ihmistä ole tarkoitettu omia poikasiaan tuhoamaan. En ole abortin vastustaja. Joskus, hyvin harvoissa tilanteissa se on välttämätön ja sellaisia tilanteita varten varmaan alunperin ajateltukin. Tilanne on vaan päässyyt lipsumaan.

Koko ajanhan sinä vastustat aborttia siitä ja tästä syystä, koska SINÄHÄN sen tiedät näköjään parhaiten, että mistä syystä ja milloin kukakin saa tehdä abortin. Onko sinulla siis jokin syy uskoa siihen, että miksi juuri sinä olisit tässä asiassa sen enempää oikeassa kuin kuka tahansa muukaan?

Jos nainen ja mies päätyy aborttiin ilman kenenkään painostusta, seisovat päätöksensä takia ja tekevät sen täysissä järjissään niin millä oikeudella kukaan tulee siihen sanomaan, että syy ei ole tarpeeksi hyvä tai pätevä, vaikka sitten olisi ehkäisy unohtunut tai mitä tahansa. Kukaan meistä ei ole virheetön eikä kukaan ulkopuolinen tiedä totuutta toisten tilanteesta.

Vierailija
37/45 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiste en tee. Sillä hetkellä ja kaikki asianhaarat huomioonottaen koin, että minulla ei olisi ollut tarjota hyvää kotia lapselle. Niin että itse olisin jakanut olla hyvä ja reipas äiti. Ei sosiaalista verkostoa, masennusta, väsymystä erään vaivan takia, ei vakituista työtä. Lisäksi erittäin ahdistava kokemus edellisestä raskaudesta. Mutta myönnän, että mietin asiaa edelleen. Suren ja syytän itseäni. Toidaalta pohdin että mitä minulla olisi tarjota lapselle. Seksielämästä en enää nauti. Koen ettei minulla ole siihen oikeutta. Joten turha sanoa että seksiä vain harrastetaan eikä kanneta seurauksia. Sitä yhtä seurausta en kantanut fyysisesti. Totta, mutta toiseenkaan ei enää helposti tilaisuutta tule.

Vierailija
38/45 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole normaalia.

Vierailija
39/45 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

monenalaista, ja tuska on suuri. Ilmankin, että sitä toiset mietiskelevät.

Sitten on varmasti myös heitä, jotka eivät ajattele mitään.

Vierailija
40/45 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

potentiaalinen sisko tai veli. On se oikeasti aika surullista sekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme