Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Nyt rehellisesti. Laittaisitko oman lapsesi pi-kerhoon jos toinen vanhemmista kotona?

Vierailija
10.08.2010 |

Siis edellyttäen ettei lapsella siihen mitään erityistä tervetta vamman tms. takia.

Minä aloitan: en nyt osaa sanoa varmasti, mutta luultavasti en. Aiemmin olin sitä mieltä että ehdottamasti en. Mutta jäisikö lapseni sitten yksinäiseksi??

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 päivänä viikossa. Itse haluavat mennä, eikä minulla ole mitään tällaista harrastustyyppistä kerhoilua vastaan. Katsotaan sitten syksyn mittaan, onko kerho lapsille enemmän piriste vai rasite.

t. äitiyslomalainen

Vierailija
22/58 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerho alkaa klo 12 ja sieltä saa lähteä vaikka klo 13, jos vanhemmat niin päättävät. Ei kukaan pakota kerhoilemaan klo 17 asti.

Kokonainen maksu pitää kuitenkin maksaa, jos käy kerhossa joka päivä. Enintään 3 päivänä viikossa käyvät maksavat vähemmän.

Näin meidän ip-kerhossamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olin itse hoitovapaalla.

Vierailija
24/58 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Iltapäiväkerho maksaa, meillä on sille rahalle muutakin käyttöä.

2. Lapsi on ollut väsynyt jo koulupäivistä, saatikka sitten iltapäiväkerhosta.

3. Kavereita ehtii tavata viidenkin jälkeen.

4. Pidän lasteni seurasta.

Vierailija
25/58 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän joku työssäkäyvä tarvitse sen kipeämmin. Sitä paitsi olen hoitovapaalla osittain myös siksi, että voin hoitaa myös vanhemmat lapseni itse.

Vierailija
26/58 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

??

mikä vamma on sellainen, että lapsen on parempi olla ulkopuolisten hoidettavana, kuin omien vanhempien? Eiköhän kehitysvammaistenkin lasten paras hoitaja ole oma äiti tai isä.

Vanhimmalla lapsella on asperger ja hänelle määrättiin "hoidoksi" päiväkoti vaikka olinkin itse pienemmän kanssa kotona. Hän tarvitsi kuulemma LTOn ohjausta ja ikäistensä tai vanhempien lasten seuraa. Asperger ei sinällään ole vamma vaikka siitä maksetaankin vammaistukea. Ip-kerhoon ei tullut tällä perusteella suositusta, mutta hän oli siellä, koska siinä vaiheessa olin töissä. Tosin aluksi lähti sieltäkin välipalan jälkeen kotiin ennen kuin ymmäris, että tarkoitus on olla siksi kunnes haetaan.

(Ja nyt on 14v)

Vierailija
27/58 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän joku työssäkäyvä tarvitse sen kipeämmin. Sitä paitsi olen hoitovapaalla osittain myös siksi, että voin hoitaa myös vanhemmat lapseni itse.

Vierailija
28/58 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi aloittaa siis nyt koulun ja isä on pakkolomalla.

Lapseni koulussa toinen iltapäiväkerho on ruokalassa ja toinen koulun käytävällä. Mahtaa olla lapsilla todella rento ja mukava kerho. Huh...

Jos ja kun mies menee takaisin töihin, niin ei laiteta lasta silloinkaan kerhoon. Minä pääsen aina kahdelta töistä, niin lapsi osaa varmasti olla sen max pari tuntia yksinkin.

Vierailija
29/58 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmoselle menee, on toki e-lapsi, mutta se ei ole ainoa syy vaan ne kaverit. Älkää huoliko mammat, ei vie teitin mussulta paikkaa, eka- ja tokaluokkalaiset pääsee ensin.

Vierailija
30/58 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi oli yksityisessä, liikuntapainoitteisessa ip-kerhossa, joka oli todella mahtava ja pidetty. Olin silloin jo töissä joten vaihtoehtoa ei tarvinnut miettiä. Hoitoa sai ostaa klo 16 tai klo 17 asti ja maksoi max 100e/kk.

Töiden jälkeen ei olisi tarvinnut viedä enää harrastuksiin.

Vierailija
31/58 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika viihtyi loistavasti kerhossa, siellä pelattiin jalkapalloa, sählyä, koripalloa jne., joten liikunnallisella pojalla oli tekemistä. Kaikki kaveritkin olivat kerhossa, ja lisäksi asumme sen verran syrjässä, että täällä ihan kotinurkilla ei ole juurikaan kavereita. Nyt poika on menossa toiselle luokalle ja jatkaa ip-kerhossa (minä siis töissä, kylläkin).

Kysäisin pojalta äsken, haluaisiko hän mennä kerhoon, jos minä olisin kotona, ja kuulemma haluaisi ;)

Vierailija
32/58 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaluokka alkoi tänään, minä olen pienempien kanssa kotona. Myös eskarissa poika kävi vain 4 h eli varsinaisen eskariajan.

Otamme noin kerran viikossa jonkun kaverin suoraan koulusta meille, vanhemmat hakee sitten meiltä töistä päästessään. Lisäksi tapaamme toista samassa tilanteessa olevaa perhettä, heidän poika siis on meidän pojan luokalla. Hyvin on riittänyt tähän asti, ja siis koko eskarivuosi jo näin toimittiin.

Vierailija
33/58 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan nykyisessä tilanteessamme ekaluokkalainen menee ip-kerhoon toistaiseksi kahtena päivänä viikossa. Viimeisin pätkätyösuhteeni päättyi kesällä, ja haen aktiivisesti töitä sekä teen jonkin verran opintoja avoimessa yliopistossa.

Vierailija
34/58 |
10.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

14.00 kotiin. Vielä eskari edessä, joten harkitaan.

Esikosella kehitysvamma ja on ip-kerhossa, koska pakko saada se vapaa itselleni. Pojan kanssa ei meidän talon lapset suostu leikkimään, on siis koulukavereiden varassa.

Lähtee koululta 15.00.

Vierailija
35/58 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
36/58 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä saa olla klo 15 asti. Omallani on tälläinen paikka.

Vierailija
37/58 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteistä aikaa jäisi enemmän eikä lapsi olisi niin väsynyt.

Läksytkin jaksaisi varmaan tehdä paremmin.

Odotan kauhulla kevättä, kun ip-kerhossa saattaa olla pahimmillaan lähes 50 lasta.

Vierailija
38/58 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 13-16.

Onko tämä nyt sitten ip-kerho? :)

Muutaman kerran viikossa kerho kokoontuu, lapsi tykkää olla. Sen ajan teen esikoulua käyvän kanssa läksyjä ja puuhataan kaksin.

Taapero nukkuu päiväunet tähän väliin.

Mitä vikaa kerhoissa on?

Ai niin se että vanhempi ON KOTONA!!!

Miksi eräitten päähän ei tunnu mahtuvan että lapselle voi olla mukava mennä tekemään asioita kodin ulkopuolelle.

Oma 4- vuotias ainakin halusi mennä kerhoon kun isompi menee esikouluun. Harmitteli ettei kerhoa ole jokapäivä.. ;)

Vierailija
39/58 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkaan enää hyödynnä eli käytännössä vie ihan täyden paikan.

Ei kaikki hoitajat ole klo 17 asti töissä.

Vierailija
40/58 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on ehdoin tahdoin pitkittää lapsen koulupäivää, jos on mahdollisuus tulla suoraan kotiin välipalallle ja läksyjen tekoon?

Eivät kaikki lapset ole ip-kerhossa. Kyllä niitä kavereita varmasti löytyy iltapäiväajalle, ja jos ei löydy, niin saapahan lapsi ottaa iltapäivän rennosti vaikka kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme