Mitä mieltä kaverini äitiydestä?
Hyvä kaverini on aina ollut merkkien ja kauniiden vaatteiden ja sisustuksen perään. Ny hänellä on eka lapsi (ihan pieni vauva) ja sama meno jatkuu. Esimerkiksi tarjosin hänelle lainaan omaa vanhaa lasten metsolan vaippakassia (tosi söpö, missä on vauva-aiheisia kuvia) ja hän sanoi ettei tartte, että on jo oma. Arvatkaa mikä se on? Longchampin Les Piagle! Samoin pukee vauvaansa merkkeihin, esimerkiksi nyt syksyksi oli ostanut tytölle burberryn mekon "kyläilymekoksi". Muutenkin siis tyttö on AINA tosi sievästi puettu (mikä ei tietenkään ole vaarallista) mutta mietin että meneekö kaverin esteettisyys vauvan mukavuuden edelle? Ei ainakaan meidän laopset ole traumatisoituneet collegevaatteista....
Kommentit (50)
Jokainen tekee omat valintansa. Oletko kateellinen, epävarma tai jotain?
et sappisaippualla vois porkkanatahrat irrota ja sit kuivatus aurinkoon päin. En tiedä onko paskapuhetta ja en tiedä mistä noita sappisaippuoita ees saa, mut muistelisin et jostain oon kuullu.
Höh, taidat vaan ap olla kateellinen.
Minullakin hoitolaukkuna on Longchampin laukku, yksinkertaisesti siksi, että a) ne varsinaiset vaippakassit ovat vaan aika rumia ja b) kassi on iso eli sinne mahtuu paljon tavaraa ja c) nyt kun olen jo töissä laukussa mahtuu kuljettamaan myös kannettavaa tietokonetta.
Vaatteet lapselleni ostan myös laadukkaina. Ne vaan nyt sattuvat olemaan yleensä myös kalliimpia.
Ja töihinkin palasin jo lapsen ollessa vuoden ikäinen.
Missään kohtaa en ole ajatellut että olisi jotenkin nyt ongelmia äitiyden kanssa? Miksei saisi ostaa merkkivaatteita jos on niihin varaa ja haluaa pukea lapsensa kauniisti käytännöllisyyttä unohtamatta?
Hyvä kaverini on aina ollut merkkien ja kauniiden vaatteiden ja sisustuksen perään. Ny hänellä on eka lapsi (ihan pieni vauva) ja sama meno jatkuu. Esimerkiksi tarjosin hänelle lainaan omaa vanhaa lasten metsolan vaippakassia (tosi söpö, missä on vauva-aiheisia kuvia) ja hän sanoi ettei tartte, että on jo oma. Arvatkaa mikä se on? Longchampin Les Piagle! Samoin pukee vauvaansa merkkeihin, esimerkiksi nyt syksyksi oli ostanut tytölle burberryn mekon "kyläilymekoksi". Muutenkin siis tyttö on AINA tosi sievästi puettu (mikä ei tietenkään ole vaarallista) mutta mietin että meneekö kaverin esteettisyys vauvan mukavuuden edelle? Ei ainakaan meidän laopset ole traumatisoituneet collegevaatteista....
Mistähän edelleen kumpuaa se käsitys, että hienot vaatteet olisivat epämukavia? ja miksi mukavuus ja muodottomuus ovat niin usein synonyymejä.
Ylisaita isoäitini osti mulle lapsena kaameita halpisrytkyjä ja yritti samaa vielä, kun olin teini-iässä. Lieköhän osasyy siihen, että olen nykyään varsin turhamainen...
Ja se on muuten Longchampsin le pliage...
Ymmärrän sun pointin: olen itsekin nähnyt näitä tapauksia kun lapsia hankitaan, koska ne on niin söpöjä ja niillä on kiva leikkiä, ostella kaikkea ja esitellä kyläillessä. Huipputapaus on se kun tarvitaan kaksi lasta (koska se on normi) ja kun toinen lapsi syntyy, esikoinen laitetaan (siis Helsingin kantakaupungin kerrostalossa) perhepäivähoitoon naapurille, joka on lastensa kanssa kotona. Se on niin kiva kun naapuri sitten ulkoiluttaa oman lapsen ja voi vilkutella sille parvekkeelta... Voi siinä sitten vauvan kanssa istuskella Burberryssä kun ei tarvii liata itseään.
Monien vastaajien tapaan olen kyllä samaa mieltä, että vaatteiden hinta ei sinänsä tee huonoa äitiä ja monet kalliimmat merkit ovat kestäviä. Mutta jos äitiyden päätarkoitus on, että lapsi näyttää kauniilta ja sopii sisustukseen, ollaan hakoteillä. Tosin, ehkä aika näyttää ja opettaa.
Tai muista ekokaupoista, varmaan myös nettikauppa Ekolosta.
joka nauttii merkkikamasta jne, lapsi ei silti ole pelkkä näyttelyesine hänelle.
Minusta on kivaa, että toisilla on varaa pukea lapsensa miten haluavat, minulla ei valitettavasti ole ollut asiat niin hyvin.
Nauttikoon lapsestaan, hienoista vaatteista ja pian taas työstäänkin.
Puhumattakaan siitä, että pystyisin kadehtimaan tai kauhistelemaan tällaista kassia.
Tosin en minäkään viitsisi kulkea mikään "söpö, vauva-aiheinen" kassi olalla.
Arvatkaa mikä se on? Longchampin Les Piagle!
ihmisten elämään. Ja jos haluat vielä pitää tämän ns. ystävän niin vaihda nopeasti asennettasi. MInulla on burberry hoitolaukkuna ja se ei ole ainakaan vielä tehnyt minusta huonompaa äitiä lapsilleni. Ja merkkivaatteista on ihan yhtä hyvin ja huonosti lähtenyt tahrat kuin henkoistakin. Mutta ne ns ystävät, jotka eivät nää ihmistä näiden asioisen takana vaan näkevät oman kateuden...niin ne kyllä jää...en jaksa kuluttaa kallisarvoista elämää moisten asennevammojen kanssa. Mieti mikä on sinulle tärkeää : tämä ystävä vai hänen hyvätyylinsä...Voin kertoa, että asenteesi näkyy kilometrien päähän. huoh. minun rakkaat ystäväni jaksavat kyllä aina nauraa minun merkki ja väri jutuille. ( ne oikeat ystävät) .....
kun tuoreeseen tahraan laittaa fairyä ja pesee käsin niin kuumalla vedellä kuin kärsii. sitten koneeseen.
itse tein ekan lapsen kohdalla sen, että laitoin heti koneeseen, mutta tahra ei lähde, koska kone ottaa ensin viileää vettä.
Tavallinen tilava kangaskassi, itselläni samanmoinen jumppakassina.
En itse pidä runsaskuvallisista kasseista, jotenkin nolottaisi jä ällöttäisikin kulkea joku Marilyn Monroe painatus kassissa saati sitten pikkuvauvojen kuvia! :)
Tavallinen tilava kangaskassi, itselläni samanmoinen jumppakassina.
En itse pidä runsaskuvallisista kasseista, jotenkin nolottaisi jä ällöttäisikin kulkea joku Marilyn Monroe painatus kassissa saati sitten pikkuvauvojen kuvia! :)
muttta siinä kyse oli siitä että vauvan merkkivaatteet sun muut hankittiin velaksi ja visa vinku... Huono sanoa tästä kun ei tiedä ihan ko perheen pohjia, onhan se kiva itellekin ostaa toisinaan jotain luksusta ja faktahan on ettei köyhällä oo varaa ostaa halpaa eli kyllä se arvokkaampi yleensä myös kestää. Mutta kaikki provosoituneet vois vilkaista peiliin ja miettiä että mitenkäs se menikään, millaisia mielikuvia ja yleistyksiä yleensä nousee esiin sellaisesta aikuisesta jolla aina jotain Burberryä tms. päällä ja niin vimosen päälle laitettu? Joillekin se on ihan ok, mutta hyvin suuri osa lynkkaa tällaisen aikuisen hyvin pian, joten sikäli ymmärrän ap:n aloituksen. Burberry on Burberryä vauvallakin mutta kertoo edelleen vanhemmmistaan eikä niinkään vauvasta :o)
mutta ap:n ystävyydestä voisin sanoa paljonkin... Kehtaatkin tulla tänne keräämään ventovierailta tukea ystävääsi svataan, että tuntisit itse olevasi jokin! Yritä nyt vain niellä se, että ystäväsi äitiys on erilaista kuin omasi.
että kaverisi ei halunnut sun vanhaa laukkuasi?
hanki oma elämä!
Mä ainakin pukisin lapseni todella kauniisti, jos olisi varaa. Nyt ei ole, niin puen vain kauniisti ja siististi. :) Musta on ihanaa, kun ihmiset jaksavat panostaa myös vauvojen ja lasten vaatteisiin eikä kaikki ajattele, että colleget on ihan hyvät, kun ei lapsi itse vaatteista vielä ymmärrä...
Minulle nimittäin on OIKEASTI aivan sama ovatko vaatteet jotain merkkiä vai eivät, joten minulle ei sano Longchampit yhtään mitään. En ole sellaisesta merkistä koskaan kuullutkaan...
Ns. merkkipellet ovat huvittavia. Merkkejä ostetaan, jotta saadaan näytettyä muille että "meillä on varaa". Tosin se toimii vain muihin merkkipelleihin, koska me jotka ostamme vaatteet halpa-halleista emme merkeistä mitään ymmärrä. Eikä kiinnosta ; ).
Oikein mallikas äiti tuolla tyylikkyyden saralla. Ei ainakaan lasten tarvitse vaatteitaan, jne. hävetä.
se vauva nyt muutenkaan osaisi/tajuaisi vaatteitaan hävetä...
jatku lapsen myöhäisemmälläkin iällä. Ja valokuvatkin varmaan ovat todisteena vauva-ajalta...
että kalliiden vaatteiden ostaminen loppuu siihen, kun äiti huomaa, kuinka kauan ne pysyvät ehjinä ja/tai puhtaina (lika, joka ei lähde pesussa).
Ja kukapa meistä ei olisi "hävennyt" vaatteita, joita olemme pitäneet vauvana. Itse ainakin kauhistelen kuinka rumia vaatteita minulla on ollut päälläni vauvana. Muoti kun muuttuu, myös lasten vaatteissa.
että on edes kunnon vaatteet, kun ystävät ovat huonoja ! :D
halpa-halli ihmiset kuluttavat ne rahat sitten jotenkin muuten kivasti, vaikka norttiin. HIHIHI :D
Kalliimmat vaatteet (yleensä) säilyvät hyvän näköisenä pidempään eli jos ap:n ystävä aikoo tehdä enemmän lapsia niin on taloudellista ja luontoystävällistä ostaa sellaisia vaatteita jotka ovat edustuskelpoisia myös toisella lapsella.
Ymmärrän ap:n pointin, mutta olen itse asiasta vähän eri mieltä.
Luulen, että jokainen vanhempi käyttäytyy omien arvojensa pohjalta ja pyrkii takaamaan lapselle hyvät oltavat näistä lähtökohdista käsin. Vanhemmille tärkeitä asioita voivat olla esim. musikaalisuus, luomuruoka, liikunnallisuus tai sitten vaikka yleellisyys joka näkyy vaatetuksessa.
Eli tällä tarkoitan sitä, että ap:n kaveri haluaa varmasti lapselleen parasta omien arvojen pohjalta ja joku muu tekee saman eri arvoista käsin. Se onkin sitten vaikeampaa miettiä että mitkä arvot ovat toisia tärkeämpiä...
Varmasti kalliimmissa vaatemerkeissäkin löytyy lapsille mukavia ja joustavia vaatteita. Onhan vauvafarkuissakin yleensä joustovyötärö ym.
Meillä lapset puetaan pääasiassa uusiin alevaatteisiin tyyliin Lindex, HM, Next, Bogi, Reimatec. Joskus toivoisin että raskisin ostaa lapsille kalliimpia vaatteita ja koen tästä asiasta huonoa omatuntoa. Ikään kuin vaatteet olisivat osoitus rakkaudestani lapsiin. Mutta olen päättänyt että sitten kun lapset hieman kasvavat, saavat harrastaa haluamiaan harrastuksia hinnasta viis.