Jos pitäisi valita, toivoisitko 4 poikaa vai 4 tyttöä? Miksi?
Kommentit (139)
Pojat paljon helpompia kasvattaa. Ei tarvitse katsella kiukkukohtauksia, itkupotkuraivareita, ei vääntää kättä mitkä vaatteet laitetaan tänä aamuna päälle, ei kaverin leikeistä ulkopuolelle jättämistä (pojat leikkivät mieluiten suurella porukalla) ja muutenkin ovat mutkattomia. Tämä siis kärjitetty ilmaisu, mutta pitää täysin paikkansa.
Mun pää hajoaisi jos meidän talossa olisi neljä prinsessaa vääntämässä kättä päivän sukkisvalinnasta ja kitisemässä jonnin joutavista.
Joo, olen ehkä enemmän itsekin ns. poikatyttö. Ei ole mua itseänikään koskaan muoti ja meikit suuremmin kiinnostaneet vaikka työn puolesta on pakko olla tip-top...
Hassua, meillä nyt tyttö 6v. ja poika 4v. ja nimenomaan poika saa niitä itkupotkuraivareita ja kiukkukohtauksia....:/ Tyttö on todella tyttömäinen; tykkää vaatteista ja kaikesta kauniista, mutta ikinä ei ole vaatteistaan vielä kiukutellut....Kummallista?? Eikä muakaan muoti eikä meikit kiinnosta, miksi ihmeessä tytön äidin niistä pitäsi olla kiinnostunut??
4 tyttöä siksi, että vaan yksinkertaisesti ymmärrän heidän maailmaansa paremmin. Itselläni myös hyvä äititytär-suhde, jollaista toivon tytölleni ja itsellenkin. Pojat ovat kanssa suloisia, eikä heissä mitään vikaa missään tapauksessa. En vain ymmärrä sitä huutoa, kiljumista ja rajuja leikkejä, mutta yritän kovati kyllä ;)
Pojat ottavat asiat lungimmin eikä aina tarvitse olla niin tiptop kaiken kanssa. Jouduimme luopumaan yhteisistä teltta ja eräretkistä kun tyttö ei halua likaantua ja nukkua teltassa. En minä sitä noin kasvattanut.. pikkudiiva..
kaiken valittaja, mitaan ei voi tehda kun kadet sotkeentuu ja likaantuu. Silti juo vaikka vetta kuralatakosta ja ottaa maasta tutin suuhin (10v), mutta jos pitaa halkopuita uuniin laittaa, kimittaa kadet pystyssa, etta en voi kun niissa on PIH-KAA...Iik!
poika ja tyttö, mutta jos pitäisi valita kumman läjän lapsia ottaisin niin olisi varmaankin 4 tyttöä. Yleensä sitten huolehtivat vanhemmistaan isompinakin. Minulla itselläni 3 veljeä ja olen ainut tyttö. Minä olen se, joka kyläilee vanhemmillani ja huolehtii heidän elämästään. Veljistä ei paljon kuulu.
Siltikin rakastan poikaani ja tyttöäni aivan yhtä paljon ja toivon, että oma poikani pysyy elämässämme vielä vanhempanakin.
Prinsessajutut on ihania! En ymmärrä, miten kukaan nainen voi toivoa poikia. Sehän on oman sukupuolen kieltämistä. Ei ihme, että naiset ovat tässä maailmassa alakynnessä.
Ja onneksi minulla on kolme tyttöä!
Tyttövastaajat valehtelee niin että korvat soi =D
itse toivoin aina että saisin 10 tyttöä...no toisin kävi, sain paljon enemmän poikia kuin tytöjä, toki niitäkin muutaman, mutta edelleenkin minulle kelpaisi hyvin se 10 tyttöä!:)
En ymmärrä miten poika on jotain niin ihanaa ja hienoa?:O
Luulisin että poikien kanssa olis elämä helpompaa. Enemmän varmaan toimintaa ja vähemmän ajattelua ja pohdintaa.
T. onnellinen 1 tytön ja 2 pojan äiti
Ja onneksi minulla on kolme tyttöä!
nyt kaksi tyttöä ja kerran viikossa mietin, miten erilaisempaa ja ehkä helpompaa kaikki olisi poikien kanssa.
että 4 tyttöä. Ei tytöistä välttämättä tule hienohelma prinsessoja, joiden kanssa ei voi edes metsään mennä, koska röyhelöt pölyyntyy :D
Luulen, että isoäideillä on parempi kontakti tyttärensä kuin poikiensa perheisiin. Ainakin anopista voi näin päätellä - tytär on aina läheisempi ja rakkaampi.
Ja vain siitä syystä, että meillä on jo yksi poika. en halua 4 lasta, mutta en ainakaan viittä:))
Pojan kanssa on jo harjoiteltu äitinä oloa 9vuotta, ja tuntuu, etten prinsessaleikkeihin sovellu.
itse toivoin aina että saisin 10 tyttöä...no toisin kävi, sain paljon enemmän poikia kuin tytöjä, toki niitäkin muutaman, mutta edelleenkin minulle kelpaisi hyvin se 10 tyttöä!:)
Meilläkin molempia ja pojat helpompia :)
Piha sikinsokin mopoja, pyöriä, niille tehtyjä hyppyreitä yms. Kukkapenkit tuhottu aikoja sitten. Meteli jatkuvasti korviahuumaava, tappelevat ja uhoilevat.
Tutuilla 6 tyttöä ja heillä siistiä ja rauhallista, tytöt toistensa parhaita kavereita.
Mullekin 4 tyttöä tai vaikka enemmänkin, kiitos.
ehdottomasti! Lähisukulaisen kaksi riehuvaa ja tappelevaa poikaa saa aina ihon kananlihalle.
No mikä siitä tytöstä tekee paljon hienomman?
mä en ymmärräkään sitä, että miksi niiden, jotka sanovat haluavansa ennemmin tyttöjä, väitetään valhtelevan!? ihan niinkuin olis vaan sallittua haluta poikia kun ne on niiiin paljon parempia!:D No minusta ei ole, vaan itse todellakin jos kerran valita sais niin ottaisin TYTTÖJÄ!! Eikä tuo ole mikään vale, valehtelisin jos sanoisin että tahtoisin poikia! Onko vaikea ymmärtää?!
Ennemmin on kyse siitä, että näillä vastaajilla on jo niitä poikia, ehkä useampikin, eikä sen vuoksi oikein pysty muuta sanomaan. Eihän niitä omia lapsiaan kuitenkaan toisiin vaihtaisi.
Äidin ja tyttären suhde on kuitenkin pääsääntöisesti paljon läheisempi läpi elämän kuin äidin ja pojan.
Pojat rasittavat äitiä fyysisesti enemmän jo raskausaikana.
Ja lisäksi tytöistä on vanhenevalle äidille enemmän apua kuin pojista.
Jokainen poika vie muutaman kuukauden äitinsä eliniästä, tyttö taas tuo elinaikaa lisää.
Niinpä sanon: 4 tyttöä.
Luulisin että poikien kanssa olis elämä helpompaa. Enemmän varmaan toimintaa ja vähemmän ajattelua ja pohdintaa.
T. onnellinen 1 tytön ja 2 pojan äiti
mutta ADHD-asperger, joka on ääniyliherkkä, mutta uhoaa ja valehtelee--- huh huh... Liikkuu kuin väkkärä ja kaikki hajoaa, mutta harrastukset eivät sovi kun ei osaa keskittyä sääntöihin, eikä muista niitä.
jotka ovat aivan ihania, heidän kanssaan on oikein kivaa ja teemme paljon juttuja yhdessä.
SIlti ottaisin 4 tyttöä, vaikka todennäköisemmin meillä tulee jossain vaiheessa olemaan 4 poikaa. Onneksi mun pojat on ihania, empaattisia ja muutenkin supermahtavia tyyppejä.
Lähinnä vaan just se, että tullaanko sitä enää olemaan aikuisena läheisiä, ja miten kestän miniät, jos ne on näitä av-mamma-tasoisia.
exan kanssa vaikka 4 poikaa.
Syy - nykyisella miehellani suvussa pojilla neurologisia erityispiirteita, tytoilla ei. Ei kiitos neljaa autismikirjon lasta.