Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi on kamala maa!

Vierailija
11.10.2005 |

Kylmä ilmasto, tuppukyliä täynnä (myös Helsinki), kauheankuuloinen kieli, ylimielisest ihmiset, kallis hintataso

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihan hyvä muistutus ;) Hyvä, ettet aio olla tänne palattuasi kaikkein maiden asiantuntija :)

Vierailija
42/51 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa sanoa. Ja jos sanoo niin vastauksen tiedämmekin jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talot ovat Englannissa mielestäni surkeita. Talomme englantilainen kuntokartoittaja oli samaa mieltä. Olen vieraillut ihanissa, tilavissa vasta remontoiduissa taloissa, joissa a) suuret laattalattiat, ei lattialämmitystä b) edelleenkin asennetaan erilliset kuuma- ja kylmävesihanat c) wc ja kylpyhuonetiloissa ei ilmanvaihtoa, joten avattava ikkuna d) yleensä kaasutakka.

Hygieniasta a) neuvola toimii terveyskeskuksen aulassa, jossa lattialla riisutaan ja puetaan vauvat b) olen usein nähnyt samalla harjalla hoidettavan keittiön lattian lisäksi myös pöydät. Ai niin ja olettehan toki lukeneet sairaalabakteereista täällä:(.

Ehkäpä olen nipottaja, mutta mielestäni em. asiat on Suomessa hoidettu paremmin minun mielestäni. Muut Englannissa asuvat voivat olla ja varmasti ovatkin toista mieltä. Ymmärtääkseni me kaikki kirjoittelemme täällä vain omia näkemyksiämme ellei toisin mainita.

Vierailija
44/51 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tämä oli hyvä esimerkki siitä kun yksi joka on asunut Englannissa, kertoo minkälaista siellä " on" niin palstalle saattaa tulla jokiu muukin joka on asunut samassa maassa eikä tuekaan häntä asiantutijana. Tai saattaa tukea, saattaa ei. Joku voi nähdä asiat hieman toisin. Jotenkin tuntuu ettei nro 13, 18, 23, 27 kerro missä maassa hän on asunut (lieneekö edes asunut?). Siinä olisi se riski että hänkin joutuisi nöyrtymään ja tunnustamaan että nämä ovat mielipiteitä, osin tietoa mutta hän ei ole ainoa jolla sitä tietoa on.

Vierailija
45/51 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin juuri eilen, että millainen tilanne tässä elämässä olisi pahempi kuin omani. Meidän perheessä nimittäin on sairautta enemmän kuin jaksaisi ottaa vastaan. Tulin kuitenkin siihen tulokseen, että asiat ovat hyvin, kun vertaa suurimpaan osaan maailmaa. Yli puolet maailman asukkaista kuuluu köyhiin eli joutuu pärjäämään alle eurolla päivässä! Kuulumme itse hyväosaiseen vähemmistöön.

Maailmassamme kuolee lapsi aliravitsemukseen tai sairauteen joka 5. sekunti. Tälläkin hetkellä Aasiassa on kymmeniä tuhansia kuolleita, haavoittuneita ja 4 miljoonaa koditonta maanjäristyksen jäljiltä. Afrikassa kuollaan nälkään, kun kuivuus on vienyt sadon.

Kukaan meistä ei näe nälkää, asu taivasalla tai kuole lääkäriavun puutteeseen. Meillä ei siis ole oikeasti aihetta valittaa. Tässä Suomen SPR:n sivut, joilta saa lisätietoa ja kanavat (tilit, puh.nrot) antaa rahalahjoitus heille, joilla asiat eivät ole yhtä hyvin kuin meillä:

http://www.redcross.fi/

Vierailija
46/51 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talot ovat Englannissa mielestäni surkeita. Talomme englantilainen kuntokartoittaja oli samaa mieltä.

Minusta taas Suomen talot ovat ihmeellisen pieniä englantilaisiin verrattuna. Totta on, että täällä on huonokuntoisiakin taloja ja ihmiset eivät ehkä monessa asiassa odota samoja asioita taloilta, kuin suomalaiset. Esim. yksityisiä vuokramarkkinoita ei juurikaan valvota, ja sen seurauksena on itsekin tullut asuttua aikamoisissa loukuissa. Hyviäkin taloja on silti saatavilla ja olemassa oleviin on helppoa tehdä muutoksia. Esim. minusta on kummaa valittaa kokolattiamatoista, kun nehän on mitä helpointa ottaa pois ja laittaa jotakin muuta tilalle.

Olen vieraillut ihanissa, tilavissa vasta remontoiduissa taloissa, joissa a) suuret laattalattiat, ei lattialämmitystä

Lattialämmityksenhän täällä kyllä saa laitettua, jos tahtoo. Tosin itse en ole koskaan kaivannut moista. Vuosien varrella sitä on tottunut siihen, että lattiat ovat usein kylmiä, eikä asia siis mitenkään vaivaa. Kaikki siis on kiinni tottumuksesta ja odotuksista. En ollut tullut koskaan ajatelleeksi, että jollekulle lattialämmitys olisi tällaisessa pakkasettomassa ilmastossa oleellinen varuste, mutta niin kai sitten.

b) edelleenkin asennetaan erilliset kuuma- ja kylmävesihanat

Vähän samanlainen asia kuin nuo kokolattiamatot - B&Q:sta saa halvalla sekoitehanan, jos sellaisen tahtoo... Itse olen kai sitten paikallistunut, kun en moista kaipaa kuin keittiöön (ja kaikissa keittiöissämme sellainen on ollutkin).

c) wc ja kylpyhuonetiloissa ei ilmanvaihtoa, joten avattava ikkuna

Maassa on kyllä laki, jonka mukaan jokaiseen rakennettavaan tai remontoitavaan kylpyhuoneeseen tulisi asentaa ilmanvaihto. Eri asia sitten, jos joku kiero rakentaja kiertää lakia ja ostajat/vuokralaiset eivät valita asiasta.

d) yleensä kaasutakka.

Mitä ihmeen pahaa siinä on...? Minusta vähän kumma koriste, mutta saahan sen pois käden käänteessä.

Hygieniasta a) neuvola toimii terveyskeskuksen aulassa, jossa lattialla riisutaan ja puetaan vauvat

Enpä ole moisesta kuullut. Tosiaan kyllä kummallista, jos jollakin alueella on noin.

b) olen usein nähnyt samalla harjalla hoidettavan keittiön lattian lisäksi myös pöydät.

Juu, noin taisi jokin idiootti tehdä omassakin opiskelijasolussamme. Ei ole mikään yleinen käytäntö kyllä ainakaan omassa tuttavapiirissäni.

Ai niin ja olettehan toki lukeneet sairaalabakteereista täällä:(.

Olen, ja tässä on sentään yksi oleellinen positiivinen ero Englannin puolesta, Suomea vastaan. Omassa sairaalassamme oli sairaalabakteeria samaan aikaan kuin eräässä Suomen sairaalassa, jossa mummoni sattui silloin olemaan. Omalla paikkakunnalla asiasta tosiaan sai lukea ja kuulla kaikkialta paikallisuutisista ja ihmiset sentään pitivät asiasta meteliä. Kyseisestä suomalaisesta sairaalasta ja sen sairaalabakteerista ei mainittu edes kyseisen paikkakunnan paikallislehdessä, eikä kukaan omainen edes tuntunut reagoivan uutisiin kuin " ahaa" -tasolla.

43/50

Vierailija
47/51 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä länsimaissa, ei pelkästään Suomessa, asiat on verrattuna mainitsemiisi asioihin hyvin. Niin, ja jonkun mielestä tämä Suomi on paratiisi, jonkun mielestä paska kuten ap:n, minun mielestäni joissain asioissa paska ja joissain paratiisi ja joissain asioissa jotain siltä väliltä, mutta minä vertaan mielessäni muihin länsimaihin.

Maanjäristyksistä, tsunameista, köyhyydestä ja monista muista asioista luemme / katsomme uutisista, ei meidän tarvitse asua muissa maissa tietääksemme asioita puhumattakaan ettemme olisi kykeneviä muodostamaan mielipiteitä

Vierailija
48/51 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

en olisi riisunut lattialla vaikka noinkin sen voisin kuvailla jos haluaisin antaa negatiivisen kuvan.

Vierailija
49/51 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiaalijärjestelmän vuoksi. Ulkomaalaisille rikollisille riittää tukea ja ymmärrystä kun niillä on niin vaikeaa mutta syntyperäisille suomalaisille ei riitä rahaa minkäänlaiseen kotiapuun edes paria kertaa kaoottisessa elämäntilanteessa. Kyseessä on kuitenkin vauva, jonka perheessä tämä kaoottinen tilanne on. Mutta maahanmuuttajille samaan aikaan riittää aikaa apua ja rahaa.

Vierailija
50/51 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan mm. ilmastosta, kielestä, ylimielisistä ihmisistä. Ihmisistä olen samaa mieltä kuin ap ja se joka sanoi suomalaisia ahdasmielisiksi. Lisäisin vielä että ihmiset täällä kilpailevat sillä kuka tyytyy vähimpään, kuka on hyveellisin, kuka ei valita vaikka hampaat irvessä, ja sitten käytetään valtaa sitä kohtaan joka kritisoi nostamalla itsensä ylemmäs olemalla se joka " ei valita" vaan tyytyy vähään. En välttämättä tarkoita sinua mutta sinun kirjoituksesi sai minut muistamaan tämänkin.

Vierailija
51/51 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tälle pitäisi tehdä jotain

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän