Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi on kamala maa!

Vierailija
11.10.2005 |

Kylmä ilmasto, tuppukyliä täynnä (myös Helsinki), kauheankuuloinen kieli, ylimielisest ihmiset, kallis hintataso

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai lähinnä käskevä ja nimittelevä tyyli

Vierailija
22/51 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä kasvatetaan hyvillä mielin lapsia vaikkei asiantuntijoita muiden maiden asioista ollakaan.

Nrolle 28: Suomessa itse asiassa asutaan ahtaasti. Muilta osin samaa mieltä (paitsi se pedofiilil-juttusi oli ehkä hieman liioitteleva tyýliin onko Suomi suunnilleen ainoa maa jossa lapset saa liikkua ilman että JOKA nurkassa vaanii pedofiilit)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni Suomessa on asiat hyvin ainakin äitiyslomien suhteen.

Asun eräässä Keski-Euroopan ns. sivistysmaassa ja äitiyslomani oli ruhtinaalliset 16 viikkoa. Hoitovapaan käsitettä ei tunneta eli töihin on palattava jos haluaa pitää työpaikkansa. Tiettyjä verotusetuja perheellisille on mutta ei todellakaan niin paljon että koko perheen voisi elättää yhden ihmisen palkalla, ei ainakaan minun mieheni palkalla.

Vierailija
24/51 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä Suomessa ilmasto ei ole ihanin mahdollinen ja ihmiset ovat sisäänpäinkääntyneitä ja " yksioikoisia" , mutta täällä on paljon todella hyviäkin juttuja. Esimerkkinä nuo jonkun luettelemat sosiaaliturvaan, lasten päivähoitoon ja koulutukseen jne. liittyvät asiat. Lisäksi ei ole liikenneruuhkia, ilmasto suht puhdas jne.

Jossakin muissa maissa taas kaupungit ovat kauniimpia ja komeampia kuin meillä, ilmasto suotuisampi, ihmiset avoimempia ja tyylikkäämmin pukeutuvia kuin täällä jne. Toisaalta asunnot voivat olla todella kalliita (Helsingissä asuntojen hintataso on tosi halpa verrattuna esim. Pariisiin, Lontooseen, Madridiin...), liikenneruuhkissa istuminen pidentää työpäivää, lastenhoitojärjestelyt hankalia jne.

Eli joka maasta löytyy hyvää ja huonoa. Tärkeää on etsiytyä asumaan sinne, missä ne asiat, joita itse arvostaa eniten, ovat kunnossa.

Vierailija
25/51 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan kyseenalaistan sitä yhden/kahden/joskus yleisempääkin käsitystä siitä että asumalla yhdessä muussa maassa kuin Suomessa, tulee ulkomaan-asiantuntijaksi (ulkomailla ilmeisestikin tarkoitetaan muita maita kuin Suomea noin ylipäätään). LIsäksi tuon yhden asenne on aika ylimielinen: aivan kuin hän ITSE ei arvostaisi Suomea/suomalaisia, hänhän on asunut muualla ja siten tietää paremmin kuin " vain" Suomessa asunut. Kolmanneksi, ihmettelen miksi Suomen asioita ei tällä palstalla pystytä käsittelemään maltillisesti. Tyyliin joko täällä on kaikki ihan paskaa tai kaikki parasta.

Vierailija
26/51 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä meidän valituksenaiheet Suomessa tuntuukaan, kun muualla tapahtuu luonnonkatastrofeja. Olen onnellinen et asutaan Suomessa.

Vierailija
27/51 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eik ikinä mikään voi muuttua paremmaksi. ELI oikea vastaus ei ole: muuta pois vaan pitäisi miettiä miten Suomen saa paremmaksi asua.

Mutta sitähän ei sallita Suomessa, pitää olla hiljaa tyytyväinen Halosen johtamaan ONNELAAN

Vierailija
28/51 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei tarvitse asua tietämättömien moukkien maassa. :)))))

Vierailija
29/51 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kylmä ilmasto, tuppukyliä täynnä (myös Helsinki), kauheankuuloinen kieli, ylimielisest ihmiset, kallis hintataso

Tuppukylämentaliteetin ja ihmisten ylimielisyyden muuttamisen on lähdettävä omasta itsestä.

Hintatasoa, sosiaalietuuksia/palveluja ym. toki saa kritisoida ja mpyrkiä demokratian keinoin muuttamaan.

Vierailija
30/51 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä te oikein olette? Tai mitä oikein olette koulutukseltanne te, jotka tuollaisia älyttömyyksiä lauotte? Ette ainakaan kovin viisailta vaikuta.

Ja Ap:lle: Olen kanssasi samaa mieltä, Suomi on rakas maa asua koska se on kotimaani. Eipä niitä muita syitä täällä pysymiseen taida ollakaan. Elintaso nousisi aika roimasti jos muuttaisin pois.

Vierailija
31/51 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä 38, koulutus maisteri, paitsi koulutettu myös hyvinkin viisas. Voitko argumentoida vastaan? Jos ilmasto on " paska" niin mitä ihmettä sille voisi tehdä?

t. nro 38

Vierailija
32/51 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä että hesarissa oli haastateltu siihen neljää eri perhettä Euroopan eri maista. Tarkoitus oli muistella ja toivoa jos joku muu muistaisi tarkemmin mitä siinä sanottiin, se vain jäi selvästi mieleen että Suomessa toimeentulo oli alhaisin. Tosin siinä ei puhuttu kaikilsta lapsiperheistä, kaikista sosiaaliluokista ja koulutustasoista jne. Mutta 18, silti on aivan turhaa vastata siihen niin että " sinä et voi tietää koska et ole asunut muualla, minä tiedän" . Ja kuka tietää, ehkä tiedätkin paremmin kuin asiaa tutkinut toimittaja, mutta voisithan vaikka valaista meitä kertomalla asiasta enemmän. Mikä on nelihenkisen perheen toimeentulo Suomessa, Englannissa, vaikkapa Ruotsissa ja jossain muussa maassa? Palkkataso, asumiskulut, verot, tuet?

Vierailija
33/51 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ojensivat meitä " vain" Suomessa asuneita :) Sinun kommenttisi olivatkin asiallisempia ja keskustelevampi sävy

Vierailija
34/51 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä vaan täältä meidän tilavasta ja lämpimästä (ja kokolattiamatottomasta) talostamme. Tultiin juuri kävelyltä ulkoa joenvarsipuistosta, vaikka lähimmän kaupungin keskustaan on 10 km. Kummaa, että näin hyvin ollaan selvitty ilman autoa, eikö vain? Suihkussa ja kylvyssä saa käydä täällä aivan vapaasti, eikä nuo kanssaihmiset ulkonakaan tunnu kamalasti haiskahtavan. Koulussa saa syödä aivan sitä, mitä vanhemmat mukaan laittavat (ja valtion kouluille on runsain mitoin oikeita vaihtoehtojakin).

Ainakin täällä maalla lapset voivat leikkiä ulkona siinä missä minun lapsuudessani Suomessakin. Kyllä meidän asuessa kaupungissakin lapsia leikki vapaasti leikkipuistoissa. Pankkitoiminnan kivikautisuudesta en tiedä, kun hoidamme pankkiasiamme kätevästi netissä, eikä ongelmia ole koskaan ollut...

Kierrätys toimii niin, että laitamme kaiken kierrätettävän kerran viikossa ovemme ulkopuolelle, josta yksityinen kierrätysfirma ne hakee ja lajittelee puolestamme. Teitä on niin kapeita kuin leveitäkin - asuinalueitten tiet tarkoituksella kapeita, ja läpikulkuliikenne pysyy pääväylillä.

Ihmisiä toki on paljon, mutta onneksi ovat mukavia. Ja harrastuksia on moneen lähtöön - aika exclusive-jutusta on oltava kysymys, jos jo syntyessä pitäisi ilmoittautua, en ole koskaan kuullutkaan moisista.

Terveisiä vaan täältä kammottavasta Englannista :-D

Englannissa talot ovat surkeita, kokolattiamatto JOKA paikassa, kävellä ei voi kuin kaupunkien keskustoissa.

Pyöräilyä maassa harrastavat vain uhkarohkeat eli pyöräteitä ei juurikaan ole. Hygienia on olematonta, lasten terveyttä tarkkaillaan neuvolan toimesta erittäin harvoin. Kouluruoka on kelvotonta, lapset syövät eväinä sokeria ja rasvaa. Lapsia ei voi ilman valvontaa päästää minnekään eli viedään ja haetaan koulusta ainakin 10-vuotiaiksi. Pankkitoiminta on kivikautista, mutta laskun voi maksaa tiskillä ilmatteeksi. Kierrätys on lapsenkengissä. Tiet ovat erittäin kapeita mootoriteitä lukuunottamatta. Ihmisiä on paljon, lapset pitää ilmoittaa hyviin harrastuksiin jo syntymästä.

Vierailija
35/51 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopan parhaaseen maahan lapsiperheen kannalta. Koska nekin tietää mistä puhuu.

Vierailija
36/51 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 5: kohta miljoonat eurooppalaiset lapsiperheet muuttavat Suomeen

Vierailija
37/51 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin myös Englannin hyvistä puolista eli kolikossa on aina kaksi puolta. Minun täällä huonoina kokemani asiat voivat olla toisista todella viehättäviä.

Kun muutan Suomeen, osaan varmaan arvostaa Suomea eri tavalla kuin ennen. Minulla on myös erilainen lähtökohta arvostalla Suomen epäkohtia kuin ennen. Minusta ei kuitenkaan tule ulkomaan kokemukseni vuoksi kykeneväistä arvioimaan Suomea suhteessa kaikkiin maihin niinkuin joku ystävällisesti vinoili.

Vierailija
38/51 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli suoraan sanoen suomalaiset. Minua ei haittaisi kylmä ilmasto ja voisin hyvin olla laittamatta lapseni kouluun (olen kai yksin, kun en pidä Suomen koululaitoksesta sen enempää kuin muidenkaan maiden), mutta ajatuskin suomalaisten keskellä asumisesta ahdistaa kamalasti. Katsokaa nyt vaikka tätäkin palstaa...

Vierailija
39/51 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylimieliset ihmiset: no, kieltämättä, johan sen osoittaa tämänkin ketjun joidenkin tarve määritellä kuka " voi" puhua. Kauhenkuuloinen kieli...mielipideasia, ai siihenkään kai tarvitse muualla asua, kieliä kuulee taivaskanavilta ja lomamatkoilta. Vaikka en ole (ainakaan osin) samaa mieltä kuin ap niin ap:lla on oikeus mielipiteeseensä ja se on yhtä arvokas kuin kenen tahansa muun

Vierailija
40/51 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Partiosta en tiedä, mutta Rainbows-tyttöpartioon taisi meillä päin olla kuukauden jono...) Kai nyt jokainen ihminen sen ymmärtää, että maan päällä ei ole paratiisia. Mielestäni mainitsemasi asiat eivät suurimmaksi osaksi ole tosia, ja toisekseen jos olisivatkin, eivät olisi niitä Englannin todellisia epäkohtia (joita ovat esim. huono koulutustaso suurella osalla ihmisiä ja suuret luokkaerot ja niitä jatkuvasti vahvistava media jne.)

43

Mm. partioon pitää lapsi ilmoittaa jo syntyessään meidän alueellamme. Kirjoitin Englannin epäkohdista, jotta Suomessa asuvatkin muistaisivat, ettei se herkkua ole aina muuallakaan.

Kirjoitin myös Englannin hyvistä puolista eli kolikossa on aina kaksi puolta. Minun täällä huonoina kokemani asiat voivat olla toisista todella viehättäviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi