Tietäisikö joku karenssista?
Sanon itseni irti niin, että minulla jää pitämättä lomia ja ne sitten maksetaan lomakorvauksina. Menen ensimmäisenä työttömyyspäivänä ilmoittautumaan työvoimatoimistoon työttömäksi työnhakijaksi. Työvoimatoimistosta lähetetään työttömyyskassaan lausunto, jossa kerrotaan minun itseni irtisanoutuneen ilman heille kelpaavia syitä. Minulla ei ole oikeutta työttömyysturvaan seuraavien 90 päivän ajalta. Vieläkö kassa laskee karenssin jälkeen ne lomakorvausrahat lomaksi? Vai kuluuko ne lomapäivät yhtä aikaa karenssin kanssa?
Kommentit (3)
toukokuulla. Jäin kesäkuun ekalla viikolla pois. Syynä oli, etten voinut miehen töiden takia takia tehdä enää reissutöitä. Ilmottauduin heti työvoimatomistoon ja oletin, että turha alkaa rahaa anoa, kun kerta itse olen itseni irtisanonut.
Laitan raha-anomusta sitten syyskuulla. Jospa sitä liitolta jotain saisi.
Onko tuo 90 päivää ma-su vai ainostaan arkipäivät?
ei niitä sen jälkeen enää ole eli työttömyys katsotaan alkavan kokonaisuudessaan sinä päivänä kun sinulla on ensimmäinen päivä poissa töistä.
Sanoin itseni irti toukokuussa ja ei tämä kyllä herkkua ole tämä työn hakeminen vaikka mulla oli ihan sellainen syy minkä vuoksi mulla ei karenssia ollutkaan. Alkaa nyt jo työttömyys nyppiä, mitäköhän tämä on puolen vuoden tai vuoden päästä jos ei töitä onnistu saamaan...